Afslanken [deel 2]

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 06 jan 2007 20:24

Ik vind die 30+ kazen dus echt NIET te eten.
Ik at dus gewoon nooit kaas, en dan 1x in de week gewoon lekkere 48+ kaas 1a 2 plakjes.

Rosbief, Kipfilet, Filet American, Ham, HalvaJam, Rookvlees zijn magere broodbeleggen :D
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

Lisette.V

Berichtdoor Lisette.V » 06 jan 2007 20:30

Ik heb ook liever lekkere vette boerenkaas :oops: :D

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 06 jan 2007 21:15

Funlover schreef:Ik vind die 30+ kazen dus echt NIET te eten.
Ik at dus gewoon nooit kaas, en dan 1x in de week gewoon lekkere 48+ kaas 1a 2 plakjes.

Rosbief, Kipfilet, Filet American, Ham, HalvaJam, Rookvlees zijn magere broodbeleggen :D
Ham is alles behalve mager.. Het is vakensvlees, toch?

Turnstertje

Berichtdoor Turnstertje » 06 jan 2007 23:16

Ik mag hier vast wel even mijn mening geven, al kom ik hier niet vaak... Ik heb helaas een eetstoornis (anorexia) en vind het daarom erg moeilijk om dit allemaal te lezen. Niet omdat ik er zelf moeite mee heb, maar meer omdat het zo erg lijkt alsof een aantal van jullie wel even "lekker wat kilootjes" gaan afvallen... Ik waarschuw jullie uit het diepst van mijn hart dat dit echt heel gevaarlijk is! Doe het gecontroleerd, onder leiding van iemand, voor je het weet zit je in een negatieve spiraal... En helaas spreek ik nu uit ervaring...

"een eetstoornis maakt meer kapot dan je lief is!"

Liefs Turnstertje

ps. Zouden mensen die me in real live (denken te) kennen, contact met me willen opnemen of dit even aantegeven in dit topic eventueel... (ok, das wel btje offtopic, maar ja)

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 06 jan 2007 23:39

Ik begrijp je waarschuwing turnstertje.

Denk dat de meeste mensen hier wel goed de grensen weten. Ik ken niet iedereen die hier komt maar de meeste wel vandaar dat ik dit durf te zeggen.
Zelf ben ik al ruim een jaar gestopt met serieus lijnen. Ik zit nu op een gezond BMI en dat wil ik zo houden.

heel veel sterkte
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Roodkapje
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Roodkapje » 06 jan 2007 23:44

Ik ben het wel met je eens Turnstertje, daarom vind ik het ook belangrijk om je BMI in de gaten te houden, dat moet tussen de 20-25 liggen en huisartsen vinden 25-27 ook nog OK. Als het lager is dan 20 moet je proberen aan te komen, als het hoger is dan 27 moet je proberen af te vallen.

Meestal krijg je pas anorexia nervosa als je van tevoren al ontevreden bent met je lichaam, dat je je eigen lichaam haat, zeg maar. De meeste mensen met anorexia nervosa ervaren weinig controle over hun leven, en zien het afvallen als een manier om controle te ervaren. Dus als je zo iemand bent moet je uitkijken, mensen die afvallen om een gezond gewicht te bereiken, daar is niets mis mee. Het is alleen belangrijk om een minimumgewicht vast te stellen (20 BMI bijvoorbeeld).

Ikzelf ben nogal lang (1.80) en zwaar gebouwd. Mijn minimumgewicht is 75 kilo, hoewel dat wel 'zwaar' klinkt voor een vrouw. Mijn streefgewicht momenteel is 87 kilo omdat ik dan een BMI heb dat lager is dan 30. Er komt veel suikerziekte voor in mijn familie, afvallen en een conditie kweken kunnen helpen om het risico om te krijgen te verlagen. Dat is dan ook de reden voor mij om af te vallen, dat ik leukere kleren aankan is alleen maar mooi meegenomen.

ET: varkensvlees is niet per definitie vet hoor, netzomin als rundvlees altijd mager is. Als je wilt afvallen is kip of kalkoenfilet een goed broodbeleg. Verder kun je beter voor hartig broodbeleg kiezen dan voor zoet. (Maar da's logisch). Wat ook kan is komkommer eten. Daar zit haast niets in, maar je lichaam heeft enorm veel moeite om het spul af te breken. Komkommer eten kost netto gezien meer energie dan het oplevert en is dus een goede snack als je aan het afvallen bent.

Lisette.V

Berichtdoor Lisette.V » 08 jan 2007 08:28

Heel veel sterkte iedereen.

Bij mij moest er even een knop om gezet worden voordat ik weer ging proberen af te vallen, anders lukt het toch niet dat weet ik uit ervaring

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 08 jan 2007 08:59

L'être extraterrestre schreef:
Funlover schreef:Ik vind die 30+ kazen dus echt NIET te eten.

Ham is alles behalve mager.. Het is vakensvlees, toch?

Ja dat klopt, maar een plak ham op je brood is niets verkeerd! Dan valt hij onder de magere soorten :wink: Maar snap wat je bedoeld doordat het varkensvlees is!
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

alie90
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor alie90 » 08 jan 2007 09:04

zoo esssiee hoe doe je dat.. 30 kilo afvallen :O kan je mij dat ook leren..?:P

jan10e
Mineur
Mineur

Berichtdoor jan10e » 08 jan 2007 09:07

Ik ga ook weer verder met lijnen!
Kben benieuwd! Ik ga er iig voor!! :D
Beminnen en bemind worden is de zon aan twee kanten voelen schijnen.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 08 jan 2007 11:28

succes allemaal! Ik ga vanaf nu ook weer fanatiek doen. Na de operatie had ik problemen met eten, maar 's kijken of het nu allemaal weer gaat :).

Johanne
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Johanne » 08 jan 2007 13:25

Iedereen weer succes!

Bij mij heeft mn goede voornemen van dit jaar al zn vruchten afgeworpen.. zit nu op de - 41 kg! :D
"I am a lonely soldier, I fight my own war
Everyone's caught up in themselves
My wounded soul is tearing me down"

-Narnia-

Cisca

Berichtdoor Cisca » 08 jan 2007 13:35

Johanne, 't wordt denk ik wel tijd om te stoppen, je ziet er prima uit, er hoeft echt niets meer af, straks blijft er niets meer van je over :wink:

Lisette.V

Berichtdoor Lisette.V » 08 jan 2007 13:50

Wow wel super goed hoor.
Ik doe het je niet na

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 08 jan 2007 15:59

marina87 schreef:Jij bent toch heel dun? :shock:

Jep en dat wil ik graag zo houden. :) Anyway, mn werkbroek ging strakker zitten en die moet nog mee tot mei 2008. Ik zou een andere kunnen kopen natuurlijk, maar dat gaat dan weer tegen mn principes in. 8)
Het is niet zo dat ik er niets voor hoef te doen om slank te blijven, zoals iedereen altijd denkt. Tot een half jaar geleden was dat inderdaad het geval, maar nu niet meer, dus we gaan er iets aan doen.

Ik weeg 59, wil weer terug 55, zoals het altijd was. Ik houd er niet van als dingen veranderen en dat geldt overigens niet alleen voor mn figuur.

Terug naar “Archief”