church hoppen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

church hoppen

Berichtdoor Lalage » 21 okt 2003 15:15

In het kader van mijn hobby church hoppen... neh valt best mee hoor. Maar ik interesseer me wel voor verschillende kerken en wil er graag eens geweest zijn om te weten waar ik het over heb.

Duz, kan ik misschien een keer met iemand mee naar een gereformeerde gemeente? In Amersfoort of Enschede zou dat kunnen. Er is alleen 1 probleempje: ik heb geen hoed.

Ikke21
Majoor
Majoor

Re: church hoppen

Berichtdoor Ikke21 » 21 okt 2003 15:17

Lalage schreef:In het kader van mijn hobby church hoppen... neh valt best mee hoor. Maar ik interesseer me wel voor verschillende kerken en wil er graag eens geweest zijn om te weten waar ik het over heb.

Duz, kan ik misschien een keer met iemand mee naar een gereformeerde gemeente? In Amersfoort of Enschede zou dat kunnen. Er is alleen 1 probleempje: ik heb geen hoed.

hahaha.....dan doe je toch een pannendeksel op.....

Ja mag ook een keer met mij mee hoor, naar de behoudende christelijk gerefomeerde kerk, daar ben je ook zonder hoed welkom....

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 21 okt 2003 15:23

Lalage schreef:In het kader van mijn hobby church hoppen... neh valt best mee hoor. Maar ik interesseer me wel voor verschillende kerken en wil er graag eens geweest zijn om te weten waar ik het over heb.

Ja hoor, je mag met mij mee. En een hoed kan je altijd bij me lenen, tis meer een baretmuts, een hele hippe :D Maar als je gewoon een kijkje kom nemen hoef je geen hoed op hoor, pas als je echt vaker met regelmaat wil komen. Tenzij je het prettig vind om je eventjes aan te apssen.
Tis alleen erg ver weg he voor jou.
Ik heb ook nog een lijstje met kerken die ik nog een keer van binnen wil zien. Binnenkort ga ik voor het eerst naar de Geref. Vrijgemaakte kerk.

Kunnen we geen refowebelkaarskerkintroductieproject opstarten? Dat lijkt me een nobel initiatief. Spreek je een data af, mogen refowebbers zich opgeven en dan ga je die groep naar jou gemeente. En na de kerkdienst een diepzinnige gesprek.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 21 okt 2003 15:27

meschianza schreef:

Ja hoor, je mag met mij mee. En een hoed kan je altijd bij me lenen, tis meer een baretmuts, een hele hippe :D Maar als je gewoon een kijkje kom nemen hoef je geen hoed op hoor, pas als je echt vaker met regelmaat wil komen. Tenzij je het prettig vind om je eventjes aan te apssen.
Ik heb ook nog een lijstje met kerken die ik nog een keer van binnen wil zien. Binnenkort ga ik voor het eerst naar de Geref. Vrijgemaakte kerk.

Kunnen we geen refowebelkaarskerkintroductieproject opstarten? Dat lijkt me een nobel initiatief. Spreek je een data af, mogen refowebbers zich opgeven en dan ga je die groep naar jou gemeente. En na de kerkdienst een diepzinnige gesprek.

Lijkt me leuk! Ik heb de ger. vrijgem. kerk in Emmeloord in de aanbieding! Dominee Voorberg is een erg goede preker, maar misschien niet repressentatief voor de hele huidige vrijgemaakte kerk. (Een beetje conservatief)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 21 okt 2003 15:29

Over die hoed moet je niet in zitten. Desnoods zet je geen hoed op of als je het wel wilt kun je ook gewoon een sjaal om je hoofd binden.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 21 okt 2003 16:20

Kaw schreef:
meschianza schreef:

Lijkt me leuk! Ik heb de ger. vrijgem. kerk in Emmeloord in de aanbieding! Dominee Voorberg is een erg goede preker, maar misschien niet repressentatief voor de hele huidige vrijgemaakte kerk. (Een beetje conservatief)

dan gaan ze daarna naar de vrijgemaakte kerk in buitenpost. om het verschil te bekijken :P :P :P :P :P

Night
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Night » 21 okt 2003 16:53

Lalage schreef: Er is alleen 1 probleempje: ik heb geen hoed.

Dat mag toch geen enkel probleem zijn?!

Het enige is dat, helaas, je altijd het gevoel hebt dat er veel mensen naar je kijken.
Iets meer hoofden dan normaal zullen zich omdraaien om te zien wie je bent..
Onderschrift? Waaronder dan?
En denk je dan dat iemand dat leest, daaronder?!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 21 okt 2003 17:58

Night schreef:
Lalage schreef: Er is alleen 1 probleempje: ik heb geen hoed.

Dat mag toch geen enkel probleem zijn?!

Het enige is dat, helaas, je altijd het gevoel hebt dat er veel mensen naar je kijken.
Iets meer hoofden dan normaal zullen zich omdraaien om te zien wie je bent..

in sommige gemeentens wel ja. Maar niet in allemaal.

Storyteller

Berichtdoor Storyteller » 21 okt 2003 20:23

Goed concept. Begrijp me nu niet verkeerd, maar zou je het durven om naar een compleet andere kerk te gaan? Een boedhistische tempel of een moskee?

wormpje
Mineur
Mineur

Berichtdoor wormpje » 21 okt 2003 21:27

Storyteller schreef:

Goed concept. Begrijp me nu niet verkeerd, maar zou je het durven om naar een compleet andere kerk te gaan? Een boedhistische tempel of een moskee?

De vraag is niet aan mij, maar ik antwoord toch :mrgreen:
Ik zou best durven, maar ik heb er geen enkele behoefte aan. Maar ik zou, net als Lalage, wel eens naar een gergem mee willen. In mijn woonplaats is er geen (nou ja, zo klein dat ze samenkomen in een huiskamer). Met wie mag ik een keertje mee?
Ik woon in Haarlem, dus als er in Noord Holland iets te vinden is is dat makkelijk. Amersfoort is ook goed, daar ben ik opgegroeid.

caprice

Berichtdoor caprice » 21 okt 2003 21:52

Persoonlijk houd ik er niet zo van om te gaan winkelen in verschillende kerken voor het evangelie, zolang dat op zondag gebeurt. Je bent immers (doop)lid van je eigen gemeente?
Door de week heb ik er geen problemen mee. Ik ben al eens naar de Gereformeerde Gemeente in Nederland geweest en ook meerdere malen Ned. Herv. op g.g. (tenminste, de dominee's die daar preken). De kerkdienst gaat niet uit van een kerkverband, maar van de stichting saambinding.
Ik wil ook graag nog een keer naar een Oud gereformeerde gemeente (in Nederland).

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 22 okt 2003 00:21

Storyteller schreef:

Daar heb ik geen behoefte aan, omdat ik christen ben. Maar het lijkt me wel boeiend. Ik ben ook weleens in een moskee geweest hoor ;) maar tijdens de diensten laten ze je geloof ik niet zomaar toe.

caprice schreef:Persoonlijk houd ik er niet zo van om te gaan winkelen in verschillende kerken voor het evangelie, zolang dat op zondag gebeurt. Je bent immers (doop)lid van je eigen gemeente?

Jawel, maar in mijn eigen gemeente kom ik niet vaak meer, doordat ik meestal met mijn vriend mee ga naar zijn kerk. Het 'winkelen' is uit belangstelling en ik denk dat je op zondag het beste kunt meemaken hoe zo'n gemeente is. Als ik later groot ben, moet ik ook een keuze maken voor een kerk en daarom is het goed om me te verdiepen in wat er allemaal is.

joepie

Berichtdoor joepie » 22 okt 2003 08:06

Volgens mij zul je niet door naar die kerkdiensten te gaan weten hoe het in die andere kerken IS.
Om te weten hoe het daar is zul je je moeten verdiepen in wat de leer van die gemeente is.
Want je kunt naar vele kerken gaan die hetzelfde kerkgenootschap hebben en dan toch verschillen merken.
Zoals dat je bij de ene Ger Gem kerk zeker niet oznder hoed naar binnen mag en de andere wel. In de ene hebben ze gewoon een aantal hoedjes liggen voor gasten b.v. en de andere maakt zich daar niet druk om.
Maar wil je echt weten hoe het is, zul je de leer moeten weten.
En die leer je echt niet door er 1 keertje heen te gaan.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 22 okt 2003 10:32

Dat begrijp ik, daarom zit ik ook hier op refoweb ;) Maar het lijkt me juist daarom ook interessant eens een kerkdienst mee te maken.

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 22 okt 2003 13:55

ik vind churchoppen juist heel positief, het helpt veel mensen (waaronder mezelf) om vooroordelen weg te krijgen en wat ruimere blik te krijgen
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

Terug naar “Archief”