Roodkapje schreef:Ik denk dat je het bij 'in volle rechten' in verwarring werd gebracht. Als wij onze kinderen dopen zijn ze niet in volle rechten erfgenaam, want ze mogen niet aan het Avondmaal.
Hier haal je een kerkordelijk en Bijbels argument door elkaar.
In diverse kerken mogen kinderen aan het Avondmaal... Dat belijdenis doen - nl. voor in de kerk ten overstaan van de gemeente belijden dat Christus de Heer is en Hij voor onze zonden is gestorven en dat Hij is opgestaan - een voorwaarde is om aan te gaan aan het Avondmaal speelt lang niet in elke kerk. Mijn ervaring is dat kinderen op soms verrassende wijze volwassenen beschamen door hun overtuigde en rotsvaste geloof.
Ik denk bij alles dat wij meten met de maten die wij menen te mogen opmaken uit wat in de Bijbel gelezen wordt. Dat het wetticisme wat dat betreft hoogtij viert. Ik sta steeds weer versteld van alle mitsen en maren, alle voorwaarden waaraan volgens jou en enkele anderen voldaan zou moeten worden, op grond van wat jullie uit bepaalde teksten menen te moeten opmaken.
Baby's en verstandelijk gehandicapten... ik ben ervan overtuigd dat ze behouden zijn...
"Omdat Gij het zijt,
groter dan ons hart,
Die mij heeft gezien,
eer ik werd geboren..."