Moderator: Moderafo's
rosalie83 schreef:Maar de hel een plaats waar je gereinigd wordt van zonden!? En daarna, dan ga je naar de hemel? Em wanneer is dat dan volgens jou? Er staat toch in de bijbel dat je niet meer uit de hel kunt komen als je er eenmaal bent? Dat kon alleen Jezus.
rosalie83 schreef:Maar ik bedoelde eigenlijk met mijn vraag hoe jij dacht dat het zat, hoe je denkt dat het met kinderen gaat die sterven, of babies die geaborteert worden, want daar ging het tenslotte specifiek over.
Lalage schreef:rosalie83 schreef:Maar de hel een plaats waar je gereinigd wordt van zonden!? En daarna, dan ga je naar de hemel? Em wanneer is dat dan volgens jou? Er staat toch in de bijbel dat je niet meer uit de hel kunt komen als je er eenmaal bent? Dat kon alleen Jezus.
Volgens mij kan je wel uit de hel komen als je er bent, want Jezus heeft die macht ook als je dood bent. Uiteraard geloof ik dat je zonder Jezus niet gered kunt worden, omdat Zijn bloed onze zonden bedekt.
Lalage schreef:Roodkapje schreef:Omdat de Bijbel geen alverzoening leert Lalage. Maar dat wist je ongetwijfeld wel.
Flauw hoor, jij weet ook best waarom ik wel in alverzoening geloof en dat daar ook heel veel bijbelse argumenten voor zijn.
Lalage schreef:Iedereen leest de bijbel met een bepaalde bril. Vind je het niet wat arrogant om gewoon heel hard te roepen dat wat ik geloof niet waar is en dat jouw interpretatie van de bijbel wel waar is? Ik weet dat je heel erg overtuigd bent, maar dan ben ik ook en ik vind het niet zo leuk als je zo neerbuigend doet.
Roodkapje schreef:Marnix schreef:Roodkapje schreef:Marnix schreef:Optimatus schreef:*achting voor Rosalie stijgt*
De Bijbel zegt volgens mij helemaal niets over baby's en hemel en zo.
Maar wel over kinderen en verbond... ook de baby's. En volgens mij zeggen de verbondsbeloften een hoop over redding en behoud.
Allemaal waar, het punt is alleen dat zowel de conclusie die je trekt als de interpretatie van al die teksten het product is van het zondige menselijke redeneervermogen.
Dus ook al zijn de teksten over kinderen, over verbond en de verbondsbeloften waar, dan hoeven de conclusies die mensen daaraan verbinden dat nog niet per definitie te zijn.
Dat klopt. Daarom zeg ik ook niets over kinderen in het algemeen. Wel over kinderen van gelovige ouders. Stellen dat die gered zijn omdat ze in het verbond zijn en God dus hun redding heeft beloofd lijkt me geen menselijke redeneren. Het is je baseren op de beloften van God! Zijn woorden dus.
Waar belooft God dan dat alle gedoopte kinderen van gelovige ouders gered zijn omdat ze in het verbond zitten? (Bijbeltekst?)
Lalage schreef:Dat 90% van de mensen iets gelooft vind ik een nogal zwak argument. Dat zegt toch niets over de waarheid. Maar goed, laten we er maar over ophouden.
off topique
Roodkapje schreef:Het is zeker niet offtopic. Er zijn zat mensen die op grond van Alverzoening beweren dat babies en gehandicapten (en alle overige mensen) in de hemel komen. En als 90% van de mensen op basis van de Bijbel tot een bepaalde conclusie komen, en als ik aanneem dat de Bijbel niet intern tegenstrijdig is, en dat Efe 1:4 waar is, en als het zo is dat God Geest zijn kerk bewaart, dan kan ik tamelijk hard maken dat wat jij zegt een dwaling is.
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 24 gasten