Komen baby´s en gehandicapten in de hemel?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

spacy
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 02 jan 2007 00:27

Riska schreef:En niet-gedoopte kinderen? Domweg omdat ze geboren zijn en gelijk overleden? Mijn vader heeft ooit een dominee de deur gewezen, omdat hij het bestond te zeggen dat een broertje, dat slechts een half uur geleefd heeft, verloren was. Een dus niet-gedoopt broertje, dat dan dus eigenlijk niet onder het Verbond zou vallen...

Zo'n dominee had mijn huis ook nooit meer hoeven binnen te komen.
En ik weet zeker dat dit ook voor Marnix geldt.

Ik hoop dan ook dat deze discussie hiermee beslecht is.
En we inkunnen zien dat we hier geen van allen weten welk ordeel deze vroeg gestorven kinderen van niet gelovige ouders om welke reden dan ook te wachten staat.

Maar dat we juist op grond van het verbond de gelovige ouders in elk geval wel een belofte krijgen die ook geldt voor onze kinderen, en dat is ongeacht doop, omdat dat enkel maar een teken is om deze belofte zichtbaar te maken.
When I kneel before You, them I'm defying gravity

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Hero » 02 jan 2007 09:21

Mattheus_19:14 "... Maar Jezus zeide : Laat de kinderen geworden en verhindert ze niet tot Mij te komen, want voor zodanigen is het Koninkrijk der hemelen ..."

Markus_10:14 "... Toen Jezus dat zag, nam Hij het zeer kwalijk en
zeide tot hen : Laat de kinderen tot Mij komen, verhindert ze niet ; want voor zodanigen is het Koninkrijk Gods ..."

Lukas_18:16 "... Maar Jezus riep ze tot Zich en zeide : Laat de kinderen tot Mij komen en verhindert ze niet ; want voor zodanigen is het Koninkrijk Gods ..."
Profetie, is de Geschiedenis van de Toekomst

Riska

Berichtdoor Riska » 02 jan 2007 09:32

Hero schreef:Mattheus_19:14 "... Maar Jezus zeide : Laat de kinderen geworden en verhindert ze niet tot Mij te komen, want voor zodanigen is het Koninkrijk der hemelen ..."

zeide tot hen : Laat de kinderen tot Mij komen, verhindert ze niet ; want voor zodanigen is het Koninkrijk Gods ..."

Lukas_18:16 "... Maar Jezus riep ze tot Zich en zeide : Laat de kinderen tot Mij komen en verhindert ze niet ; want voor zodanigen is het Koninkrijk Gods ..."

Over het algemeen kan ik helemaal niet met je meegaan in wat je schrijft, maar dit is me uit het hart gegrepen...!

Roodkapje
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Roodkapje » 02 jan 2007 10:11

Riska schreef:
Hero schreef:Mattheus_19:14 "... Maar Jezus zeide : Laat de kinderen geworden en verhindert ze niet tot Mij te komen, want voor zodanigen is het Koninkrijk der hemelen ..."

Over het algemeen kan ik helemaal niet met je meegaan in wat je schrijft, maar dit is me uit het hart gegrepen...!

De vraag is natuurlijk: is onze interpretatie (vooral in dit verband) hetzelfde als de bedoeling van Jezus?

Je kunt deze teksten nog op meerdere manieren uitleggen...

De context laat zien dat dit de reactie van Jezus is gericht aan zijn discipelen toen deze ouders met kinderen wilden wegsturen omdat volgens hen Jezus het daar te druk voor zou hebben. De boodschap is ook voor hen, zegt Jezus.

Maar betekent dit dat ze ook automatisch behouden zijn, als Hij zegt dat de boodschap ook voor hun oren bestemd is?
Laatst gewijzigd door Roodkapje op 02 jan 2007 10:13, 1 keer totaal gewijzigd.

spacy
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 02 jan 2007 10:12

zeggen jullie dan dat alle kinderen tot een bepaalde leeftijd automatisch behouden zijn?
When I kneel before You, them I'm defying gravity

Roodkapje
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Roodkapje » 02 jan 2007 10:14

spacy schreef:zeggen jullie dan dat alle kinderen tot een bepaalde leeftijd automatisch behouden zijn?

Ik zou dat niet durven beweren... :roll:
Vooral niet omdat twaalfjarigen in deze maatschappij als 'kinderen' worden beschouwd, terwijl je vroeger als volwassen beschouwd werd wanneer je ongeveer deze leeftijd bereikt had... :!:

Riska

Berichtdoor Riska » 02 jan 2007 10:25

Ik ben er rotsvast overtuigd dat baby's en jonge kinderen zonder meer naar God gaan, Thuis mogen komen. En mijn instemmende reactie op Hero heeft alles te maken met het feit dat wij mensen allerlei barricades opwerpen, waaraan iemand of een kind moet voldoen, om in te mogen gaan en ik blijf erbij dat in Jezus dood en Opstanding gebleken is hoe barmhartig God is.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 02 jan 2007 10:27

Ik weet niet of dat zo is. Want waar ligt dan de grens? Bij 5 jaar? Bij 9 jaar? Ik vraag me echt af hoe dat werkt! Wel weet ik zeker dat God liefdevoller is dan hier veelal wordt geschetst!

Riska

Berichtdoor Riska » 02 jan 2007 10:39

rosalie83 schreef:Ik weet niet of dat zo is. Want waar ligt dan de grens? Bij 5 jaar? Bij 9 jaar? Ik vraag me echt af hoe dat werkt! Wel weet ik zeker dat God liefdevoller is dan hier veelal wordt geschetst!

Er wordt hier ook uitgegaan van gelovige ouders, waardoor kinderen opgenomen zijn in het Verbond.
Kan best wel zijn, maar ook gelovige ouders kunnen ervoor zorgen dat ze een barricade vormen voor kinderen! En als zo'n kind zich afkeert van alles wat geloof is, is God liefdevol en barmhartig...

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 02 jan 2007 10:42

Ja, ik vind het ook onzin om te zeggen dat babies van niet-gelovige ouders niet in de hemel komen.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 02 jan 2007 11:00

rosalie83 schreef:Ik weet niet of dat zo is. Want waar ligt dan de grens? Bij 5 jaar? Bij 9 jaar? Ik vraag me echt af hoe dat werkt! Wel weet ik zeker dat God liefdevoller is dan hier veelal wordt geschetst!

Als dat zo is, dan is het beter om alle kindertjes onder die bepaalde leeftijd dood te maken. Dan hebben ze het in de eeuwigheid namelijk beter dan wanneer je ze de kans geeft om op latere leeftijd als ongelovige te sterven...

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 02 jan 2007 11:02

En dat zou een beetje raar zijn natuurlijk. Hoe denk jij dat het zit?

Riska

Berichtdoor Riska » 02 jan 2007 11:09

Lalage schreef:Als dat zo is, dan is het beter om alle kindertjes onder die bepaalde leeftijd dood te maken. Dan hebben ze het in de eeuwigheid namelijk beter dan wanneer je ze de kans geeft om op latere leeftijd als ongelovige te sterven...

Lijkt mij een heel kromme redenering!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 02 jan 2007 11:12

Weet je dat nou nog niet ;)
Ik geloof dat uiteindelijk alle mensen gered worden. Dat is Gods grote plan. Zondag heb ik nog in een preek gehoord dat God doet wat Hij wil, maakt niet uit wat mensen doen. In de bijbel staat dat God wil dat alle mensen gered worden. Ik denk dan ook dat Hij dat zal doen, uiteindelijk.

De 'hel', daar zijn in het Nieuwe Testament eigenlijk verschillende woorden voor zoals Gehenna, Hades en Tartaros. Gehenna komt het meeste voor, dat was vroeger de vuilverbrandingsplaats bij Jeruzalem. In de bijbel is vuur vaak een symbool voor zuivering, net als zwavel. Daarom denk ik dat de hel een louterend vuur is, waar je gereinigd wordt van je zonden. Overigens heeft Paulus (die het evangelie voor de niet-joden verkondigde) het nergens over de 'hel'.

Tot slot: Ik geloof in een God die liefde is, Hij doet alles uit liefde. Ook als God straft, dan doet Hij dat uit liefde. Een vader die zijn kind straft, doet dat in de hoop dat het kind er wat van leert. Zo is het met God ook. Hij geeft ons zelfs de opdracht om onze vijanden lief te hebben, wel, dan zal Hij dat zelf toch het meeste doen!

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 02 jan 2007 11:16

Lalage schreef:Weet je dat nou nog niet ;)
Ik geloof dat uiteindelijk alle mensen gered worden. Dat is Gods grote plan. Zondag heb ik nog in een preek gehoord dat God doet wat Hij wil, maakt niet uit wat mensen doen. In de bijbel staat dat God wil dat alle mensen gered worden. Ik denk dan ook dat Hij dat zal doen, uiteindelijk.

De 'hel', daar zijn in het Nieuwe Testament eigenlijk verschillende woorden voor zoals Gehenna, Hades en Tartaros. Gehenna komt het meeste voor, dat was vroeger de vuilverbrandingsplaats bij Jeruzalem. In de bijbel is vuur vaak een symbool voor zuivering, net als zwavel. Daarom denk ik dat de hel een louterend vuur is, waar je gereinigd wordt van je zonden. Overigens heeft Paulus (die het evangelie voor de niet-joden verkondigde) het nergens over de 'hel'.

Tot slot: Ik geloof in een God die liefde is, Hij doet alles uit liefde. Ook als God straft, dan doet Hij dat uit liefde. Een vader die zijn kind straft, doet dat in de hoop dat het kind er wat van leert. Zo is het met God ook. Hij geeft ons zelfs de opdracht om onze vijanden lief te hebben, wel, dan zal Hij dat zelf toch het meeste doen!

Haha nee, dat wist ik nog niet nee ;)

Ik kan een heel eind met je mee. God is liefde! Hij doet alles uit liefde! Etc. En Hij wil dat iedereen zalig wordt, ja! Maar de hel een plaats waar je gereinigd wordt van zonden!? En daarna, dan ga je naar de hemel? Em wanneer is dat dan volgens jou? Er staat toch in de bijbel dat je niet meer uit de hel kunt komen als je er eenmaal bent? Dat kon alleen Jezus.

Maar ik bedoelde eigenlijk met mijn vraag hoe jij dacht dat het zat, hoe je denkt dat het met kinderen gaat die sterven, of babies die geaborteert worden, want daar ging het tenslotte specifiek over.

Terug naar “Archief”