Afslanken [deel 2]

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

gave_meid
Majoor
Majoor

Berichtdoor gave_meid » 22 dec 2006 19:43

@es,,he,,dat zit in de familie,,mutsie! :P ;)

@Lisette,,dat valt harstikke mee,,tenminste,,bij mij wel :)
Nog steeds voor iedereen GM.
Der Tag, an dem ich aufhören werde dich zu lieben,
ist der Tag an dem ich meine Augen für immer schließe

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 22 dec 2006 20:15

Funlover schreef:Hi Smurf!
Succes, want als je werkbroek niet meer lekekr zit is dat vrij beroerd.
Ga er voor meid. Ff 3 weekjes minder is wel te overzien. Er zijn nog genoeg lekkere dingen die je kan eten, die heel gezond zijn. Fruit enzo:)
Probeer ook ff in die 3 weekjes magerder broodbeleg te eten. Kdenk aan Ham, Rookvlees, Kipfilet, Rosbief, Halvajam. En ff veel water drinken....! Helpt meestal ook.
Succes je kan het :D

En ik kijk idd terug op een heel succesvol 2006 :wink:

Eh..ik eet bijna nooit brood 8-[
's morgens als ik op sta eet ik meestal ontbijtkoek..of cake..of koekjes, of net er na wat er binnen handbereik is :mrgreen:

Ik zou idd eens moeten beginnen met het eten van brood als ontbijt. Fruit eet ik wel redelijk veel :)

Lisette.V

Berichtdoor Lisette.V » 23 dec 2006 12:28

gave_meid schreef:@es,,he,,dat zit in de familie,,mutsie! :P ;)

@Lisette,,dat valt harstikke mee,,tenminste,,bij mij wel :)

OW dat is dan lekker meegenomen.
Bij mij zit het er dan gelijk weer bij hoor :?

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 26 dec 2006 17:13

een poosje in 't ziekenhuis (na een buikoperatie) werkt ook wel, maar kan ik verder niemand aanraden ;).

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 26 dec 2006 17:19

Jannoek schreef:een poosje in 't ziekenhuis (na een buikoperatie) werkt ook wel, maar kan ik verder niemand aanraden ;).

je bent er dus weer!!!

fijn... gaat alles goed??

sorry mods.. k ben offtopic

Andréa B.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Andréa B. » 26 dec 2006 18:20

gave_meid schreef:@Lisette,,dat valt harstikke mee,,tenminste,,bij mij wel :)

Hier nog zo 1. Zit ik met moeite eindelijk op m'n streefgewicht. Word ik weer ziek, en zit gelijk weer onder of op mijn oude gewicht... :? En eer dat dat er weer bij zit, ben ik al weer ziek geweest. Dun zijn is ook echt niet alles! :? Kwou dat ik wat meer vet op mn ribben had, nu ben ik net zo'n wandelend botjespakhuis.
Mja, wat doe je er aan hè. Veel eten help dus niet, vet eten ook niet, veel snoepen nog minder, (iets wat ik dus errug vaak doe, als ik een daagje alleen thuis ben is de voorraad flink verminderd) en aangezien ik ook redelijk veel sport is de kans dat de kilo's erbij komen nog verder gezakt...
Mja misschien wordt ik ooit ook nog eens dik. Als ik naar mn tante kijk, die woog 47 toen ze ging trouwen, en nu is ze toch niet meer echt slank ofzo (ze is gewoon aardig aan de maat, maar ze is over de 50, dus dan mag het ook wel toch) ;)
Ag jaat, ik ga nu al vanaf het begin van het schooljaar met de bus naar school, wie weet ben ik over 4 jaar wel tonnetje rond, al lijkt de kans me niet zo heeeel groot... ;)
I'm a flower.
Quickly fading.
Here Today.
Gone Tomorrow.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 26 dec 2006 22:21

paprikameisje2 schreef:
Jannoek schreef:een poosje in 't ziekenhuis (na een buikoperatie) werkt ook wel, maar kan ik verder niemand aanraden ;).

je bent er dus weer!!!

fijn... gaat alles goed??

sorry mods.. k ben offtopic

check ;)

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 28 dec 2006 22:37

inmiddels is er 13,5 kilo af..

Vonkie

Berichtdoor Vonkie » 29 dec 2006 10:39

Jannoek schreef:inmiddels is er 13,5 kilo af..

Oei, wat goed!! Sterkte hoor :P .

Hebben jullie erg veel moeite om lekkere dingen te laten staan (zeker in deze tijd van het jaar)?

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 29 dec 2006 11:37

ik niet, want ik word al misselijk als ik ze zie ;)
maar goed, dat is niet echt een normale situatie. Vermoed dat ik er normaal wel problemen mee zou hebben...

Roodkapje
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Roodkapje » 29 dec 2006 12:45

Andréa B. schreef:
gave_meid schreef:@Lisette,,dat valt harstikke mee,,tenminste,,bij mij wel :)

Hier nog zo 1. Zit ik met moeite eindelijk op m'n streefgewicht. Word ik weer ziek, en zit gelijk weer onder of op mijn oude gewicht... :? En eer dat dat er weer bij zit, ben ik al weer ziek geweest. Dun zijn is ook echt niet alles! :? Kwou dat ik wat meer vet op mn ribben had, nu ben ik net zo'n wandelend botjespakhuis.
Mja, wat doe je er aan hè. Veel eten help dus niet, vet eten ook niet, veel snoepen nog minder, (iets wat ik dus errug vaak doe, als ik een daagje alleen thuis ben is de voorraad flink verminderd) en aangezien ik ook redelijk veel sport is de kans dat de kilo's erbij komen nog verder gezakt...
Mja misschien wordt ik ooit ook nog eens dik. Als ik naar mn tante kijk, die woog 47 toen ze ging trouwen, en nu is ze toch niet meer echt slank ofzo (ze is gewoon aardig aan de maat, maar ze is over de 50, dus dan mag het ook wel toch) ;)
Ag jaat, ik ga nu al vanaf het begin van het schooljaar met de bus naar school, wie weet ben ik over 4 jaar wel tonnetje rond, al lijkt de kans me niet zo heeeel groot... ;)

Als je wat dikker wilt worden omdat je ondergewicht hebt, dan is goed eten een goed plan. Je moet alleen niet gaan snoepen. Als je gewoon goed eet, (ontbijt, lunch, avondeten) dan krijg je voldoende voedingsstoffen en bouwstoffen binnen. Wat je daarnaast nog kunt doen om aan te komen is krachttraining in plaats van conditietraining (waarvan je dus afvalt omdat je geen spieren traint, alleen vet verbrandt). Als je je spieren traint wordt je zwaarder omdat spiermassa zwaarder is dan vet en breder / dikker omdat de spieren zich ontwikkelen. Verder krijg je een strakker uiterlijk. En omdat het dan spiermassa is in plaats van iets anders, blijf je ook op gewicht, ook nadat je ziek geweest bent. Wat jij wilt is duurzaam aankomen, van snoepen en vet eten kom je niet duurzaam aan: dat is vooral vet wat meteen weer opgebruikt wordt als je even ziek bent, en dan kun je weer van voren af aan beginnen.

Ik las eerder iemand die wel dun was, maar klaagde over lelijke bovenbenen. Als je dus gaat sporten en je gaat je spieren in je bovenbenen trainen dan worden je bovenbenen mooier (strakker), het is goed voor je gevoel (je maakt door sporten 'blijmakende stofjes' -endorfinen- aan in je hersenen) en je komt dus wat aan.

Voor afvallen geldt dezelfde strategie: je moet meer verbranden dan je inneemt. Hongeren en vasten is daarbij geen slimme methode omdat je lichaam zo denkt dat je langzaam maar zeker in een 'hongerwinter' belandt bent. Je stofwisseling wordt steeds langzamer en komt uiteindelijk stil te staan waardoor afvallen haast onmogelijk wordt. Om vet te verbranden moet energie gebruikt worden om het vrij te maken. Als je niets of veel te weinig eet heeft je lichaam niet genoeg energie om vet te verbranden en val je dus niet af.

Ook hier geldt: stuw je stofwisseling op door 1) om de twee uur te eten (van eten gaat je stofwisseling omhoog) 2) veel water te drinken 3) SPORTEN!
In totaal heb je gemiddeld 2000 kcal (vrouwen) en 2500 kcal (mannen) nodig om op gewicht te blijven, maar als je erg actief bent, of een hele hoge stofwisseling, heb je meer nodig.

Hierover kun je meer vinden op http://www.slank-en-sterk.nl/.

Je hebt je lichaam gekregen om er goed voor te zorgen, en uithongeren valt niet onder goed voor je lichaam zorgen... ;)

Zelf ben ik vanwege mijn studie (ik studeer psychologie aan de universiteit van Groningen) niet erg actief en omdat ik het erg druk heb met mijn studie (die ik erg zwaar vind) gebeurt het al gauw dat ik helemaal niet beweeg: ik zit de hele dag of achter mijn bureau of achter mijn PC. Daarom heb ik een spel geïmporteerd uit de VS waarmee je aerobics kunt doen. Er zitten ongeveer 500 oefeningen in het spel, en door je gegeven in te voeren rekent het spel uit welke oefeningen voor jou het meest geschikt zijn. Verder krijg je een 'personal trainer' (een animatiefiguur) die de oefeningen voordoet en je onder het zweten aanmoedigt. Je kunt je voortgang bijhouden en er zit ook een voedingsschema bij. Het programma is ongeveer €35 inclusief verzendkosten, wat voor mij wel uitkan omdat een studentensportkaart €45 kost en daar maak je veel minder gebruik van omdat je de deur uitmoet om te sporten. Ik kan me voorstellen dat een abbo op een sportschool voor niet-studenten nog veel duurder is op jaarbasis.

Je vindt het op deze site: http://www.yourselffitness.com/

Hij is er voor xbox, PS2, PC. Maar omdat ze in de VS een ander videoformaat voor de TV hebben (NTSC, in de EU is het PAL), heb ik voor de veiligheid de PC-versie gekocht en ik ben er dol op! Ik oefen elke dag ongeveer een half uur en ik val er ongeveer een kilo per week mee af.

daatje
Mineur
Mineur

Berichtdoor daatje » 29 dec 2006 22:23

Wie heeft er al op de weegschaal durven staan?

ik nog niet....... :?
"Don't just tell God how big your problems are... Tell your problems how big God is!"

Poesje
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Poesje » 29 dec 2006 22:35

Ik ook nog niet. :wink:
"Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken, dan klopt alles."

Herman Finkers

Johanne
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Johanne » 30 dec 2006 02:13

Ik wel.. en maar een paar 100 gram bijgekomen, dus dat is er in t nieuwe jaar ook zo weer af.. (we blijven optimistisch.. ;) )

Verder heb k net een Pilatesdvd en gewichtjes van Leilah geleend, dus ik ga me helemaal strak trainen in t nieuwe jaar.. (ben benieuwd.. :mrgreen: )
"I am a lonely soldier, I fight my own war
Everyone's caught up in themselves
My wounded soul is tearing me down"

-Narnia-

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 30 dec 2006 12:38

daatje schreef:Wie heeft er al op de weegschaal durven staan?

ik nog niet....... :?

ik wel, met kleren aan, dan kon ik er in gedachten nog wat afhalen en viel het weer mee. Maar zelfs met kleren aan viel het me nog mee.

Doordat ik al oud ben, ben ik gewoon uit model en niet te zwaar!

Ik ga lekker oliebollen bakken...........

BYE
ja, dat is mijn mening dan he.....

Terug naar “Archief”