1. J.S. Bach
2. Beethoven
3. Mendelssohn
4. Brahms
5. Sibelius
Moderator: Moderafo's
Gershwin schreef:Calvin schreef:Mijn persoonlijke top 10
10. euhm.... denk ik nog even over.
Geselecteerd op niveau of op smaak?en doe dan maar Bach, als hij niet bij de eerste 9 zit
Calvin schreef:
Mmmm.... zoals je ziet aan mn top 10 ben ik niet zo'n barok fanaat. Moet ik een Barok componist kiezen, dan kies ik denk ik eerder voor Telemann dan voor Bach of Handel.
lizzz schreef:Calvin schreef:
Mmmm.... zoals je ziet aan mn top 10 ben ik niet zo'n barok fanaat. Moet ik een Barok componist kiezen, dan kies ik denk ik eerder voor Telemann dan voor Bach of Handel.
je bent meer op smaak dan kwaliteit aan het selecteren...?
lizzz schreef:tja daarom komt beethoven ook niet in mn top-10 voor, celloconcert ontbreektneuh maar cellosonates heb ik ook weer liever van een ander (al zijn die van bth beter dan van chopin
)
Kaw schreef:Tchaikovsky luisterd gewoon prettig. Er zijn enkele moderne componisten waar je gewoon hoofdpijn van krijgt om aan te horen, maar muzikaal genialer in elkaar zitten dan Bach. (Is mij vertelt) Maar wanneer is muziek nu mooi? Als je als muzikale kenner verbaast over de geniale toepassing van een rits muzikale regels, of wanneer je tot de bot ontroert wordt van de emoties die een stuk bij je oproepen?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten