Moderator: Moderafo's
Dreamster schreef:Iemand bekeren vind ik zo'n vreselijke uitdrukkig, alsof het negatief is...
Ooit geprobeerd om iemand te bekeren?
En wat gebeurd er met andersgelovigen als ze dood gaan?
Dreamster schreef:Ik heb respect voor andere geloven, tenminste, de vredige varianten...
Lekker standaard he? Ik heb niet echt contact met moslims of andere gelovigen, dus kan niet echt praktijkervaring gaan neerplanten...
Iemand bekeren vind ik zo'n vreselijke uitdrukkig, alsof het negatief is...
Wullimpie schreef:En volgens mij is het christendom inderdaad het enige ware geloof.
Gerdien B. schreef:
Wij kunnen nooit een geloof opdringen en mensen die in iets anders geloven kunnen dat ook niet.
Rock-G schreef:Wullimpie schreef:En volgens mij is het christendom inderdaad het enige ware geloof.
Het zou toch wel wat zijn..Dat 2/3e van de wereld het dus gewoon bij het verkeerde eindje heeft. Ik weet niet..uberhaupt niet over dat ' ingeschapen godsbesef' ..Kun je met dat besef niet netzogoed in Allah geloven?..Naja,mischien beetje off-topic, heb ik weer hoor,precies bij een modder-eter
Gerdien B. schreef:Rock-G schreef:Wullimpie schreef:En volgens mij is het christendom inderdaad het enige ware geloof.
Het zou toch wel wat zijn..Dat 2/3e van de wereld het dus gewoon bij het verkeerde eindje heeft. Ik weet niet..uberhaupt niet over dat ' ingeschapen godsbesef' ..Kun je met dat besef niet netzogoed in Allah geloven?..Naja,mischien beetje off-topic, heb ik weer hoor,precies bij een modder-eter
Als hij zou zeggen dat het christendom niet het ware geloof is, dan zou hij zijn eigen geloof afvallen. Beetje vreemd zou dat wel wezen.
Toen lag het gebrek aan (zelf)kennis meer bij de anderRock-G schreef:Gerdien B. schreef:Ben het met je eens PeterE.
We zouden is wat meer over andere godsdiensten moeten krijgen ook op de refoscholen.
Toch doen mij die gesprekken altijd wel goed. Heb er regelmatig 1 tegenwoordig en het verrijkt je echt om is verder te kijken
Probeerde de paus pasgeleden ook es
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 17 gasten