Borstshirt

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 27 dec 2006 10:19

Marnix schreef:Leuk kado voor je vriendin... en dan vragen: Hm, mag ik hem es uittesten? ;)

Jo'tje schreef:zucht, ik dacht het, jij typt het :P

Hm, denk je hier nog steeds zo over? :P ;) Ik zal het onthouden voor je verjaardag :P
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 27 dec 2006 13:04

Foei toch...

Vragen kan altijd, maar wel na het huwelijk natuurlijk ;)

(zucht, hoe verzin je het om zoiets helemaal terug te gaan zoeken?!)
pobody's nerfect

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 27 dec 2006 13:48

Jo'tje schreef:Foei toch...

Vragen kan altijd, maar wel na het huwelijk natuurlijk ;)

(zucht, hoe verzin je het om zoiets helemaal terug te gaan zoeken?!)

Het was maar een grapje. Ik zocht dit dan ook niet op ofzo, iemand had na maanden weer gereageerd in dit topic en toen las ik jou opmerking en de mijne opeens en dacht: Hm, daar valt wel een leuk grapje over te maken :D
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 27 dec 2006 13:56

Oh, was het een grapje?! (:P)

Ik vraag me trouwens af of zulke shirts nou door veel mensen gebruikt worden? Lijkt me net zoiets als brandmelders, iedereen weet dat het goed is, maar weinig mensen hangen hun huis er mee vol. Toch?
pobody's nerfect

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 27 dec 2006 13:59

ja precies.

Ik vind eigenlijk dat je gewoon 1x in het jaar een soort van apk-keuring zou moeten krijgen waarbij ze de meest essentiele dingen (en nee, dan doel ik dus niet specifiek op borsten :D) nagekeken worden.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 27 dec 2006 14:00

Brandmelders worden vast vaker gebruikt. Je kunt toch ook wel zelf rondjes trekken over je borst en een beetje onthouden hoe 't voelt, daar heb je geen shirt voor nodig.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 27 dec 2006 14:01

Daarom vraag ik me ook af of veel vrouwen zo'n ding gebruiken.
Hoorde pas nog van een meisje van mijn leeftijd met borstkanker. Dan komt het ineens heel dichtbij. Het heeft een beetje een 40+imago. Bij mij tenminste..
pobody's nerfect

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 27 dec 2006 15:11

Marnix schreef:ja precies.

Ik vind eigenlijk dat je gewoon 1x in het jaar een soort van apk-keuring zou moeten krijgen waarbij ze de meest essentiele dingen (en nee, dan doel ik dus niet specifiek op borsten :D) nagekeken worden.

In Duitsland hebben ze daar volgens mij ook een specialen Frauenartz oid voor en moet je dus idd elk jaar langs de apk.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 27 dec 2006 15:38

Mogen mannen dat ook worden? Dan weet ik nog wel mensen die geinteresseerd zijn in een dergelijke baan ;)

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 27 dec 2006 15:41

Aragorn schreef:

In Duitsland hebben ze daar volgens mij ook een specialen Frauenartz oid voor en moet je dus idd elk jaar langs de apk.

Ook jonge vrouwen? Want dan heeft een mammografie niet zoveel zin en als je een echografie gaat maken over je hele borst lijkt me ook niet handig. Bij een punctie moet je uiteraard wel weten waar je moet prikken, dat kan dus alleen als je een knobbeltje voelt.

ikkie89
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor ikkie89 » 27 dec 2006 15:45

Marnix schreef:Mogen mannen dat ook worden? Dan weet ik nog wel mensen die geinteresseerd zijn in een dergelijke baan ;)

nou, misschien dat mannen er wel geïnteresseerd zijn, maar of er veel vrouwen dan op af zouden komen?? :wink:
het gaat tenslotte om een onderzoek of je een gezwel heb, dus zo'n pretje lijkt me het nou ook weer niet :!:
Wees eerst een individu voordat je een duo wordt

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 27 dec 2006 15:57

Lalage schreef:
Aragorn schreef:

Ook jonge vrouwen? Want dan heeft een mammografie niet zoveel zin en als je een echografie gaat maken over je hele borst lijkt me ook niet handig. Bij een punctie moet je uiteraard wel weten waar je moet prikken, dat kan dus alleen als je een knobbeltje voelt.

Volgens mij ook jonge vrouwen ja, ik heb het verder ook maar van een medestudente van me die uit Duitsland komt en het fijne weet ik er niet van. Ik weet verder niets over mammografieën en echografieën, maar ik geloof dat ze ook wel meer dingen dan alleen borstkanker checken. Zegmaar alle vrouw-gerelateerde problemen.

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 27 dec 2006 16:03

ikkie89 schreef:
Marnix schreef:Mogen mannen dat ook worden? Dan weet ik nog wel mensen die geinteresseerd zijn in een dergelijke baan ;)

nou, misschien dat mannen er wel geïnteresseerd zijn, maar of er veel vrouwen dan op af zouden komen?? :wink:
het gaat tenslotte om een onderzoek of je een gezwel heb, dus zo'n pretje lijkt me het nou ook weer niet :!:

Volgens mij maakt het weinig uit of een man of een vrouw dat doen. Ik ga er van uit dat een arts professioneel bezig is, en gewoon zijn werk doet :).

Ik vind borstkanker echt zo'n ver-van-mijn-bed-show. Ik heb ook het idee dat het alleen bij oudere vrouwen voorkomt, omdat zo'n jaarlijks onderzoek ook alleen voor 50+ vrouwen is.

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 27 dec 2006 17:41

Mannen kunnen ook borstkanker krijgen ja, maar ze doen er zeker ook goed aan om hun ballen zo af en toe eens te onderzoeken. Zaadbalkanker bestaat namelijk ook, kwam ik vorig jaar achter :| Maar als je er op tijd mee naar de dokter gaat kunnen ze het prima behandelen.

Op de opleiding moet je ook elkaar (gemengd) onderzoeken. Dan hebben ze snel genoeg door of je er mee om kunt gaan of niet. Zo nee, moven!

Vertelde iemand me die medicijnen doet.

Riska

Berichtdoor Riska » 27 dec 2006 17:58

Al hebben oudere vrouwen de naam om vaker borstkanker te kunnen krijgen, helaas komt het maar al te vaak ook bij jongeren voor.
Er is een speciaal gen - noem ik het maar - waardoor borstkanker in de ene familie veel vaker voorkomt dan in de andere. Daar worden ook heel jonge meiden gecontroleerd (als ze dat zelf willen uiteraard.)
Er gaan stemmen op om het bevolkingsonderzoek met tien tot 15 jaar te vervroegen.

Terug naar “Archief”