Sabra schreef:* vreemdelingenbeleid
* milieubeleid
* sociaal beleid
* economisch beleid
* onderwijsbeleid
Zou je het ook enigszins kunnen toelichten, waarom de CU op dit punt niet goed zou zijn?
Moderator: Moderafo's
Sabra schreef:* vreemdelingenbeleid
* milieubeleid
* sociaal beleid
* economisch beleid
* onderwijsbeleid
Sabra schreef:Het gaat er niet om of het goed is of niet, het gaat om het linkse karakter van het voorgestelde beleid.
Sabra schreef:
Ik denk eerder dat jij niet beseft dat de CU een uitgesproken linkse partij is.
Jo'tje schreef:De CU heeft geloof ik aangegeven geen eerder genomen besluiten terug te willen gaan draaien omdat ze mee zouden gaan regeren. (misschien niet precies zo, maar dat was wel zo'n beetje de strekking geloof ik)
Optimatus schreef:Was die hand dan niet zichtbaar toen het CDA weer in de regering kwam?
Gershwin schreef:Neuh, voor mij niet in elk geval. Noem eens iets, als je wilt?
Optimatus schreef:Kijk even naar het beleid van de regeringen sinds 1919. Daar zaten vrijwel altijd christelijke partijen in (namelijk RKSP/KVP, ARP, CHU, CDA en PPR). De CU heeft nog nooit geregeerd en haar voorgangers ook niet.
Denkertje21 schreef:Sabra schreef:
Ik denk eerder dat jij niet beseft dat de CU een uitgesproken linkse partij is.
Ga je zitten schamen met je afgeven op links. En dat doe je als christen? Ik ben zo blij dat de CU eindelijk een signaal afgegeven dat christelijk en sociaal bij elkaar horen. Als je twee rokken hebt, geef je er één weg. Eerlijk delen. het kan toc h niet zo zijn dat er dagelijks 28.000 mensen hier op aarde van de honger sterven!
Zareb schreef: Zie het artikel over de CU in Trouw van vandaag
ChristenUnie-leider André Rouvoet is een wolf in schaapskleren, zegt Van Dalen. „Vóór de verkiezingen heeft Rouvoet aangegeven dat hij niet aan bestaande wetgeving zou tornen, zoals het homohuwelijk. Afgelopen weekeinde zegt hij doodleuk dat hij gaat voor uitvoering van het volledige CU-programma en dat daarbij wat hem betreft ook bestaande wetgeving ter discussie staat. Dat belooft weinig goeds. De CU kan niet dit land in gijzeling gaan nemen, Enige terughoudendheid is op z’n plaats.”
Denkertje21 schreef:Ga je zitten schamen met je afgeven op links. En dat doe je als christen? Ik ben zo blij dat de CU eindelijk een signaal afgegeven dat christelijk en sociaal bij elkaar horen. Als je twee rokken hebt, geef je er één weg. Eerlijk delen. het kan toc h niet zo zijn dat er dagelijks 28.000 mensen hier op aarde van de honger sterven!
Sabra schreef:Het feit dat ik vind dat mensen te snel hun handje ophouden
Klaas schreef: Hadden ze bij Trouw dan verwacht dat Rouvoet op voorhand zou zeggen dat de CU wel vergaande concessies op die gebieden wil doen? Een beetje realiteitszin zou de media niet misstaan....
Optimatus schreef:Was die hand dan niet zichtbaar toen het CDA weer in de regering kwam?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten