Berichtdoor spacy » 20 dec 2006 17:55
ah heb even doorgelezen, volgens mij kunnen jullie met gemak wel meer verantwoorde films op noemen?
Ik zal beginenn met een uitgesproken christelijke film:
Time Changer
van de christelijke eindtijd films die ik heb gezien vind ik dit verreweg de beste, nu eens niet de zoveelste invulling van profetiën en wereldordes, maar gewoon een orthodoxe dominee, die met een tijdreismachine van een universiteis collega, een reis maakt van 1900 naar het heidense hedendaagse leven.
Wat hij veelal tot zijn schrik tegenkomt dat christenen normaal zijn gaan vinden wordt ons dan ook met enige humor als een spiegel voorgehouden.
Microcosmos en Travelling Birds
Mooie natuur docu's in de vorm van een speelfilm, bij de eerste wordt met macrolensen ingezoomd op het dagelijkse leven onder het gras, van kevertjes, spinnetjes, etc.
Bij de 2e worden op mooie manier, de 'making of' is net zo interesant, de diverse vogel soorten gevolgd die zich tijdens de jaarlijkse vogeltrekken verplaatsen tussen de continenten.
Beide in het kader van de grootsheid van Gods schepping bewonderen, erg bijbels verantwoord!!
(originele franse titels: Le peuple de l'herbe en Peuple migrateur, Le)
Nell
Een vrouw die opgevoed wordt, door een moeder met spraakgebrek en ook nog eens wonende afgezonderd van de beschaafde wereld, wordt door ontdekking het studieobject van een paar deskundiggen, er is alleen wel wat geruzie over de manier waarop ze haar leven willen bestuderen.
wordt hooguit een enkele keer in gevloekt.
Goodbye Lenin
Een leuke film over hoe een zoon en dochter hun moeder die in coma was geraakt, na haar ontwaken niet vertellen dat de muur reeds is gevallen, en dit op allerlei manier dus proberen te ontwijken omdat de schok van ontdekking wel eens te groot kan zijn.
Central Do Brasil
Een brievenschrijfster op het station die het niet zo nou neemt met het versturen ervan, ontfermt zich over een jongen waarvan de moeder is komen te overlijden, en dus als straatjongen zou opgroeien als ze hem niet zou helpen. Een bijzondere band ontstaat.
Laatst gewijzigd door
spacy op 20 dec 2006 18:11, 1 keer totaal gewijzigd.
When I kneel before You, them I'm defying gravity