oke vergeef me.
maar nu wil ik wel reactie op d tweede helft.
Moderator: Moderafo's
lizzz schreef:Evelien schreef:joris schreef:misschien moet vreugdenhil eerst zijn verleden verwerken voor hij jongeren zo bang maakt? hij vergeet ook een groot deel van het evangleie volgens mij.
HEeft het debat de jongerne ook Gods liefde laten zien? En het verlangen om bij God te horen? ? ZIjn er jongerne tot bekering gekomen? Die verhalen wil ik hier horen!
Hoho, dat vind ik wel erg kort door de bocht. Johan Vreugdenhil laat door presentatie zien hoe hij geleefd heeft. Maar ook laat hij het Evangelie proeven. Hij heeft een keer een presentatie gehouden waar ik ook bij was. En dat vond ik heel ingrijpend. Eerst vertelde hij over zijn eerste leven en zijn omkeer. Daarna liet hij wat liedjes horen. En hij sloot af met een stuk evangelie.
Ik heb hem ook eens gehoord.
Ik weet niet meer of hij het Evangelie bracht, dat was iig niet wat bleef hangen...
Ik weet wel dat ik er koud vandaan ging. Zo enorm koud.
En als hij free-recordshop betitelt als voorportaal van de hel, denk ik wel het een en ander. En als ik dan in een FRs ben, en ik koop een cd, valt dat moeilijk te combineren. Je zou bijna gaan denken dat er in de hel muzíek geluisterd wordt...
joris schreef:misschien moet vreugdenhil eerst zijn verleden verwerken voor hij jongeren zo bang maakt? hij vergeet ook een groot deel van het evangleie volgens mij.
HEeft het debat de jongerne ook Gods liefde laten zien? En het verlangen om bij God te horen? ? ZIjn er jongerne tot bekering gekomen? Die verhalen wil ik hier horen!
Sabra schreef:Ik las een artikel in het RD dat zelfs mobiele telefoons gevaarlijk zouden zijn ivm met alle multimediale toepassingen. Ik vind dit echt veel te ver gaan.
En dat radio538 een duivelse zender zou zijn, ik luister soms naar radio 538 en dat duivelse dat ontgaat mij toch echt. Ik zie niet in wat er duivels is aan 538. Er wordt veel te overdreven gereageerd.
Hetzelfde geldt voor de andere meningen over films, etc.
Je kunt je als reformatorische wereld wel afsluiten van deze wereld, maar dan raak in jezelf gekeerd en dat is zeker geen goede zaak.
parsifal schreef:Toen ik de titanic keek, zag ik weinig problemen met het de koffer in duiken van de hoofdpersonen. Je keurt dit als het ware goed. Heeft dat geen invloed op je eigen denken?
Gandalf schreef:parsifal schreef:Toen ik de titanic keek, zag ik weinig problemen met het de koffer in duiken van de hoofdpersonen. Je keurt dit als het ware goed. Heeft dat geen invloed op je eigen denken?
Het is dus niet verkeerd als een meid die al een vriend heeft (of was Kate zelfs als verloofd) met iemand anders een sexuele relatie heeft? En de tekenscène, waarbij Kate uit de kleren gaat? Is dat christelijk?
Sabra schreef:Ik las toevallig een stuk in het ND over één van de twee avonden. Daarin zegt Vreugdenhil dat Charlie Chaplin ligt te gillen in de hel. Ik vind dit enorm stuitend. Wie denkt Vreugdenhil wie hij is, God?
caprice schreef:Sabra schreef:Ik las toevallig een stuk in het ND over één van de twee avonden. Daarin zegt Vreugdenhil dat Charlie Chaplin ligt te gillen in de hel. Ik vind dit enorm stuitend. Wie denkt Vreugdenhil wie hij is, God?
Dan hebben die journalisten dat sterk zitten verdraaien.Ik was erbij, en zal hier aangeven wat de discussie ongeveer was waar het over ging:
Er werd gevraagd wat er verkeerd was aan Charlie Chaplin, want lachen is toch een gift van de Heere?
Vreugdenhil: Geloof je in realiteit? Geloof je wat er in de Bijbel staat?
Meisje: Ja.
Vreugdenhil: Geloof je dat er een hemel en een hel is? Geloof je ook dat de mensen die Christus mogen kennen als hun zaligmaker in de hemel zullen komen?
Meisje: Ja.
Vreugdenhil: En waar gaan de mensen heen die niet in God geloven?
Meisje: Die gaan naar de hel.
Vreugdenhil: Nu moet je eens indenken: Charlie Chaplin geloofde niet in God. Het is verre van mij om mensen te oordelen, dat mag alleen God, maar waar is hij nu op grond van de Bijbel?
Meisje: Hij is niet in de hemel.
Vreugdenhil: Hoe kun je dan lachen om een man die misschien wel in de hel ligt te schreeuwen om genade?
Zo ging het gesprek ongeveer. Hij zei er dus nog specifiek bij dat het hem niet toekwam om te oordelen!
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 50 gasten