Was het de VVD niet die een omstreden spotje met verwijzingen naar WOII van de buis haalde?
Over oneigenlijke, weerzinwekkend emotionele nonargumenten gesproken.
Moderator: Moderafo's
Sabra schreef:Los gezien van een aantal ethische vraagstukken, vind ik de CU links. Wellicht niet zo links als de SP, maar het blijft een linkse partij.
Wat daar overigens gelukkig aan is, is mij niet duidelijk.
elbert schreef:Andre Rouvoet heeft gezegd dat hij een (nieuw te vormen) ministerie van Jeugd en Gezin zou willen leiden. Als CDA en PvdA daarin mee kunnen gaan, zou hij natuurlijk de eerst aangewezen kandidaat voor die post zijn. Ik denk ook dat zo'n ministerie een ideale mogelijkheid zou zijn voor de ChristenUnie om zich te profileren binnen een CDA-PvdA-CU kabinet.
Othello schreef:Was het de VVD niet die een omstreden spotje met verwijzingen naar WOII van de buis haalde?
Over oneigenlijke, weerzinwekkend emotionele nonargumenten gesproken.
elbert schreef:Andre Rouvoet heeft gezegd dat hij een (nieuw te vormen) ministerie van Jeugd en Gezin zou willen leiden. Als CDA en PvdA daarin mee kunnen gaan, zou hij natuurlijk de eerst aangewezen kandidaat voor die post zijn. Ik denk ook dat zo'n ministerie een ideale mogelijkheid zou zijn voor de ChristenUnie om zich te profileren binnen een CDA-PvdA-CU kabinet.
parsifal schreef:
Hmm, de vergelijking die ze gebruikte was op dat moment terecht denk ik. Het ging om een gezin met kinderen, wat nooit problemen had veroorzaakt, wat in de nacht van het bed werd gehaald om weggestuurd te worden. Op zo'n moment mag je een vergelijking trekken met de manier waarop in WOII met mensen werd omgegaan (ik kan geen ander goed vergelijkingsmateriaal vinden ten minste). De reden waarom ze verkozen is, doet niet terzake bij de beoordeling van haar kwaliteiten.
Roel Kuiper is inderdaad filosoof. Het is ook iemand die zich binnen het wetenschappelijk bureau van de CU verdienstelijk heeft gemaakt met het doordenken van beleid. Ik vraag me af waarom een jurist, socioloog of econoom beter op zijn plaats zal zijn in het kabinet?
Sabra schreef:De vergelijking die ze gebruikte past totaal niet in de context. In WOII werden mensen op grond van hun ras of op grond van hun (verzets)daden van hun bed gelicht, om daarna na een strafkamp te worden gestuurd, waar de dood hen wachtte. Dat komt totaal niet overeen met een situatie waarin mensen illegaal in Nederland verblijven en vervolgens van hun bed worden gelicht om het land uit te worden gezet. Dat is misbruik maken van valse sentimenten.
Klaas schreef:
Als je al een slag om de arm moet houden t.a.v. een aantal onderwerpen (ik zou daar op z'n minst ook het buitenlandbeleid aan toevoegen) dan kun je toch moeilijk spreken van uitgesproken links.
Als je ook kijkt naar de positionering van b.v. kieskompas dan zie je dat de CU tussen PVDA en CDA wordt geplaatst op de links-rechts schaal.
Daarnaast is de CU conservatiever dan beide andere partijen.
Uitgesproken links is dan ook een typering die niet op feite gebaseerd is. CU is eerder een centrumpartij met op een aantal vlakken gematigd linkse standpunten.
Othello schreef:De VVD is daar zoals aangegeven ook niet vies van. Alsof het wegstemmen van de Europese grondwet tot een nieuwe holocaust zou kunnen leiden.
De vergelijking die Huizinga maakte was dan in ieder geval nog inhoudelijk van aard. En zeg nu zelf: als jij in het holst van de nacht van je bed zou worden gelicht, welke vergelijking zou je zelf trekken?
Klaas schreef:Sabra schreef:Ik schaar de CU onder de linkse partijen.
Tja, als je inhoudelijke argumenten naast je neerlegt moet je dat gewoon blijven doen.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 50 gasten