Zwart werken, belastingaangifte doen, etc...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

barry rab
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor barry rab » 16 dec 2006 11:43

cire schreef:Let wel, het gaat mij niet zozeer om het feit dat er zwart wordt gewerkt, maar meer om de argumenten die er worden gegeven om dat te onderbouwen danwel goed te praten.

Als je dan met het 'stufi' argument komt, moet je niet verwachten dat ik daarin mee ga :wink:

Wat ik ermee aan wou aangeven, is dat wanneer je lui op de bank blijft zitten je het meeste van de studiefinaciering ontvangt. Tegenwoordig gaat het allemaal wat netter, echter toen ik 16 was kreeg je aan het eind van een zaterdag in het handje je loon, dat is zwart maar jah so what.

hoe sta je dan tegenover het volgende voorbeeld:
Je opa vraagt je om zijn auto elke week te wassen en je krijgt een tientje.
geef je dat ook op aan de belasting? je opa kan ook namelijk naar de wasserette gaan en hem daar laten wassen.
Wat ik wil aangeven is dat het geld wat ik zwart verdiende mooi kon gebruiken als extra voor het stappen en dergelijk, en wanneer ik op een zaterdag een mee hielp in de bouw heeft me alleen maar zelfstandig gemaakt.

leclerc
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor leclerc » 16 dec 2006 22:38

Naar andere situaties wijzen maakt jouw situatie m.i. niet anders. Het spijt me maar je kunt ook gewoon zeggen dat je geen moeite hebt met zwartwerken omdat het jou zelf ten goede komt.
no offence,

Maar in een ethische discussie kom je gewoon niet weg met de door jou genoemde kul-argumenten.
ik heb echt nog geen een goede gehoord.
Verkiezingsprogramma's zijn naar mijn bescheiden mening bedoeld om verkiezingen mee te winnen, niet om mee te regeren. -Willem Aantjes

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 18 dec 2006 16:38

On topic aub, het gaat hier dus over de etische kant van zwart werken, belastingen enz .
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

Eefje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Eefje » 21 dec 2006 14:54

Tja zwart werken...
Wat doe je als je boven die max uit komt voor bijverdienen met studiefinanciering? Bij mij scheelt het niet veel omdat ik een heel jaar betaalde stage heb gehad en daarnaast ook nog een bijbaan.
Ik heb er zelf over nagedacht om m'n bijbaan dan zwart te doen, gelukkig is dat net niet nodig! Maar is dat eerlijk? Is volgens mij wel in strijd met de Tien Geboden! Maar waar doe je het dan voor? Voor jezelf, zoveel mogelijk geld of voor God, eerlijk leven naar Zijn geboden. Is best moeilijk vind ik!

Terug naar “Archief”