Christian Culture only?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 18 dec 2006 13:25

Smurffie schreef:Het is ook wel karaktergebonden.

Ja, zeker. En het ligt ook wel aan het onderwerp van de discussie. Als ik weet dat ik niet alleen ergens in sta, durf ik me er ook wel in te mengen. 8)
Afbeelding

Klaas
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Klaas » 18 dec 2006 13:28

henkie schreef:Dat ging om het promoten van seculiere concerten waarbij iedereen op zijn klompen aanvoeld dat dat hier niet gewenst is.

Ik kreeg even het idee dat we het in het top 2006 ook te bont gemaakt hadden...

Ik overdrijf enigzins natuurlijk. Maar er wordt inderdaad over geklaagd. Niet massaal maar ze zijn in aantal groter dan de mensen met een...uhhh...duidelijk aanwezige mening ;-)

Er zijn meer (unieke ;-)) klagers dan zelfverzekerde deelnemers in KCM?
In ieder geval concrete info.

Er zijn overigens 900 unieke forumbezoekers iedere dag. Daaruit kun je conclusies trekken over meelezers.

Volgens mij kun je n.a.v. zo'n getal bijzonder weinig conclusies trekken. Je weet verder toch niks van deze unieke bezoekers?
the words are what you trusted
but the eyes have final say
now you still got the devil left to pay

Klaas
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Klaas » 18 dec 2006 13:30

Aragorn schreef:Ja, je moet in zekere zin wel een beetje een olifantenhuid hebben soms, zoals altijd wanneer je je in publieke debatten mengt. :) Maar ik heb wel de indruk dat het uiteindelijk bijna altijd over de inhoud gaat en dat wanneer er op de persoon gespeeld wordt men dit vanzelf corrigeert. En in veel grotere mate dan op bepaalde andere fora.

Maar goed, als dit soort sentimenten leeft kunnen we natuurlijk ons best doen om daar rekening mee te houden. Toch?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 18 dec 2006 13:33

Natuurlijk, ik heb ook niet de behoefte om overal met de botte bijl op in te hakken (iig niet waar het gebruikers betreft waarvan ik kan vermoeden dat ze daar niet zo van kunnen genieten als ikzelf en daardoor afgeschrikt zullen worden om zich te uiten). Maar meningen zullen altijd verschillen en op inhoudelijke wijze wordt er nu eenmaal soms op het scherpst van de snede gediscussieerd. Daar hoef je je toch niet door af te laten schrikken lijkt me?

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 18 dec 2006 13:35

Daphne schreef:
Smurffie schreef:Het is ook wel karaktergebonden.

Ja, zeker. En het ligt ook wel aan het onderwerp van de discussie. Als ik weet dat ik niet alleen ergens in sta, durf ik me er ook wel in te mengen. 8)

Oke, da's duidelijk :)

Overigens in het algemeen; Als mensen het niet eens zijn met mijn reacties (op de persoon, ongenuanceerd, whatever) heb ik liever dat men naar mij komt en niet meteen naar een moderator stapt. Er is vast een mogelijkheid om er samen uit te komen, zonder dat een derde zich daarmee bemoeit. Of het moet echt de spuigaten uitlopen. M.i. kun je daar een hoop gezeur mee voorkomen.

T. Lindeman
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor T. Lindeman » 18 dec 2006 13:39

Precies, dat zou eigenlijk ook een regel moeten worden. Ik heb in het verleden wel een aantal PB's gehad waarin mijn muziek werd bekritiseerd, en ik reageer daar dan ook altijd op. We worden het meestal niet met elkaar eens, maar het is prettiger dan dat een moderator er zich mee bemoeit. Het gaat teminste niet achter je rug om.
Auf Wiedersehen!

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 18 dec 2006 13:45

Ik begreep nu juist uit een aantal reacties dat er een hoog corrigerend gehalte was onder de bezoekers ;-)
Ik ben daar al langer wat minder van overtuigd. :-)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 18 dec 2006 14:13

henkie schreef:Ik begreep nu juist uit een aantal reacties dat er een hoog corrigerend gehalte was onder de bezoekers ;-)
Ik ben daar al langer wat minder van overtuigd. :-)

Hoe zie jij dat dan?

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 18 dec 2006 14:35

oww, ik las de reactie van Lindeman verkeerd. Hij zegt dat ie juist wel gecorrigeerd wordt.
Ik krijg echter de indruk dat het niet vaak genoeg gebeurd. Als ik zie wat we zo nu en dan moeten weghalen dan ben ik daar vrij cynisch onder.

Je gaat me nu niet om voorbeelden vragen heh want dan moet ik weer aan het zoeken ;-) Later wellicht.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 18 dec 2006 14:38

Neuh, ik hoef ook geen voorbeelden en geloof best dat er vaak genoeg ontoelaatbare dingen gepost worden. Maar volgens mij doet dat weinig af aan de algemene tendens dat mensen die op de persoon spelen of zeer onchristelijke dingen plaatsen daar vaak wel op aangesproken worden.

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 18 dec 2006 15:09

Wullimpie schreef:Ik denk dat als je kijkt vanuit de reformatorische visie op muziek, er hier al heel veel ruimte wordt geboden om over muziek kunst enz enz te praten in het KCM forum, ik snap dan ook niet waarom er steeds maar weer naar de grenzen wordt gezocht, en als die dan door een MOD worden getrokken er weer een storm van protest losbarst.

Je bent hier op een refo forum, accepteer dat en respecteer dat, en houdt er dus rekening mee dat een grote groep gebruikers deze muziek afkeurd.

In mijn zoektocht om alle mening nog eens door te lezen, kwam ik dit tegen en dat speelt een grote rol, mijns inziens.
Er wordt steeds meer het randje opgezocht. Waar is dat nu weer voor nodig? Je weet toch dat het gevoelig ligt? Waarom kan er nu wel een topic komen met verantwoorde films?
Onnodig om het zo ver te laten komen volgens mij. :(

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 18 dec 2006 15:15

henkie schreef:
Wullimpie schreef:Ik denk dat als je kijkt vanuit de reformatorische visie op muziek, er hier al heel veel ruimte wordt geboden om over muziek kunst enz enz te praten in het KCM forum, ik snap dan ook niet waarom er steeds maar weer naar de grenzen wordt gezocht, en als die dan door een MOD worden getrokken er weer een storm van protest losbarst.

Je bent hier op een refo forum, accepteer dat en respecteer dat, en houdt er dus rekening mee dat een grote groep gebruikers deze muziek afkeurd.

In mijn zoektocht om alle mening nog eens door te lezen, kwam ik dit tegen en dat speelt een grote rol, mijns inziens.
Er wordt steeds meer het randje opgezocht. Waar is dat nu weer voor nodig? Je weet toch dat het gevoelig ligt? Waarom kan er nu wel een topic komen met verantwoorde films?

Zover ís het nu eenmaal gekomen, dus wees blij dat Klaas het initiatief heeft genomen een topic te starten voor ethisch verantwoorde films. En films die twijfelachtig zijn worden uitvoerig besproken, zoals je kunt lezen aldaar.

Klaas
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Klaas » 18 dec 2006 16:01

henkie schreef:Er wordt steeds meer het randje opgezocht. Waar is dat nu weer voor nodig? Je weet toch dat het gevoelig ligt?

Er wordt telkens geroepen dat het randje wordt opegzocht, maar waar gaat het dan concreet over? Deze hele discussie is op gang gekomen doordat een moderator de knuppel in het hoenderhok gooide bij een discussie die a) pas gestart was en waar b) geen gekke dingen gebeurden.

Waarom kan er nu wel een topic komen met verantwoorde films?

Het is ook niet gauw goed hè? Zoals gezegd plaats ik bewust alleen verantwoorde muziek en films, maar met het oog op de meer behoudende geluiden leek het me wel een aardig initiatief. Los daarvan heb ik hier al meerdere malen discussies gestart over verantwoorde films en muziek.
Als jij je ergert aan de discussies had je natuurlijk ook zelf al zo'n topic mogen starten. Het moet niet veel gekker worden..... Je negatieve insteek roept aardig wat irritatie op....

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 18 dec 2006 16:32

Aragorn schreef:Opwekking, M.W. Smith, Kees Kraayenoord, Barlow Girl, een echte refo moet daar weinig van hebben. Wil je dan een echt refoweb zijn of algemeen christelijk?

Ik denk dat de gemiddelde refo weinig inhoudelijk tegen M.W. Smith en Kees Kraayenoord hebben. Barlow Girl ken ik niet zo goed en opwekking is me wat te algemeen. De vorm is een ander verhaal.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 18 dec 2006 16:53

parsifal schreef:
Aragorn schreef:Opwekking, M.W. Smith, Kees Kraayenoord, Barlow Girl, een echte refo moet daar weinig van hebben. Wil je dan een echt refoweb zijn of algemeen christelijk?

Ik denk dat de gemiddelde refo weinig inhoudelijk tegen M.W. Smith en Kees Kraayenoord hebben. Barlow Girl ken ik niet zo goed en opwekking is me wat te algemeen. De vorm is een ander verhaal.

Hm, inhoudelijk wordt dat soort muziek toch nogal eens van remonstrantse invloeden beschuldigd? En de vorm maakt het idd al helemaal boosch.

Dat er gospelmuziek is waar men op bijbelse grond inhoudelijk weinig tegen kán hebben ben ik met je eens (ik denk bijv. aan Rebecca St. James). Maar ondertussen heeft men het wel.. no offence, maar het is niet echt des refo's om dat soort concerten te bezoeken.

Terug naar “Archief”