Autotopic (was: Leuke auto's)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 16 dec 2006 15:53

Afbeelding
De auto van mijn vader bij onze plezierjachtjes (hij is heel rijk, kan ik ook niks aan doen, maar hij geeft wel enoooooorm veel aan goede doelen, worden die arme zwarte mensen in Afrika echt heel blij van, van mijn vader en zijn rijkdom)

Afbeelding
De boodschappenauto van mijn moeder, zeer geschikt voor de wekelijkse boodchappen (ik kom uit een groot gezin maar daar kan ik ook niets aan doen)

Afbeelding
De auto van mijn opa. (ik kom uit een hele hippe familie maar daar kan ik ook niets aan doen)

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 16 dec 2006 17:53

Zeg Mesch..waarom merken JK, Mini en ik daar zo weinig van dan? Je vader kan best een paar tonnetjes lozen aan de Mijnsherenlaan :shock:

erikhavenaar

Berichtdoor erikhavenaar » 16 dec 2006 20:12

moet je ook adoptie kindertjes nemen... :| :| :|

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 16 dec 2006 20:37

erikhavenaar schreef:moet je ook adoptie kindertjes nemen... :| :| :|

Ja daag..Mini heeft haar handen al vol aan drie adoptiekindjes 8)

erikhavenaar

Berichtdoor erikhavenaar » 16 dec 2006 21:03

-adoptie kindertjes crossen mee in lelijke eend

JaguarXK
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor JaguarXK » 17 dec 2006 14:40

Afbeelding

M'n nick zegt al genoeg...
Many folks want to serve God, but only as advisers.
Mér þykir mjög vænt um Ísland.

spacy
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 17 dec 2006 15:33

Ik vind het topic te lang om nu nog door te lezen,
maar in hoeverre vinden jullie zuinige/milieuvreindelijkere auto's ook interessant?

Want wat ik hier langs zie komen zuipt mij echt te veel, laat staan dat ik de andere bedragen zoals onderhoud en aankoop kan veroorloven.

Mocht ik over een aantal jaartjes eens geleerd hebben te sparen ipv dat ik in rammelbakjes rijdt die ik na een jaar of 2 te hebben gebruikt bij de sloop dump, dan lijkt mij de volgende auto nog wel eens wat:

http://www.loremo.com/

Afbeelding

het zuinigste model kan ongeveer 1:70 !!!!
dan kun je nog es goedkoop lekker door Europa touren :mrgreen:
When I kneel before You, them I'm defying gravity

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 17 dec 2006 19:05

Smurffie schreef:Zeg Mesch..waarom merken JK, Mini en ik daar zo weinig van dan? Je vader kan best een paar tonnetjes lozen aan de Mijnsherenlaan :shock:

Ja, ik probeer mn vader zover te krijgen ons financieel te adopteren, maar hij vind ons niet noodlijdend genoeg :?

Ik vind het topic te lang om nu nog door te lezen,
maar in hoeverre vinden jullie zuinige/milieuvreindelijkere auto's ook interessant?

Ik voel me regelmatig schuldig dat ik mede het milieu enorm belast. Ook al is mn auto echt onmisbaar bij mn baan. Ik dnek wel dat er snel en massaal een alternatief gevonden moet worden want zo gaat het milieu aardig naar de knoppen. En dan inderdaad nog niet te spreken over zuinigheid...ik durf niet op te tellen hoeveel mn auto mij per maand kost

spacy
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 17 dec 2006 19:32

meschianza schreef:Ik voel me regelmatig schuldig dat ik mede het milieu enorm belast. Ook al is mn auto echt onmisbaar bij mn baan. Ik dnek wel dat er snel en massaal een alternatief gevonden moet worden want zo gaat het milieu aardig naar de knoppen. En dan inderdaad nog niet te spreken over zuinigheid...ik durf niet op te tellen hoeveel mn auto mij per maand kost

Nou ja jij rijdt tenminste nog in iets dat een ander direct al als oud ijzer zou beschouwen, met mijn auto is dat dus niet veel anders.
Aan de andere kant die oude dingen willen wel zuipen ja, nu heb ik er een die 1 op 10 rijdt (en als soms ietwat onbezonnen weet ik het gaspedaal ook nog es te raken...) mijn vorige kon nog 1 op 16 ik zou dan ook graag weer zuinger gaan.
Gebruiksvoorwerpen gebruiken tot ze echt versleten zijn kan ook een vorm van duurzaam omspringen met het milieu zijn toch?

Maar als ik de volgende spreuk hier eens neerzet, wie voelt zich dan allemaal schuldig? of had het nog nooit van die kant bekeken?

Afbeelding

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 18 dec 2006 09:38

Lastig, wil je klein en milieuvriendelijker rijden, of wil je groot rijden zodat je andere mensen mee kunt nemen. Zijn hier kerkelijke richtlijnen voor?
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 18 dec 2006 12:23

Katlheen schreef:Lastig, wil je klein en milieuvriendelijker rijden, of wil je groot rijden zodat je andere mensen mee kunt nemen. Zijn hier kerkelijke richtlijnen voor?

Haha..just my thoughts :)

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 18 dec 2006 12:26

ik vind overigens de belasting-bijtelling ivm m'n bedrijfswagen ook wel een punt dat mijn keuze voor een auto bepaald.

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 18 dec 2006 12:45

Smurffie schreef:
Katlheen schreef:Lastig, wil je klein en milieuvriendelijker rijden, of wil je groot rijden zodat je andere mensen mee kunt nemen. Zijn hier kerkelijke richtlijnen voor?

Een grote milieuvriendelijke auto met enorme laadbak dat je ook mensen kunt helpen verhuizen of hele groepen mee kunt nemen om te carpoolen. DAt lijkt me wel de meest christelijke auto. Dus niet mooi maar zeer functioneel en op langer termijn milieuvriendelijk :mrgreen:

Maar ieder geval zit ik gebakken want ik zet toch met zeer grote regelmaat mijn huisgenootje af bij het metrostation.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 18 dec 2006 12:48

meschianza schreef:
Smurffie schreef:

Een grote milieuvriendelijke auto met enorme laadbak dat je ook mensen kunt helpen verhuizen of hele groepen mee kunt nemen om te carpoolen. DAt lijkt me wel de meest christelijke auto. Dus niet mooi maar zeer functioneel en op langer termijn milieuvriendelijk :mrgreen:

Maar ieder geval zit ik gebakken want ik zet toch met zeer grote regelmaat mijn huisgenootje af bij het metrostation.

Plus dat je vanaf nu je auto ter beschikking stelt voor de bevoorrading van Huize de Klerk. Nee meid, jij hoeft je niet schuldig te voelen 8)

(Ik voel me bijna schuldig dat ik geen auto heb :mrgreen: )

spacy
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 18 dec 2006 14:01

Zareb schreef:ik vind overigens de belasting-bijtelling ivm m'n bedrijfswagen ook wel een punt dat mijn keuze voor een auto bepaald.

dat is in Spanje toch ?

want volgens mij zijn hier de grote laadruimtes de laatste jaren er juist niet voordeliger op geworden...
maar zeker weten doe ik het niet, ik heb nooit een 'grijs kenteken' gehad

Smurffie schreef:(Ik voel me bijna schuldig dat ik geen auto heb Mr. Green )

dat was nu net niet de bedoeling,
ik begrijp dat jullie ruim met 1 'gezamelijke' auto afkunnen, en dus niet onnodig er 2 voor je deur hebben staan.

Terug naar “Archief”