Verliefd op je baas...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

wervelwind
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor wervelwind » 18 dec 2006 11:52

Daphne schreef:Ik begrijp eerlijk gezegd niet zo goed, dat je de vrouw van je baas kunt bedriegen, terwijl je ook gelooft... Ik kan dat eerlijk gezegd niet met elkaar rijmen. Ik begrijp heel goed, dat je geniet van het verliefd zijn, dat is normaal. Maar ik zou er zelf niet van kunnen genieten, als ik weet dat ik daardoor een andere relatie in de war schop (ook al komt die vrouw het nooit te weten, toch komt er wat tussen je baas en zijn vrouw in te staan en dat is niet gezond).
Je zegt dat je je wel eens l*llig voelt, dat je zijn vrouw staat te beduvelen. Hoe kan je dan van jullie 'tijdelijk avontuurtje', zoals je het zelf betitelt, genieten? :shock:
De opmerking 'tijdelijk avontuurtje' deed me ook al behoorlijk schrikken, moet ik zeggen... Het komt op mij over alsof je trouw en een vaste relatie niet belangrijk vindt... :shock:

Hij zegt dat zijn relatie absotuul niet in de war geschopt wordt. Zijn vrouw komt hier niet achter. En ook vind hij dat dat zijn pakkie an is en dat ik me daar niet druk over moet maken. Makkelijk gezegd, ik weet het.
Ik snap jouw reactie ook helemaal. Absoluut. Als iemand mij een paar weken terug had gezegd dat mij dit zou overkomen, had ik hem vierkant uitgelachen. Dit overkomt mij niet. Dat laat ik nooit toe. Daar sta ik veel te sterk voor in mn schoenen. Totdat het opeens zo ver is en je er midden inzit. Ik had dit ook nooit gedacht. En trouw en een vaste relatie vind ik wel heel belangrijk. Ik kan het voor mezelf ook absoluut niet rijmen. Ik kan het ook helemaal niet combineren met mn geloof. Waarom denk je anders dat ik er mee zit? Dat ik het hier plaats? Ik ben een echte binnenvetter die alles in mn eentje uitzoek. Maar hier kom ik gewoon niet uit. Nog niet. Jullie mogen me afkeuren, me dom vinden. Vind ik heel logisch en vind ik zelf ook. Maar het gaat mij niet om de discussie goed of fout. Ik dacht: er zijn misschien nog wel meer mensen die in zo'n situatie zitten of hebben gezeten. Die missschien tips kunnen geven.
Als De Hersenen Deinen

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 18 dec 2006 11:58

wervelwind schreef:
Daphne schreef:Ik begrijp eerlijk gezegd niet zo goed, dat je de vrouw van je baas kunt bedriegen, terwijl je ook gelooft... Ik kan dat eerlijk gezegd niet met elkaar rijmen. Ik begrijp heel goed, dat je geniet van het verliefd zijn, dat is normaal. Maar ik zou er zelf niet van kunnen genieten, als ik weet dat ik daardoor een andere relatie in de war schop (ook al komt die vrouw het nooit te weten, toch komt er wat tussen je baas en zijn vrouw in te staan en dat is niet gezond).
Je zegt dat je je wel eens l*llig voelt, dat je zijn vrouw staat te beduvelen. Hoe kan je dan van jullie 'tijdelijk avontuurtje', zoals je het zelf betitelt, genieten? :shock:
De opmerking 'tijdelijk avontuurtje' deed me ook al behoorlijk schrikken, moet ik zeggen... Het komt op mij over alsof je trouw en een vaste relatie niet belangrijk vindt... :shock:

Hij zegt dat zijn relatie absotuul niet in de war geschopt wordt. Zijn vrouw komt hier niet achter. En ook vind hij dat dat zijn pakkie an is en dat ik me daar niet druk over moet maken. Makkelijk gezegd, ik weet het.
Ik snap jouw reactie ook helemaal. Absoluut. Als iemand mij een paar weken terug had gezegd dat mij dit zou overkomen, had ik hem vierkant uitgelachen. Dit overkomt mij niet. Dat laat ik nooit toe. Daar sta ik veel te sterk voor in mn schoenen. Totdat het opeens zo ver is en je er midden inzit. Ik had dit ook nooit gedacht. En trouw en een vaste relatie vind ik wel heel belangrijk. Ik kan het voor mezelf ook absoluut niet rijmen. Ik kan het ook helemaal niet combineren met mn geloof. Waarom denk je anders dat ik er mee zit? Dat ik het hier plaats? Ik ben een echte binnenvetter die alles in mn eentje uitzoek. Maar hier kom ik gewoon niet uit. Nog niet. Jullie mogen me afkeuren, me dom vinden. Vind ik heel logisch en vind ik zelf ook. Maar het gaat mij niet om de discussie goed of fout. Ik dacht: er zijn misschien nog wel meer mensen die in zo'n situatie zitten of hebben gezeten. Die missschien tips kunnen geven.

Ik kan me ook moeilijk in je inleven, omdat ik het zelf (gelukkig) nog nooit meegemaakt heb. Dus mijn reactie was ook wel erg 'theoretisch'.
Maar, ook al komt zijn vrouw er niet achter, ik neem aan, dat er wel enige verwijdering tussen hem en zijn vrouw zal komen. Het lijkt mij niet, dat hij voor zijn vrouw hetzelfde zal blijven voelen.
Ik blijf er echter wel bij, dat het zoeken van een andere baan de enige optie is. Ontlopen kun je hem op je huidige werk niet.
Als je hem zou zeggen, dat wat jullie doen niet goed is en dat je ermee wilt stoppen, maar je blijft er wel werken, dan wordt het voor jullie allebei erg lastig. Ik denk, dat als je hem blijft zien, je die gevoelens voor hem ook niet weg kan drukken, omdat ze elke keer weer boven komen als je hem ziet. (Dit denk ik allemaal, hoeft dus helemaal niet zo te zijn.)
Sterkte ermee!
Afbeelding

wervelwind
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor wervelwind » 18 dec 2006 11:59

Thanx
Als De Hersenen Deinen

Jort
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Jort » 18 dec 2006 12:02

wervelwind schreef:

Spannend om van elkaar te genieten, en kan me de gevoelens wel enigszins voorstellen, maar dit gaat steeds verder: nu knuffelen en dadelijk sex. Zo raak je vanzelf je maagdelijkheid, fantsoen, moraal etc. kwijt. Niemand wordt verplicht te zondigen omdat zijn gevoelens hem daartoe sturen, we zijn geen dieren. Je laat veel te veel die gedachten toe.

Cisca

Berichtdoor Cisca » 18 dec 2006 12:17

wervelwind schreef:Hij zegt dat zijn relatie absotuul niet in de war geschopt wordt.

En dat geloof je echt, hoe naief!

wervelwind schreef:Zijn vrouw komt hier niet achter.

Dat hoop je, dat weet je nooit zeker!

wervelwind schreef:En ook vind hij dat dat zijn pakkie an is en dat ik me daar niet druk over moet maken. Makkelijk gezegd, ik weet het.

Dat is de grootste onzin, ieder heeft z'n eigen geweten, en is zelf verantwoordelijk voor wat hij/zij doet!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 18 dec 2006 13:53

Cisca schreef:'k Begrijp niet dat je je beter kunt voelen, terwijl je weet dat je iemand bedriegt, de kans dat het uitkomt is er altijd, dan is zijn huwelijk echt wel naar de knoppen, echt een goed gevoel :roll:

Dat is natuurlijk ook weer wat makkelijk gezegd en zoals Daphne zelf ook al toegaf: een theoretische reactie van een buitenstaander. Natuurlijk voel je je goed als je verliefdheid beantwoord wordt, je aandacht krijgt, er spanning in je leven is, etc etc! Dat zijn allemaal geweldige dingen, echter in deze situatie is het idd niet echt moreel verantwoord.

wervelwind schreef:Hij zegt dat zijn relatie absotuul niet in de war geschopt wordt.

En dat geloof je echt, hoe naief!

Dat is idd wel wat naïef. Natuurlijk heeft dat gevolgen voor zijn relatie met z'n vrouw, ook al heeft hij dat misschien zelf (nog) niet eens door en z'n vrouw al helemaal niet. Hij richt z'n aandacht en energie immers op een ander ipv in het huwelijk te investeren. Dat heeft altijd consequenties.

Cisca

Berichtdoor Cisca » 18 dec 2006 14:13

Aragorn schreef:
Cisca schreef:'k Begrijp niet dat je je beter kunt voelen, terwijl je weet dat je iemand bedriegt, de kans dat het uitkomt is er altijd, dan is zijn huwelijk echt wel naar de knoppen, echt een goed gevoel :roll:

Dat is natuurlijk ook weer wat makkelijk gezegd en zoals Daphne zelf ook al toegaf: een theoretische reactie van een buitenstaander. Natuurlijk voel je je goed als je verliefdheid beantwoord wordt, je aandacht krijgt, er spanning in je leven is, etc etc! Dat zijn allemaal geweldige dingen, echter in deze situatie is het idd niet echt moreel verantwoord.

Wat mij betreft geen theoretische reactie, maar een gevoelsreactie, dat heb je met gevoelsmensen :wink:

spacy
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 18 dec 2006 14:20

natuurlijk is het hypocriet om enkel te bidden en zelf vervolgens niets aan de situatie te veranderen.
Om die reden hebben we de bekende spreuk 'bid en werkt' dus ondersteun de vraag van je gebed zelf ook door waar het mogelijk is al actie te ondernemen.
When I kneel before You, them I'm defying gravity

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 18 dec 2006 14:51

Cisca schreef:
Aragorn schreef:

Wat mij betreft geen theoretische reactie, maar een gevoelsreactie, dat heb je met gevoelsmensen :wink:

Maar wel één op afstand. Jouw gevoel zou als je zelf in die situatie zou zitten weleens anders kunnen zijn dan nu. :wink:

Cisca

Berichtdoor Cisca » 18 dec 2006 15:04

Aragorn schreef:
Cisca schreef:
Aragorn schreef:

Maar wel één op afstand. Jouw gevoel zou als je zelf in die situatie zou zitten weleens anders kunnen zijn dan nu. :wink:

Zeker weten van niet, als ik iemand iets meer dan aardig vond, viste ik eerst uit of betrokkene alleen was :wink:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 18 dec 2006 15:11

Dat betekent natuurlijk niet dat je daarna niet alsnog dingen zou kunnen gaan doen die je van jezelf nooit verwacht had. Zoals ook bij wervelwind bleek..

Om er maar eens een citaat uit Crash bij te halen:

"You think you know who you are.
You have no idea.."

Cisca

Berichtdoor Cisca » 18 dec 2006 15:18

Een behoorlijke zelfkennis is me niet vreemd, dat heeft de omstandigheden wel met zich meegebracht, dat is dan weer een positieve kant van de ondervonden ellende :roll: :wink:
Natuurlijk heb ik wel grenzen verlegd, anders was ik er al niet meer geweest, maar niet op dat gebied, daarvoor heb ik teveel gezien.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 18 dec 2006 15:19

Hmm ik kan me wel een beetje inleven hierin, heb ooit een relatie moeten verbreken om een hele andere reden, maar daardoor weet ik wel hoe dat voelt. Ik weet niet hoe erg verliefd je bent, voor mij was toen de enige optie om het contact totaal te verbreken. Daar heb ik veel mee geworsteld. Ik wil je aanraden om er toch veel over te bidden, ook al vind je het hypocriet, schreeuw het maar uit naar God en vertel hoe gemeen je 't allemaal vindt dat dit je overkomt en vraag Hem om hulp. Vraag Hem om een schop onder je kont als je niet naar Hem luistert, vraag Hem om zo duidelijk te antwoorden dat je er niet omheen kunt... Het zal een hele strijd worden. Achteraf gezien zul je blij zijn als je van het hele gedoe af bent en wie weet kom je dan wel iemand tegen waar je wel een normale relatie mee kunt beginnen. Hij is niet de enige leuke man op de wereld!!

Dreamster
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Dreamster » 18 dec 2006 20:21

De geest is misschien dan wel gewillig, maar het vlees is zwak...

It's just the truth...

Ik ben dan wel niet verliefd geweest op mn baas, maar je hebt andere onmogelijke relaties...

Ik denk dat zo snel mogelijk van baan veranderen gewoon een hele goede optie is, en met 'zo snel mogelijk' bedoel ik dus, als je een andere baan hebt, maar daar moet je natuurlijk wel actief je voor inzetten...

Wat een l*l is die baas trouwens, sorry dat ik het zeg!
It is risky not to take risk. If you don't take risk, risk will take you.

http://www.Dreamster.hyves.net

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 18 dec 2006 20:22

Dreamster schreef:Wat een l*l is die baas trouwens, sorry dat ik het zeg!

Hehe, jij zegt, wat ik dacht, ik durfde het hier alleen niet neer te planten... 8)
Afbeelding

Terug naar “Archief”