wervelwind schreef:Zijn er mensen die dit herkennen?
Hmm nee, dat heb ik nou nooit gehad!

Moderator: Moderafo's
wervelwind schreef:Zijn er mensen die dit herkennen?
Ik net zo min, maar daar heeft wervelwind nogal wat aan. Ik zou alleen willen zeggen: sterkte!Boekenlezer schreef:wervelwind schreef:Zijn er mensen die dit herkennen?
Hmm nee, dat heb ik nou nooit gehad!
Smurffie schreef:Marnix schreef:Relativeren. Het kan gewoon niet.Er zijn meer voorbeelden van verliefdheid waarbij het gewoon niets wordt... daar kom je ook wel overheen.
Dat denk ik ook wel ja. Althans, dat is mij vorig jaar overkomen en nog steeds zie ik die persoon regelmatig. Geloof me, het is helemaal over hoor
Rufi schreef:Verliefdheid gaat trouwens ook altijd weer over. Als je het gevoel niet voedt, verdwijnt het.
Jort schreef:Zelfs het feit dat jij (of hij) hierover met jou gesproken heeft, hij getrouwd man zijnde, gaat naar mijn gevoelen een stap te ver. Als iets helemaal geen issue is, is het makkelijker om e.e.a. af te bouwen wat gevoel betreft. Nu blijft het toch een beetje hangen.
Als je steeds denkt: dit mag niet, dan denk je er in ieder geval aan en zelfs dat is al teveel. Helaas herkent onze mind niet het woordje 'niet': als je NIET aan iets mag of wilt denken, doe je het wél. Beter zou zijn als je helemaal aan niets denkt waaraan je "niet" wilt denken, niet aan "niet" noch aan "wel". Denk gewoon helemaal niet meer aan die verliefdheid maar alleen aan leuke, toffe en grappige dingen. POSITIEVE gedachten daar gaat het om!! POSITIEVE daden!!! Alles wat negatief is is zonde van de tijd om over na te denken en te doen.
Als toch je gedachten erheen getrokken worden, moet je ze geen seconde langer de tijd geven om erover na te denken. Niet erop malen. Slechts een aantal maal per dag aan dat soort dingen denken is al genoeg om je mind negatief te triggeren en weer een vicieuze cirkel te creeren. "Schudt ze ten eerste af, gelijk men vuur van zijne klederen doet, leidt uwe gedachten terstond af, op wat anders, hier is vluchten 't best; maar laat men de gedachten maar een ogenblik daarop malen, men is overwonnen, deze zonde wast schielijk, en krijgt terstond grote kracht" (a Brakel).
Aangezien het nu toch er tussen zit, lijkt het haast alsof weggaan (hoe vervelend ook) de enige optie is. Tenzij je voortaan niet meer aan "niet" denkt. Dat is echt de enige mogelijkheid. Nogmaals praten met je 'baas', allerlei hulpverlening etc., het heeft geen enige zin behalve weggesmeten tijd, die je beter om kunt zetten in positieve daden.
PS De topictitel vond ik toch een beetje raar: waf waf!
moppie schreef:En waarom zou het niet kunnen
Als hij ook gevoelens voor haar heeft vraag ik me af hoe dat huwelijk is?
moppie schreef:Waarom zou hij met haar niet gelukkiger kunnen worden?
moppie schreef:Vraag is of hij dat werkelijk wil? Zijn gezin achterlaten??
moppie schreef:Maar om zo maar te zeggen dat het onmogelijk is gaat mij te ver.
moppie schreef:Overigens............ Nee herken het zelf niet
wervelwind schreef:Maar het feit is, dat we nu heel fout bezig zijn. Om eerlijk te zijn: we zoeken elkaar dus wel geregeld op. Het is heel fout en dat weten we ook wel. Maar aan de andere kant, we genieten enorm van elkaar en het geeft ons een soort kick, een positieve spanning.
We weten allebei dat we hier mee moeten stoppen en dat dit niet al te lang zo door kan gaan.
We staan ook eigenlijk zijn vrouw te beduvelen en daar voel ik me ook wel is l*llig over.
En toch is het heel moeilijk om te stoppen. Weet je, het geeft mij een heel goed gevoel. Ik voel me veel beter, vrolijker en zekerder enzo. En ik weet dat het pijn gaat doen om te stoppen en dat wil ik dus eigenlijk niet.
wervelwind schreef:Ik wil ook absoluut niet dat hij bij zijn gezin weggaat voor mij. Dat is absoluut niet aan de orde. Ik wil helemaal geen vaste relatie met hem en hij niet met mij. Hij zou ook nooit bij zijn vrouw en kinderen weggaan. Hij is ook niet verliefd op mij, om het zo even uit te drukken, al heeft hij wel gevoelens voor me.
We zien het meer als een tijdelijk avontuurtje.
Maar het feit is, dat we nu heel fout bezig zijn. Om eerlijk te zijn: we zoeken elkaar dus wel geregeld op. Het is heel fout en dat weten we ook wel. Maar aan de andere kant, we genieten enorm van elkaar en het geeft ons een soort kick, een positieve spanning.
We weten allebei dat we hier mee moeten stoppen en dat dit niet al te lang zo door kan gaan.
We staan ook eigenlijk zijn vrouw te beduvelen en daar voel ik me ook wel is l*llig over.
En toch is het heel moeilijk om te stoppen. Weet je, het geeft mij een heel goed gevoel. Ik voel me veel beter, vrolijker en zekerder enzo. En ik weet dat het pijn gaat doen om te stoppen en dat wil ik dus eigenlijk niet.
Tuurlijk weet ik dat ik God moet bidden om mij te helpen. Maar ik vind dat moeilijk. Mag ik God vragen om mij te helpen, kracht te geven om te stoppen? Terwijl ik dat in wezen helemaal niet wil? Eigenlijk sta ik dus niet achter mijn gebed. Dat kan toch niet? Dan bid ik er om en dan voel ik me tegelijk zo'n huichelaar, want ik wil helemaal niet wat ik bid . Snap je dat een beetje?
Wat ik me ook afvraag is: Hoe komt een mens zover? Hoe kan je zo heel bewust zondigen en er zo onwijs van genieten?
En van baan veranderen zie ik op het moment absoluut niet als optie.
Ik wil jullie ook allemaal bedanken voor het meedenken en meeleven. Dit is iets wat je niet zomaar met je vrienden of familie bespreekt. (Misschien mede doordat sommige van hen hem ook kennen.) Daarom ben ik blij dat ik het hier wel een beetje kwijt kan.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten