9 december: lezing 'Een blik achter de schermen van Refoweb'

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 16 dec 2006 14:15

Omega schreef:Je moet goed lezen wat er staat. Iemand die per definitie alle popmuziek afwijst heeft niet meer of minder gelijk dan iemand die daar wat genuanceerder over denkt. Het gaat ons om de kwaliteit van de antwoorden.

Ah. De kwaliteit van de antwoorden. En waarom is er dan een nieuwe Johan Vreugdenhil nodig? Volgens mij zijn er tientallen mensen die evenveel of meer verstand van muziek hebben, waar gelovig zijn en toch genuanceerder cq. minder extreem dan dhr. Vreugdenhil. Waarom vraag je die dan nooit, als het toch om de kwaliteit gaat? Omdat je zeker wilt weten dat je een bepaald genre antwoorden krijgt soms? :)
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Cisca

Berichtdoor Cisca » 16 dec 2006 14:24

Waarom voeren jullie deze discussie in tig verschillende topic's :roll:

rafaell

Berichtdoor rafaell » 16 dec 2006 14:36

Omdat er in verschillende topics aanleiding voor een dergelijke discussie is? Deze was al begonnen voordat het Christian Culture Only-topic bestond :wink: Ze gaan ook over verschillende zaken. Wat we wel kunnen vaststellen is dat de onvrede onder een groep frequente gebruikers groeit, mijn plezier in refoweb is iig de laatste maanden wel drastisch minder geworden.

Cisca

Berichtdoor Cisca » 16 dec 2006 14:41

Misschien is het een optie om in één topic verder te gaan, wel zo overzichtelijk :wink:

Enne...Refoweb bestaat uit veel meer onderwerpen hoor :mrgreen: :wink:

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 16 dec 2006 14:42

Dit ging over de vragenrubriek, dus automatisch ook hierover ;)

Goodbye.

Omega
Nestor

Berichtdoor Omega » 16 dec 2006 16:36

Volgens mij zijn er tientallen mensen die evenveel of meer verstand van muziek hebben, waar gelovig zijn en toch genuanceerder cq. minder extreem dan dhr. Vreugdenhil. Waarom vraag je die dan nooit, als het toch om de kwaliteit gaat? Omdat je zeker wilt weten dat je een bepaald genre antwoorden krijgt soms?

1. Het gaat niet om een nieuwe, maar om een 'verse' Johan. Dus iemand die op de hoogte is van de laatste ontwikkelingen in de wereld van de popmuziek.

2. De beantwoorder moet passen bij de identiteit van Refoweb. Dus kritisch t.o.v. popmuziek vanuit een Bijbels perspectief. Met Gerard Grimbergen zijn we overigens zeer tevreden.
Kust den Zoon, opdat Hij niet toorne...

rafaell

Berichtdoor rafaell » 16 dec 2006 17:52

Omega schreef:
Volgens mij zijn er tientallen mensen die evenveel of meer verstand van muziek hebben, waar gelovig zijn en toch genuanceerder cq. minder extreem dan dhr. Vreugdenhil. Waarom vraag je die dan nooit, als het toch om de kwaliteit gaat? Omdat je zeker wilt weten dat je een bepaald genre antwoorden krijgt soms?

1. Het gaat niet om een nieuwe, maar om een 'verse' Johan. Dus iemand die op de hoogte is van de laatste ontwikkelingen in de wereld van de popmuziek.

2. De beantwoorder moet passen bij de identiteit van Refoweb. Dus kritisch t.o.v. popmuziek vanuit een Bijbels perspectief. Met Gerard Grimbergen zijn we overigens zeer tevreden.

1. Waarom beantwoorden nu mensen die niet op de hoogte zijn van de laatste ontwikkelingen vragen over popmuziek?

2. Kritisch is niet per definitie hetzelfde als categorisch afwijzen. Popmuziek is een verzamelnaam voor heel veel muziek sinds de jaren '50/'60, het is verstandig zaken per geval te beoordelen.

gave_meid
Majoor
Majoor

Berichtdoor gave_meid » 16 dec 2006 19:33

zo zeg,,,de discussie popmuziek blijft bestaan..*zucht* *vraagt zich af wanneer mensen zich gaan beseffen dat mensen andere meningen kunnen hebben..?* *gaapt*
Nog steeds voor iedereen GM.
Der Tag, an dem ich aufhören werde dich zu lieben,
ist der Tag an dem ich meine Augen für immer schließe

rafaell

Berichtdoor rafaell » 16 dec 2006 19:48

Dat iemand een andere mening heeft is prima. Dat men andere mensen dan de mond probeert te snoeren niet. Ik wil geen persoonlijke aanval doen, maar ik bespeur een hiaat tussen leer en leven. Henkie en Omega heb ik immers zelf - mijns inziens verantwoorde - popmuziek zien aanzetten.

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 16 dec 2006 20:25

gave_meid schreef:zo zeg,,,de discussie popmuziek blijft bestaan..*zucht* *vraagt zich af wanneer mensen zich gaan beseffen dat mensen andere meningen kunnen hebben..?* *gaapt*

Maak jij dat je familie even duidelijk en vertel hen dat wij graag de ruimte willen hebben onze mening te ventileren en over onze eigen smaak te praten? Dan houden wij hier heel snel op hoor :wink:

Goodbye.

gave_meid
Majoor
Majoor

Berichtdoor gave_meid » 16 dec 2006 21:02

Gershwin schreef:
gave_meid schreef:zo zeg,,,de discussie popmuziek blijft bestaan..*zucht* *vraagt zich af wanneer mensen zich gaan beseffen dat mensen andere meningen kunnen hebben..?* *gaapt*

Maak jij dat je familie even duidelijk en vertel hen dat wij graag de ruimte willen hebben onze mening te ventileren en over onze eigen smaak te praten? Dan houden wij hier heel snel op hoor :wink:

moet het nou echt weer worden verteld dat het mijn familie is...'k probeerde het net te vergeten..
Nog steeds voor iedereen GM.
Der Tag, an dem ich aufhören werde dich zu lieben,
ist der Tag an dem ich meine Augen für immer schließe

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 17 dec 2006 00:40

Zeg Henkie....,wat heb jij daar allemaal getoond?
We worden door die avond herkent op straat :shock:
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 17 dec 2006 00:46

gave_meid schreef:
Gershwin schreef:

moet het nou echt weer worden verteld dat het mijn familie is...'k probeerde het net te vergeten..

Sorry, bedoelde het niet rot... :)

Goodbye.

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 18 dec 2006 13:58

Gerdien B. schreef:Zeg Henkie....,wat heb jij daar allemaal getoond?
We worden door die avond herkent op straat :shock:

We hebben wat publicaties laten zien. Onder andere jouw interview aan de Volkskrant. Jaja...je bent wereldberoemd nu. ;-)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 18 dec 2006 15:08

Je moet goed lezen wat er staat. Iemand die per definitie alle popmuziek afwijst heeft niet meer of minder gelijk dan iemand die daar wat genuanceerder over denkt. Het gaat ons om de kwaliteit van de antwoorden.

Ah, dat is een positieve ontwikkeling. :)

rafaell schreef:Dat iemand een andere mening heeft is prima. Dat men andere mensen dan de mond probeert te snoeren niet. Ik wil geen persoonlijke aanval doen, maar ik bespeur een hiaat tussen leer en leven. Henkie en Omega heb ik immers zelf - mijns inziens verantwoorde - popmuziek zien aanzetten.

Oeh.. 8-[

Terug naar “Archief”