Autotopic (was: Leuke auto's)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 15 dec 2006 18:42

erikhavenaar schreef:laten we maar ophouden met het 'rijk zijn' en laten we het nu ff op auto's houden. ik ben gewoon Erik :mrgreen: ok?

Tsja, je bent er zelf over begonnen..

erikhavenaar

Berichtdoor erikhavenaar » 15 dec 2006 18:48

ja over bmw's maar goed ik kan er ook niks an doen dat mn ouders rijk zijn toch? van mij hoeft het ook niet...

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 15 dec 2006 18:51

Het is idd totaal overbodige informatie die je er helemaal niet bij had hoeven geven. Kennelijk vond jij het wel belangrijk dat iedereen dat zou weten, zoals ook wel blijkt uit je weinig subtiele zoektocht naar de Quote 500-lijst.

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 15 dec 2006 19:00

En mensen van stand kleppen niet over hun vermogen by the way, dat is not done. En ach, wat is rijkdom nu? Een berg geld op de bank, maar ongelukkig in de liefde? Een berg geld, maar tobben met je gezondheid? Een berg geld, maar nooit tevreden met wat je hebt? Maar goed, ik kan niet ontkennen dat ik het wel prettig vind dat ik niet ieder dubbeltje hoef om te draaien, maar dat zal voor ieder mens zo zijn, lijkt mij.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 15 dec 2006 20:22

Idd not done, en nou klaar :P

Katlheen schreef:Zeg Deb darling, die hele grote bak vind ik niet zo praktisch voor de boodschapjes. Een pak melk vind je in die bak niet meer terug.
Vintage he ;). En voor boodschapjes hebben we natuurlijk een huishoudster, dus dat zal het probleem niet zijn, hij is gewoon cool 8)

Katlheen schreef:Aan de andere kant, je kunt er wel weer een hele houseparty inhouden, mobiel wel te verstaan, dat scheelt weer. Alleen uitkijken dat er niet van dat krakerstuig in gaat wonen :mrgreen:
House is niet mijn ding, maar het ligt er maar net aan hoe dat krakerstuig eruit ziet :P

Overigens vind ik dit ook wel wat:

Afbeelding

En dees is ook best geinig ;)
'I was born too late to a world that doesn’t care.'

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 15 dec 2006 21:22

You're right girl. En doe mij die Kever maar. En niemand die dan nog kan zeggen dat ie me niet zag aankomen....Ok, als je geflitst wordt hoeven ze niet lang te zoeken, dat is dan wel weer zo. Maar wat betreft auto's, geen auto met een spoiler graag, vind ik altijd zo overdreven patserig.

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 15 dec 2006 22:49

Ik heb wel is in een BMW M5 meegereden. Dat is met recht een beest te noemen, onder de motorkap ligt een V10. Echt een meesterlijke auto, met een acceleratie van heb ik jou daar.

Afbeelding

erikhavenaar

Berichtdoor erikhavenaar » 16 dec 2006 09:10

jip_86 schreef:Ik heb wel is in een BMW M5 meegereden. Dat is met recht een beest te noemen, onder de motorkap ligt een V10. Echt een meesterlijke auto, met een acceleratie van heb ik jou daar.

Afbeelding
wow das wel een mooie auto... :P :P :mrgreen:

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 16 dec 2006 11:53

Debor@ schreef:En dees is ook wel geinig, jij dacht dat je een grote auto had, met je Landcruisertje :mrgreen:

Hallo hé! :shock:
Wat verbruikt zo'n ding wel...?
Met zo'n Landcruisertje mag je dan inderdaad wel uitkijken, want als je per ongeluk voor zijn wiel zit, en hij rijdt, wordt je gewoon geplet!

Katlheen schreef:Zeg Deb darling, die hele grote bak vind ik niet zo praktisch voor de boodschapjes.

Boodschappen doe ik altijd lopend, of als het ietsje verder weg is, met de fiets. Heb ik twee of drie tassen vol, dan gaat dat prima met de fietstassen erop. Dus waarom zou je nog met een auto het milieu vervuilen voor de boodschappen?

Debor@ schreef:Afbeelding

En dees is ook best geinig ;)

Und was ist das Unterschied mit dem Bild??
(Voor de verandering maar eens in het Duits. Altijd alleen maar Nederlands is ook zo saai.)

jip_86 schreef:Ik heb wel is in een BMW M5 meegereden. Dat is met recht een beest te noemen, onder de motorkap ligt een V10. Echt een meesterlijke auto, met een acceleratie van heb ik jou daar.

Afbeelding

Van 0 tot 100 bijna net zo snel als mijn motor. 8)
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 16 dec 2006 12:05

Tja, het is en blijft een BMW he....loop er niet warm voor, voor zo'n bak. Ok, het vermogen is geweldig, ik geloof dat ie 500 pk heeft, dus een beetje gassen en niet opletten, en voila, je staat bij Petrus met een wiel in je handen :mrgreen:

Iemand TOP GEAR gezien gisteravond? Was geweldig, zeker toen ze het over de BMW M6 hadden....

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 16 dec 2006 12:22

Katlheen schreef:Tja, het is en blijft een BMW he....loop er niet warm voor, voor zo'n bak. Ok, het vermogen is geweldig, ik geloof dat ie 500 pk heeft, dus een beetje gassen en niet opletten, en voila, je staat bij Petrus met een wiel in je handen :mrgreen:

Ik ken dat. Dat heb ik met mijn motor dus ook. Ik moet er normaal gesproken flink beheerst mee rijden. Pas als ik een beetje fatsoenlijk de ruimte krijg, kan ik wat meer het vermogen gaan aanspreken. Maar dan stuit ik weer op een ander probleem: zodra ik het gas een beetje serieus ga opendraaien, loopt de snelheid zó op, dat het hoogst illegaal gaat worden.
Wat dat betreft is rijden in Duitsland wel een lekker vrij gevoel. :)

Het loopt bij mij trouwens niet zo snel uit de hand, want ik ben erg voorzichtig van aard. Laatst kwam er bij een verkeerslicht eens een Ducati 748 bij mij staan. Ik trok weg, maar hield op een gegeven moment in toen ik ongeveer 60 reed. Hij kwam langs, en nam de grote rotonde heel wat sneller dan ik.
Maar laatst bij een oversteekplaats, dacht ik wel even: als ik het ècht goed beheersbaar wil houden, moet ik eigenlijk 30 langzamer rijden. Dan heb je soms toch meer snelheid dan je zelf beseft. Dat heb je zo ontzettend snel, met zo veel vermogen. Je beseft soms nauwelijks met wat voor krachten je speelt.

Katlheen schreef:Iemand TOP GEAR gezien gisteravond? Was geweldig, zeker toen ze het over de BMW M6 hadden....

Nee, niet gezien.
Maar de BMW M6, dat is ook weer zo'n auto met ongetwijfeld grandioze kwaliteiten, maar het design klopt niet. Zowel de buitenkant als het interieur: het slaat voor mij de plank mis. Het kan gewoon mooier, als ik terugdenk aan eerdere BMW's.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Boekenlezer op 16 dec 2006 12:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 16 dec 2006 12:27

TJa, die M6 heeft dus de moter van een M5. Maar het model is zeker niet mooi. Vind ik oudere BMW's mooier. En ze hebben em getest, andere auto's waren een Porsche 911 en een Aston Martin. Ondanks alle PK's werd de M6 laatste qua tijdrit. Eerste was de 911. Wel geinig, ze waren al een minuut of 4 die auto aan het instellen, de boordcomputer dus. Dus het geintje van 0-100 ging inderdaad wel vele minuten duren. Dus een HELE slome auto...hahaah.
Maar nee, die M6 vind ik gewoon ronduit lelijk, kan er niets anders van zeggen. Ondanks de brute kracht aan PK's enzo.

Een aston martin vind ik dan wel weer een puik wagentje, zeker qua ontwerp dus.
Laatst gewijzigd door Katlheen op 16 dec 2006 12:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 16 dec 2006 12:47

Als ik zou moeten kiezen tussen een BMW M6 en een Porsche 911 hoef ik inderdaad niet lang na te denken. Dat is het verschil van een lelijke en een mooie auto.
Het ging over de Porsche 911 Turbo neem ik aan?

Afbeelding

'k Zag alleen wel, dat de Porsche dan wel zo'n 30.000 euro duurder is dan de BMW.
Maar kort geleden zag ik een autoblad, waarin de Porsche 911 Turbo vergeleken werd met de Lamborghini Murciélago. Die Lambo doet er qua prijs nóg een enorme schep bovenop, ze hadden het geloof ik over twee keer zo duur als de Porsche. Terwijl die Porsche vrijwel net zo goed en snel was.
Ik vraag me een beetje af of die topsnelheid van 310 km/u van de 911 Turbo niet een begrenzing is. Want de 911 GT3 heeft met 415 pk dezelfde topsnelheid als de 911 Turbo met 480 pk.

Voor Aston Martin ben ik nog niet zo gevallen, maar die zijn qua design wel oké.

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 16 dec 2006 12:55

oeps

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 16 dec 2006 13:16

@ Boekenlezer: voor de boodschapjes pak ik idd de fiets, dus weest gerust. Je weet: spilling is killing ;)

Over opvallen, hiermee trek je pas bekijks ;)
'I was born too late to a world that doesn’t care.'

Terug naar “Archief”