Moderator: Moderafo's
Wullimpie schreef:Ik heb gewoon de regels geknipt en geplakt zoals die 2 jaar geleden zijn opgesteld.![]()
Ik denk dat als je kijkt vanuit de reformatorische visie op muziek, er hier al heel veel ruimte wordt geboden om over muziek kunst enz enz te praten in het KCM forum, ik snap dan ook niet waarom er steeds maar weer naar de grenzen wordt gezocht, en als die dan door een MOD worden getrokken er weer een storm van protest losbarst.
Je bent hier op een refo forum, accepteer dat en respecteer dat, en houdt er dus rekening mee dat een grote groep gebruikers deze muziek afkeurd.
Stel, er is een forum over seculiere muziek, ik weet dat en toch ga ik te pas en te onpas daar topics vervuile met de "urkers" "kinderkoor maranatha" enz enz enz.
Hoe zouden jullie dat vinden, en als er steeds meer gebruikers bij zouden komen die dat doen, en elke keer als er wat van wordt gezegt met ladingen bijbelteksten aankomen om de seculiere muziek af te keuren en de "verantwoorde muziek" aan te prijzen, terwijl wij heel goed weten dat het doel van het forum seculier is.
Ik denk niet dat men dat leuk vind.
Wullimpie schreef:Ik denk dat als je kijkt vanuit de reformatorische visie op muziek, er hier al heel veel ruimte wordt geboden om over muziek kunst enz enz te praten in het KCM forum, ik snap dan ook niet waarom er steeds maar weer naar de grenzen wordt gezocht, en als die dan door een MOD worden getrokken er weer een storm van protest losbarst.
Je bent hier op een refo forum, accepteer dat en respecteer dat, en houdt er dus rekening mee dat een grote groep gebruikers deze muziek afkeurd.
Stel, er is een forum over seculiere muziek, ik weet dat en toch ga ik te pas en te onpas daar topics vervuile met de "urkers" "kinderkoor maranatha" enz enz enz.
Hoe zouden jullie dat vinden, en als er steeds meer gebruikers bij zouden komen die dat doen, en elke keer als er wat van wordt gezegt met ladingen bijbelteksten aankomen om de seculiere muziek af te keuren en de "verantwoorde muziek" aan te prijzen, terwijl wij heel goed weten dat het doel van het forum seculier is.
Smurffie schreef:Daarom zeg ik..subforum met registratie.
Collateral schreef:Wullimpie schreef:Stel, er is een forum over seculiere muziek, ik weet dat en toch ga ik te pas en te onpas daar topics vervuile met de "urkers" "kinderkoor maranatha" enz enz enz.
Waarom zou men dat niet leuk vinden? Ik zou me rot lachen als ik zou zien hoe Metallica concurreert met de 'Urkers'.
Het verschil is alleen dat op een dergelijk forum de muzieksmaak het meestal wint van (ook op basis van de Bijbel) slecht verantwoordbare onderbuikgevoelens jegens seculiere muziek in het algemeen.
Wullimpie schreef:Je bent hier op een refo forum, accepteer dat en respecteer dat, en houdt er dus rekening mee dat een grote groep gebruikers deze muziek afkeurd.
Collateral schreef:Je bent hier op een refo forum, accepteer dat en respecteer dat, en houdt er dus rekening mee dat een grote groep gebruikers deze muziek afkeurd.
Als je lef hebt start je een poll.'Positief/neutraal/afkeurend t.o.v. seculiere muziek' ofzo. Het zou zomaar kunnen dat 'afkeurend' hier het kleinste percentage krijgt.
elbert schreef:Collateral schreef:Je bent hier op een refo forum, accepteer dat en respecteer dat, en houdt er dus rekening mee dat een grote groep gebruikers deze muziek afkeurd.
Als je lef hebt start je een poll.'Positief/neutraal/afkeurend t.o.v. seculiere muziek' ofzo. Het zou zomaar kunnen dat 'afkeurend' hier het kleinste percentage krijgt.
Dat zou zomaar kunnen, zeker omdat de opkomst waarschijnlijk minder dan 10% van de 4965 gebruikers zal zijn (de meeste polls hier ontvangen niet meer dan hooguit een paar honderd stemmen).
Afgezien daarvan is het reformatorisch-christelijke aspekt van dit forum niet afgeleid van een poll onder de gebruikers, maar is dat een direkt uitvloeisel van de uitgangspunten en de beoogde doelgroep van het forum.
Het is hier namelijk geen democratie sprak hij met zware stem.
Klaas schreef:De (verontwaardigde) reacties zijn volgens mij niet veroorzaakt door wat Wullimpie hier suggereert. Er is volgens mij geen sprake van dat gebruikers de grenzen opgezicht hebben. We deden gewoon wat we hier altijd doen en plots werd er ingegrepen door een mod. Me dunkt dat het niet gek is dat je dan vragen krijgt.
Collateral schreef:elbert schreef:Dat zou zomaar kunnen, zeker omdat de opkomst waarschijnlijk minder dan 10% van de 4965 gebruikers zal zijn (de meeste polls hier ontvangen niet meer dan hooguit een paar honderd stemmen).
Ok, maar dan weet je i.i.g. hoe de verhoudingen liggen binnen de groep die 'recht van zeuren' heeft. Wie toch niet kijkt hoeft zich ook nergens aan te storen.
Collateral schreef:I know.Echter, Wullimpie suggereerde dat een grote groep gebruikers seculiere muziek in het algemeen maar even af zou keuren, waar ik dus sterk aan twijfel.
Collateral schreef:Wat betreft het reformatorisch-christelijke aspect van dit forum en het behoud daarvan heb ik trouwens het idee dat er in de religiefora meer terug te winnen valt; daar lees ik vaak onreformatorische (bijv. remonstrantse) 'geluiden' die lang niet altijd worden weerlegd. Wat op het uiterlijk af gezien niet zo schokkend lijkt te zijn, maar voor de reformatorische identiteit van dit forum uiteindelijk - als het om de kern gaat - wel wat desastreuzer is, denk ik...
elbert schreef:Collateral schreef:elbert schreef:Dat zou zomaar kunnen, zeker omdat de opkomst waarschijnlijk minder dan 10% van de 4965 gebruikers zal zijn (de meeste polls hier ontvangen niet meer dan hooguit een paar honderd stemmen).
Ok, maar dan weet je i.i.g. hoe de verhoudingen liggen binnen de groep die 'recht van zeuren' heeft. Wie toch niet kijkt hoeft zich ook nergens aan te storen.
Iedere gebruiker van dit forum heeft binnen bepaalde grenzen "recht van zeuren". Dus ook die gebruikers die bepaalde muziektopics in strijd vinden met het reformatorische karakter van refoweb en die om die reden dit soort topics mijden.
Collateral schreef:Wat betreft het reformatorisch-christelijke aspect van dit forum en het behoud daarvan heb ik trouwens het idee dat er in de religiefora meer terug te winnen valt; daar lees ik vaak onreformatorische (bijv. remonstrantse) 'geluiden' die lang niet altijd worden weerlegd. Wat op het uiterlijk af gezien niet zo schokkend lijkt te zijn, maar voor de reformatorische identiteit van dit forum uiteindelijk - als het om de kern gaat - wel wat desastreuzer is, denk ik...
Ik ben benieuwd naar je suggesties om de reformatorische identiteit van dit forum te versterken. Die suggesties zijn namelijk altijd welkom.
Collateral schreef:Uiteraard, maar diegenen zullen een poll erover toch niet mijden? Het lijkt me dat die hen juist een kans geeft om zich uit te spreken.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten