Werken in de zorg...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 06 dec 2006 20:22

lammetje schreef:
rosekapje schreef:En Lammetje met een kindje is het af en toe ook nachtdiensten draaien :)

Zolang ik borstvoeding geef is het cao geregeld dat ik geen nachten hoeft te werken, maar ik ga het wel een keertje proberen hoor, misschien gaat het wel super goed :wink:

Als je kindje zich aan de CAO houdt dan mag je niet klagen, een voorbeeldig kindje heb je dan.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 07 dec 2006 12:21

Voor mn kindje zorgen is toch geen werken :wink: Dat is liefdevol zorgen.

Nog 6 diensten!!
Vond het de afgelopen diensten erg rommelig, telkens mensen die verdacht werden van alcohol gebruik maar als ik ze dan liet blazen was het 0.0 promillage....... :? Wel goed van hen maar mijn collega en ik gingen toch echt even aan ons reukorgaan twijfelen :wink:

Eergister wel iemand betrapt die nu ook officieel met ontslag gestuurd wordt, ben erg benieuwd wat daar vandaag uitkomt, vind het dan toch wel sneu dat ík hem in mijn laatste weekje moet betrappen, maarja tis zn eigen schuld.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 11 dec 2006 16:39

hier eigenlijk alles oke zit nu 2 dagen op school dan nog 2 avonddiensten en dan heerlijk 6 dagen vrij!
Alleen de laatste week had ik erg veel last van mijn pols (ooit eens gebroken) nu was de avonddienst gisteren erg druk een ontzettend agressieve man die elke keer op de grond lag. Dus gisteravond zat er op mijn pols een bult en hij zag rood. Vanmorgen dus nog steeds dus ben even langs de H.A. geweest is het dus een cyste! heb nu voor 2 weken ontstekingsremmers gaat het niet over en blijf ik er last van hebben word hij operatief verwijdert :(
Dus nu moet ik even rustig aan doen geen steunkousen enz zal erg wennen zijn want kan moeilijk stil zitten en alles aan collega s gaan vragen maar ja zal wel even moeten

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 11 dec 2006 16:46

Soms moet je even aan jezelf denken hoor!!! En als je nu door moet werken duurt de genezing alleen maar langer dus doe lekker rustig aan!!!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 14 dec 2006 11:11

gisteren van 14.30 tot 23.00 gewerkt het was echt SUPER druk (PG) er was een mevr gevallen en die heeft waarschijnlijk een heup fractuur is om 17.00 ongeveer gebeurd en de ambu kwam pas om 20.30!!!
en we hadden 2 mensen die zo ontzettend onrustig en agresief waren dat gevaarlijk werd.
Een er van is plat gespoten om een uur of 7 en de ander hebben we rustig gekregen toen er familie kwam.
rond 23.15 konden we pas rustig weg gaan. Is het bij jullie af en toe ook zo druk en onrustig?

reed ik om 23.20 weg met mijn auto langs het tehuis waar mijn vriendin werkt komt die ook net buiten gewandelt dus ik gestopt hebben we tot 01.00 buiten staan praten! Heb eerst maar mijn pa gebeld zodat ie niet ongerust zou worden :mrgreen:

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 14 dec 2006 11:45

ik werk nu op de SEH, dus daar is het meestal druk en onrustig....

kipje18
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor kipje18 » 14 dec 2006 21:00

gisteren was het erg druk en onrustig op de afdeling

ik werk op de afdeling short stay en dagbehandeling, we hadden gisteren iemand die een strumectomie (schildklierverwijdering) ging. Halverwege de middag werd zij benauwd en ging ze gorgelend ademhalen. Dus alle bellen paraat, want als er dus een na bloeding is de keelholte, dan kan vollopen met bloed. Wij deze vrouw als een speer terug gebracht naar de operatie kamer, en daar bleek dus dat ze een kleine na bloeding had. En we hebben haar gelukkig op tijd terug gebracht.

Dat was wel even spannend, want als de bloeding sneller is dan moet je er een quicktrach (een kromme dikke naald die je in de luchtpijp moet steken, met een spuit erop, waar je dus de stamper uit moet halen om iemand te kunnen laten ademhalen) in steken. Dat lijkt me dus echt een verschrikking om dat ooit te moeten doen. brr...

Maar het is gelukkig goed gekomen
Afbeelding
Buellrider en kipje18 verloofd op 15-09-2006

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 15 dec 2006 01:45

Vanavond ben ik met een collega en een bewoner wezen uit eten.
Hij is een aantal keer naar het ziekenhuis geweest dit jaar en wilde er ook is iets leuks tegenover zetten. Hij komt anders nooit van het terrein, dan alleen met ziekenhuis beoeken. Deze verlopen soms ook niet geweldloos.

Het was ruim 10 jaar geleden dat er weer iets positiefs met hem werdt ondernomen buiten het terrein. Het is zo enorm goed verlopen!!! Het wass zelfs erg gezellig. Wij hadden gehoopt dat we het een uur konden volhouden met hem, maar na ander half uur zat hij nog heel relaxed. Als we hadden gewild het het nog langer gekunt, zo goed ging het, maar we wilden het ook weer niet forseren.

Gelijk maar afgesproken dat we in februari nog is een keertje met hem uit gaan eten.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 15 dec 2006 12:23

Drukke diensten ja, zeer bekend ;)
Al is het bij mij natuurlijk anders druk dan op een PG afdeling.
Gisteravond veel drukke jongeren (dus veel jongeren die slecht in hun vel zaten). Steken elkaar lekker aan. Weer een deurtrapper enzo ;)

maar het is zoooo tof. En heel gaaf dat jongeren het doorhebben dat ik het tof vind daar.
Komt om tien over tien een jongen het kantoor:' Femke, ben je er volgend jaar met kerst nog?'
'Ik hoop het wel, al ben ik jullie misschien in junu zoooo zat, dat ik lekker weer naar school ga' (met een knipoog)
Jongen:' Ach, klets niet, jij hebt het hier zoooo naar je zin....Welteruuuussteen!'
Zucht, ze zijn echt geweldig, die gasten :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 15 dec 2006 12:47

wow dat doet je goed dan he.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 15 dec 2006 13:05

Vandaag nog even een ochtendje in de thuiszorg gewerkt hadden er een tekort dat was dienst nummer 12 :lol: nu tot volgende week donderdag vrij!
Ik kwam bij niemand weg want iedereen wilde weten hoe het met me ging enz enz. dus heb de tijd maar genomen en alles op gemak gedaan.
Ik kwam bij een echtpaar waar ik de vrouw van moest wassen ze begon spontaan te huilen toen ze me zag ze was zo blij!
dat doet je zo goed :D ik moest na mijn dienst even langs komen want ze hadden wat voor mij. dus ik net om 11.30 er heen hadden ze een giga bos bloemen gekocht met allemaal rode bloemen rozen enz. kon hem amper vast houden!. Voel me echt geweldig vandaag al die leuke reacties enz.

Lijntjuh
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lijntjuh » 15 dec 2006 20:41

Vanmorgen had ik voor de derde aansluitende ochtend baliedienst. Dus telefoon aannemen, medicijnen herhalen, afspraken maken, adviezen geven enz. Vind ik altijd wel leuk om te doen, je zit als het ware in het 'episch centrum' van de praktijk. Maar je moet er wel tegen kunnen als 5 mensen je tegelijk nodig hebben. Iemand aan de balie, een arts die iets nodig heeft, 2 inkomende telefoonlijnen en een spoedlijn.
Op vrijdag is het vaak bonje, veel lastige dingen die voor het weekend toch nog even opgelost moeten worden. Vanmorgen had ik (helaas) een groot aantal 'zeurpatienten'. Soms valt mijn mond open van verbazing wat ze allemaal tegen me zeggen. Vraag ik netjes: Mag ik vragen wat er aan de hand is, zeggen ze doodleuk: 'dat gaat je niets aan'. Of een mevrouw met zoooooooooooooo'nnn verhaal over haar zere arm (wat natuurlijk wel vervelend is) en of ze paracetamol/coffeine/codeine/diclofenac tabletten mag. Niet zo'n rare vraag, maar het was nog maar de 8e keer ofzo dat ze erom vroeg, steeds voor andere klachten. En de volgende maar klagen dat 'ie zo lang in de wacht moest staan. Zucht.. ik ben echt aan weekend toe geloof ik, vaak ligt het meer aan mezelf als ik patienten irritant ga vinden.

Er gebeuren ook veel 'leuke' dingen, een oude man die de dokter dominee noemt, een man die een vallende kerstboom in zijn oog kreeg. (doet natuurlijk wel errrug zeer) enz.
De weg van de minste weerstand is alleen aan het begin geasfalteerd

linde
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor linde » 15 dec 2006 20:48

ik werk op acute opname in psychiatrisch ziekenhuis dus bij ons ook drukte zat! afgelopen week duurde mijn diensten bijna elke dag 2 uur langer dan normaal! Veel separaties en gedwongen spuiten en tja je laat je collega's uit de avond dienst er dan niet alleen voor staan. Gelukkig hadden we vandaag even een opname stop gekregen omdat we zo vreselijk druk zijn dat het niet leuk meer is. Ben nu lekker een weekendje vrij!!! :)

Maaike

Berichtdoor Maaike » 20 dec 2006 17:24

Concretiseert de culturele contextvan het verpleegkundig beroep in de 21e eeuw ten aanzien van de aspecten:
* Religie en levensbeschouwing
* Sociaal-economische ongelijkheid
* Multiculturele samenleving
* De gevolgen voor de verpleegkundige beroepsuitoefening

Toe te passen op de psychiatrie...

HELP!

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 20 dec 2006 18:32

Maaikje schreef:
Concretiseert de culturele context van het verpleegkundig beroep in de 21e eeuw ten aanzien van de aspecten:
1.* Religie en levensbeschouwing
2.* Sociaal-economische ongelijkheid
3.* Multiculturele samenleving
4.* De gevolgen voor de verpleegkundige beroepsuitoefening

Toe te passen op de psychiatrie...

HELP!

Ik heb ze voor 't gemak ff genummerd. Een klein aanzetje:

1. Een voorbeeldje: Hoe ga je om met (reformatorische) mensen die worstelen met de gedachte dat ze onbekeerd zijn en naar de hel gaan? De spanning tussen werkelijk geestelijke strijd en het feit dat mensen in een depressie 'de boel nog wel eens door elkaar halen'. Zie in dit verband ook het boekje "Depressie en depressiviteit" van Drs. P.J. Verhagen. Voor andere godsdiensten/levensovertuigingen gelden natuurlijk weer andere specifieke problemen.

2. Arm/rijk: bijstandsmoedertjes die psychisch over de kop raken, welgestelde mensen die een burnout krijgen van 't vele werken of -zoals Doe maar- het gevoel hebben "Is dit aaaalles? (Oehoehoe 8) )" en daardoor uiteindelijk zelfs in de psychische problemen kunnen raken. Elke sociaal/economische bevolkingsgroep heeft zijn eigen problematiek.

3. Cliënten met een andere culturele achtergrond en de daarbij behorende gebruiken. Bijv. moeite hebben met een vrouwelijke hulpverlener. En veel meer.

4. Is dus eigenlijk hoe je met die problemen om zou moeten gaan? Of, hoe het beroep veranderd is in vergelijking met bijv. 30 jaar terug?

Succes! :)
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Terug naar “Archief”