rafaell schreef:Ja en als we ook alleen nog maar expliciet christelijke zaken mogen bespreken dan denk ik niet dat ik me hier nog erg thuis zal voelen
Eensch!
Moderator: Moderafo's
rafaell schreef:Ja en als we ook alleen nog maar expliciet christelijke zaken mogen bespreken dan denk ik niet dat ik me hier nog erg thuis zal voelen
Floefloe schreef:Mmm, mijns inziens is dit topic, zij het misschien ietwat beknopt toch vrij duidelijk. Lees ook eens de twee links die in het tweede bericht door Henk worden aangehaald.
Floefloe schreef:Ik begrijp dat jullie het er niet mee eens zijn. Maar enige tijd is deze algemene regel vastgesteld. Dat deze regel niet in alle eerste postings van de door Collateral gelinkt topics staat houdt niet in dat de regel niet geldt. Er is al een aantal keren, ook in die topics, aan de hand van deze regel gemodereerd.
Floefloe schreef:Mmm, mijns inziens is dit topic, zij het misschien ietwat beknopt toch vrij duidelijk. Lees ook eens de twee links die in het tweede bericht door Henk worden aangehaald.
Klaas schreef:Naar aanleiding van de discussie over de top 10 muzieklijstjes in Kunst, Cultuur en Muziek, zou ik graag willen weten wat het formele standpunt is t.a.v. dit hele forum.
Is het de bedoeling dat hier alleen christelijke kunst-, cultuur- en muziekuitingen worden behandeld of mogen we hier verder kijken dan het christelijke wereldje.
Ik heb altijd het idee gehad dat het ok was om verder te kijken dan dat en in de praktijk gebeurt dat dan ook. Er wordt veelvuldig gerefereerd aan niet-christelijke muziek, films, literatuur etc. Er is ooit ingegrepen in het ‘concerten die komen’ en daarvan is toen expliciet gezegd dat het om concerten van christelijke artiesten zou moeten gaan. Ik heb dit altijd gezien als uitzondering op de rest (waar ik prima mee kon leven) en niet als algemene regel.
Nu wordt echter gesteld dat dit een algemene regel zou zijn en dat er alleen christelijke muziek besproken mag worden. Voor mij is dit nieuw en den geen goed nieuws.
Mijn vraag is of dit echt de bedoeling is en als dat zo is hoe er dan omgegaan zal worden met andere kunstuitingen als literatuur en film.
Meningen van medegebruikers zijn uiteraard welkom!
parsifal schreef:Een overweging die ik me kan voorstellen (ik ben geen kunst mod, maar weet wel wat er een beetje speelt) is dat bespreking van niet-Christelijke muziek/films e.d. okee is als de boodschap ook ter sprake komt. Echter aanprijzen is dat niet.
Top 10 lijstjes zitten dicht tegen het aanprijzen aan. Daarom dat soort lijstjes liever niet hier, als het niet duidelijk om muziek van en/of voor Christenen gaat (Dit laatste om te voorkomen dat op een gegeven moment ook Rammstein, Stones, Black Sabbath e.d. aangeprezen gaan worden, of bands die niemand van ons kent maar een soortgelijke inhoud van boodschap hebben).
Films bespreken is inderdaad wat dubieus vanuit dit oogpunt, maar in de meeste filmtopics en boekentopics wordt wel aangegeven waarom de film de moeite waard is en spelen voornamelijk inhoudelijke argumenten een grote rol en niet in de eerste plaats de technische (waar ik muzikaliteit voor het gemak ook maar onder schuif)
Kijk ik hou persoonlijk (zoals men onderhand wel weet) van een potje hoofdbrekende en nekbrekende hardcore en metal.. Daarbij let ik in eerste plaats op de muziek maar in de tweede plaats op de tekst.maar in de meeste filmtopics en boekentopics wordt wel aangegeven waarom de film de moeite waard is en spelen voornamelijk inhoudelijke argumenten een grote rol en niet in de eerste plaats de technische (waar ik muzikaliteit voor het gemak ook maar onder schuif)
Carpento schreef:Er wordt altijd naar de regels gewezen als het op dit soort zaken aankomt, maar die voldoen naar mijn idee helemaal niet. Grijze gebieden in de regels worden nooit echt helder ingevuld, en de schijn van willekeur ligt dan nadrukkelijk op de loer.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten