Moderator: Moderafo's
liisje schreef: ik vertel ook iedereen van mijn geloof in Jezus en ook wat er in de bijbel staat.
Ja.liisje schreef: maar dit valt zeker onder `de grove slechtheden`.
liisje schreef:en nog iets waar staat in de bijbel dan volgens jou dat de zielen van overledene geen pijn kunnen voelen? dat wil ik dan wel eens weten.
Lijntjuh schreef:En hoe zit het dan met de gelijkenis van de rijke man en de arme lazarus? Staat die in zijn geheel niet in de grondtekst dan?
Lijntjuh schreef:En de keren dat er over het geween en geknarsetand in de hel wordt gesproken?
Lijntjuh schreef:Dus eigenlijk maakt het dan niet uit als je niet in God gelooft; je komt dan alleen in een soort bewaarplaats voor doden? Dat gaat er bij mij niet in.
Lijntjuh schreef:De gelijkenis symbolisch bedoeld? Ja, een gelijkenis is symboliek, maar het gaat veel te ver om de inhoud ervan ook als symbolisch te betitelen. Sterker nog, ik vind het Jezus woorden minachten.
Loëlla schreef:Lijntjuh schreef:En de keren dat er over het geween en geknarsetand in de hel wordt gesproken?
Dat bedoel ik dus; consequent slecht vertalen. Het is spijtig.
Loëlla schreef:Lijntjuh schreef:Dus eigenlijk maakt het dan niet uit als je niet in God gelooft; je komt dan alleen in een soort bewaarplaats voor doden? Dat gaat er bij mij niet in.
Natuurlijk maakt het uit! Mensen moeten zó leven, dat ze Gods goedkeuring verwerven. Mensen die bv nooit te weten zijn gekomen hoe men Gods goedkeuring kan krijgen en dan sterven, of mensen die wel Gods goedkeuring hadden maar stierven voor Armageddon,.. die verdienen een opstanding en komen terecht in Hades = Sjeool.
Mensen die in Hades=Sjeool zitten zijn bv Job, Ruth, Noach,....
(de opstanding vindt plaats na Armageddon, tijdens de 1000-jarige regering van Jezus en de 144.000.)
Mensen die echt slechte dingen doen/deden, of wisten hoe ze Gods goedkeuring konden krijgen en toch nalieten te doen, enz.. die mensen komen terecht in Gehenna = eeuwige vernietiging of 2e dood. Zij verdienen het niet om ooit nog te mogen leven.
Mensen die in Gehenna zitten zijn o.a. Adam en Eva, Judas Iskariot en de mensen die stierven/sterven bij Goddelijk ingrijpen als de Vloed, Sodom en Gomorra en Armageddon.
Lijntjuh schreef:De gelijkenis symbolisch bedoeld? Ja, een gelijkenis is symboliek, maar het gaat veel te ver om de inhoud ervan ook als symbolisch te betitelen. Sterker nog, ik vind het Jezus woorden minachten.
Toch is het volgens mij symbolisch, en vertelde Jezus een illustratie. Dat is niet minachtend bedoeld, want illustraties zijn juist heel leerrijk!
Als je het verslag letterlijk opvat, ligt de arme man in de hemel aan de boezem van Abraham. Dat zou dan willen zeggen dat iedereen die sterft en naar de hemel gaat aan Abrahams boezem ligt.
Daarbij, wat deed Abraham in de hemel, aangezien Jezus zei dat geen enkele mens naar de hemel is gegaan vóór Jezus zelf? (Joh 3:13)
Daarbij gaan mensen niet naar de hemel (behalve de 144.000), ten eerste omdat ze geen onsterfelijke ziel hebben, en ten tweede omdat de aarde onze thuis is.
Psalm 115:16 Wat de hemel betreft, aan Jehovah behoort de hemel toe, Maar de aarde heeft hij aan de mensenzonen gegeven.
liisje schreef:ik weet dat we nu maar vaak spreken over `hel`en dat er nu nog niemand in de `hel`is de nieuwe hemel en nieuwe aarde moeten immers nog komen nu zijn de dode wel op een bewaarplaats ,Maar straks wanneer Jezus terug komt dan zal de duivel het eerst in de `hel`geworpen worden en zijn volgelingen en de dood en de hel= bewaarplek dit word de 2e dood (openbaring 20 :11-15) sv in het verterende poel van vuur (wat overigens geen echt vuur is want het is er duister) een plek ver weg van God en daaruit mag je opmaken dat er pijn is misschien nog wel erger dan hier op aarde want alleen op de nieuwe aarde onder de nieuwe hemel zal het mooier dan mooi zijn
Emee schreef:Wou jij niet met Abraham aan tafel zitten en maaltijd houden dan ??
Emee schreef:Dat is best wel heftig wat je hier stelt, het volbrachte werk van Jezus is dus onnut.
Emee schreef:Wel eens gelezen van de wolk van getuigen??
Emee schreef:Vreemd heel vreemd, een andere geloofsgroep beweert ook al dat zij recht hebben op de hemel.
Loëlla schreef:Lijntjuh schreef:Dus eigenlijk maakt het dan niet uit als je niet in God gelooft; je komt dan alleen in een soort bewaarplaats voor doden? Dat gaat er bij mij niet in.
Natuurlijk maakt het uit! Mensen moeten zó leven, dat ze Gods goedkeuring verwerven. Mensen die bv nooit te weten zijn gekomen hoe men Gods goedkeuring kan krijgen en dan sterven, of mensen die wel Gods goedkeuring hadden maar stierven voor Armageddon,.. die verdienen een opstanding en komen terecht in Hades = Sjeool.
Mensen die in Hades=Sjeool zitten zijn bv Job, Ruth, Noach,....
(de opstanding vindt plaats na Armageddon, tijdens de 1000-jarige regering van Jezus en de 144.000.)
Mensen die echt slechte dingen doen/deden, of wisten hoe ze Gods goedkeuring konden krijgen en toch nalieten te doen, enz.. die mensen komen terecht in Gehenna = eeuwige vernietiging of 2e dood. Zij verdienen het niet om ooit nog te mogen leven.
Mensen die in Gehenna zitten zijn o.a. Adam en Eva, Judas Iskariot en de mensen die stierven/sterven bij Goddelijk ingrijpen als de Vloed, Sodom en Gomorra en Armageddon.
Toch is het volgens mij symbolisch, en vertelde Jezus een illustratie. Dat is niet minachtend bedoeld, want illustraties zijn juist heel leerrijk!
Als je het verslag letterlijk opvat, ligt de arme man in de hemel aan de boezem van Abraham. Dat zou dan willen zeggen dat iedereen die sterft en naar de hemel gaat aan Abrahams boezem ligt.
Daarbij, wat deed Abraham in de hemel, aangezien Jezus zei dat geen enkele mens naar de hemel is gegaan vóór Jezus zelf? (Joh 3:13)
Optimatus schreef:Ik krijg een beetje het idee dat ze vooral met toekomstvoorspellingen bezig zijn, een praktijk die ik niet van christenen verwacht.
Optimatus schreef:Intussen worden mensen die de groep van de Bijbelvorsers willen verlaten, verstoten
Optimatus schreef: (ik heb net een oude wachttoren uit de papierbak gehaald waar het in stond).
Optimatus schreef: Dat lijkt me erg onsympathiek.
Optimatus schreef: De ban is een favoriet speeltje van de paus,
Lijntjuh schreef:Waar bazeer je op wie waar terecht is gekomen?
Lijntjuh schreef:Dit vind ik geen goede argumentatie waarom ik deze gelijkenis symbolisch zou moeten opvatten. Bij de gelijkenis van de barmhartige samaritaan gaat het er toch ook niet om dat je door de samaritaan op een ezeltje wordt meegenomen als je hulp nodig hebt?? Het gaat er om dat je je naaste moet helpen.
Lijntjuh schreef:En wat ik al noemde; hoe zit het dan met de gelijkenis van de 5 wijze/5dwaze maagden en de bruiloft van het Lam? (de olie en de dichte deur zijn symbolisch, maar de bruiloft toch niet?)
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten