BEWUST geen kinderen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

zussie
Mineur
Mineur

Berichtdoor zussie » 09 nov 2006 07:30

tweetietwee schreef:

mensen waarbij het medisch niet verantwoord is zijn er gelukkig niet zo heel veel en sommige van hen komen daardoor ook niet voor pleeg of adoptie in aanmerking.

Denk dat je je nog erg kan vergissen in dat feit,inderdaad komen sommigen niet in aanmerking voor pleeg of adoptie maar dat heb je ook bij onvruchtbare mensen. Ook die komen lang niet allemaal in aanmerking.
Ieder heeft recht op zijn mening. Respect is belangrijk

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 09 nov 2006 10:34

zussie schreef:
tweetietwee schreef:

mensen waarbij het medisch niet verantwoord is zijn er gelukkig niet zo heel veel en sommige van hen komen daardoor ook niet voor pleeg of adoptie in aanmerking.[/quote]

Denk dat je je nog erg kan vergissen in dat feit inderdaad komen sommigen niet in aanmerking voor pleeg of adoptie maar dat heb je ook bij onvruchtbare mensen. Ook die komen lang niet allemaal in aanmerking.

je denkt dat ik me erg vergis, maar je zegt hetzelfde....

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 09 nov 2006 11:31

Ik denk dat Zussie bedoelt dat je je nog wel eens kunt vergissen in hoeveel vrouwen medisch gezien beter geen kinderen kunnen krijgen. Dat zijn er meer dan je denkt.

En uiteraard zullen een aantal van hen daardoor niet in aanmerking komen voor adoptie, maar dat zijn er minder dan je denkt. Er zijn genoeg medische redenen te bedenken waarom je beter geen kind kunt baren, maar prima een kind kunt opvoeden!

Trouwens, voor adoptie kom je vooral niet in aanmerking als je een psychisch ziekteverleden hebt of nog steeds psychische klachten hebt. Maar dat terzijde.

Ik ben er één van de vrouwen die medisch gezien beter geen kinderen kan krijgen, maar zoals het er nu uitziet kunnen wij wel gaan adopteren en/of pleegkinderen opnemen.

zussie
Mineur
Mineur

Berichtdoor zussie » 10 nov 2006 09:31

Rosalie, je bent de vertaler van m'n woorden :lol: :wink:
Ieder heeft recht op zijn mening. Respect is belangrijk

Joke
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Joke » 02 dec 2006 17:31

Wat een gereken allemaal, wel of geen kinderen, voor of tegens. Toen wij trouwde, heb ik er niet over nagedacht, en zou wel zien hoe het kwam. En we kregen kinderen, op mijn 29e hadden we er drie. En.......wat was ik gelukkig met onze kinderen, en waar we niet op gerekend hadden gebeurde ook....ik kreeg kanker. Gelukkig is het allemaal goed gegaan, maar wat was ik dankbaar dat ik mijn kinderen had, want nu is het risico te groot om nog zwanger te raken. Ik wil hier mee zeggen, we kunnen rekenen wat we willen, wel of niet, en wanneer. Maar laat de zaken gewoon op z'n beloop, God regeert, en daar houden we veel te weinig rekening mee

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 03 dec 2006 08:55

Joke schreef:Wat een gereken allemaal, wel of geen kinderen, voor of tegens. Toen wij trouwde, heb ik er niet over nagedacht, en zou wel zien hoe het kwam. En we kregen kinderen, op mijn 29e hadden we er drie. En.......wat was ik gelukkig met onze kinderen, en waar we niet op gerekend hadden gebeurde ook....ik kreeg kanker. Gelukkig is het allemaal goed gegaan, maar wat was ik dankbaar dat ik mijn kinderen had, want nu is het risico te groot om nog zwanger te raken. Ik wil hier mee zeggen, we kunnen rekenen wat we willen, wel of niet, en wanneer. Maar laat de zaken gewoon op z'n beloop, God regeert, en daar houden we veel te weinig rekening mee

Je zegt "want nu is het risico te groot om nog zwanger te raken". Nou, bij mij was dat al voordat ik ging trouwen, dus ja, dan ga je er wel over nadenken hè! Nu ben ik getrouwd en komen we bij ons dus niet zo automatisch zonder na te denken even drie kinderen. Want dan hebben ze een moeder die in een rolstoel zit, of erger.

Corine
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corine » 11 dec 2006 02:44

Mooie qoute van mn Ds vanavond: "Het optimale aantal kinderen hoeft niet het maximale aantal te zijn.... Maar laat dat nu maar aan de Heere over hè.."

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 11 dec 2006 10:31

Corine schreef:Mooie qoute van mn Ds vanavond: "Het optimale aantal kinderen hoeft niet het maximale aantal te zijn.... Maar laat dat nu maar aan de Heere over hè.."

Ja, maar wat bedoelt hij daar dan exact mee? Dat je dus maar "aan moet doen" en niet mag plannen, geen voorbehoedsmiddelen mag gebruiken, etc?

Pivo
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pivo » 11 dec 2006 10:50

rosalie83 schreef:
Corine schreef:Mooie qoute van mn Ds vanavond: "Het optimale aantal kinderen hoeft niet het maximale aantal te zijn.... Maar laat dat nu maar aan de Heere over hè.."

Ja, maar wat bedoelt hij daar dan exact mee? Dat je dus maar "aan moet doen" en niet mag plannen, geen voorbehoedsmiddelen mag gebruiken, etc?

juist niet. Ik denk dat hij bedoelde dat het optimale aantal niet hetzelfde is als zoveel mogelijk kinderen krijgen.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 11 dec 2006 10:51

Pivo schreef:
rosalie83 schreef:

juist niet. Ik denk dat hij bedoelde dat het optimale aantal niet hetzelfde is als zoveel mogelijk kinderen krijgen.

Ja, dat snap ik, maar dan de zin: "Maar laat dat nu maar aan de Heere over hè...". Wat moet je daar dan mee!?

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 11 dec 2006 11:00

Gisteravond kreeg ik er nog even van langs...

Wij hopen in mei onze tweede te krijgen, dat is dan +/- 1 jaar en drie maanden na de vorige.

Zegt een vrouw uit de gemeente: tsjoh, wat is dat snel.
Ik zeg, oke, maar het kan nog sneller.

Toen kwam er een verhaal: slecht voor moeder kind relatie, slecht voor moeder, slecht voor kind, slecht voor kinderen, slecht voor het hele gezin, slecht, slecht, slecht...

Ik was zo perplex dat ik ben vergeten te vertellen dat wij er allebei heel erg blij mee zijn.

En het bizarre: zij werkt bij de VBOK. Misschien had ik moeten vragen of wij dan maar voor een "zwangerschapafbreking" hadden moeten kiezen als het zo slecht was.

Om terug te komen op de opmerking van Corine, in de terdege stond pas een interview met ds. Pieters. Een opmerking van hem was dat je ook het tijdelijk niet zien zitten van kinderen krijgen aan God voor moest leggen: "Heere, wilt U er voor zorgen dat er nu even geen kindje komt?" Ik vroeg me alleen wel af hoe hij dat zich voorstelt. Je kunt toch niet bidden om zoiets en dan gewoon rond de vruchtbare periode gemeenschap hebben? Maar goed, de ds. heeft wel gelijk dat ook dat een zaak van gebed moet zijn.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 11 dec 2006 11:06

TheKeimpe schreef:Om terug te komen op de opmerking van Corine, in de terdege stond pas een interview met ds. Pieters. Een opmerking van hem was dat je ook het tijdelijk niet zien zitten van kinderen krijgen aan God voor moest leggen: "Heere, wilt U er voor zorgen dat er nu even geen kindje komt?" Ik vroeg me alleen wel af hoe hij dat zich voorstelt. Je kunt toch niet bidden om zoiets en dan gewoon rond de vruchtbare periode gemeenschap hebben?

Nee, dat denk ik dus ook niet. We hebben ook gewoon hersenen die we kunnen gebruiken. :roll:

Corine
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corine » 11 dec 2006 11:56

rosalie83 schreef:
TheKeimpe schreef:Om terug te komen op de opmerking van Corine, in de terdege stond pas een interview met ds. Pieters. Een opmerking van hem was dat je ook het tijdelijk niet zien zitten van kinderen krijgen aan God voor moest leggen: "Heere, wilt U er voor zorgen dat er nu even geen kindje komt?" Ik vroeg me alleen wel af hoe hij dat zich voorstelt. Je kunt toch niet bidden om zoiets en dan gewoon rond de vruchtbare periode gemeenschap hebben?

Nee, dat denk ik dus ook niet. We hebben ook gewoon hersenen die we kunnen gebruiken. :roll:

Jammer dat je nu net de laatste én belangrijkste zin van Thekeimpe weglaat.. Laat ik het zo zeggen, de ds doelde erop dat het heus niet de bedoeling is om elk jaar een kind te krijgen. En onze Ds is inderdaad tegen voorbehoedsmiddelen. Daarom zegt hij ook: "Laat het maar aan de Heere over." Jammer dat ons vertrouwen op de Heere zo klein is dat we zelf maar van alles bedenken wat goed voor ons is.
TheKeimpe, geniet er lekker van. Twee kids kort op elkaar is super leuk! Sommige mensen.. Tja, ik heb die reactie ook menig maal gekregen.. Lekker langs je heen laten gaan.

Corine
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corine » 11 dec 2006 11:57

En nee, als je niets wil gebruiken lijkt het me ook wel logisch dat je rond de vruchtbare periode je eigen ff mak houd. Er staat ook in de Bijbel dat je verstandig met elkaar om moet gaan. (vrij vertaald)

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 11 dec 2006 12:25

Corine schreef:
rosalie83 schreef:

En onze Ds is inderdaad tegen voorbehoedsmiddelen. Daarom zegt hij ook: "Laat het maar aan de Heere over." Jammer dat ons vertrouwen op de Heere zo klein is dat we zelf maar van alles bedenken wat goed voor ons is.

Nou, je hebt het wellicht al gelezen, het is medisch gezien voor mij niet verstandig om kinderen te baren. Houdt dat dan in dat ik gewoon met mijn man naar bed 'moet' zonder iets? En dan maar denken "Laat het maar aan de Heer over"? Dat is toch vragen om problemen!? De Heer heeft ons toch ook verstand gegeven?! En ja, wij hebben dit biddend voorgelegd aan Hem.

Terug naar “Archief”