Moderator: Moderafo's
Smurffie schreef:rafaell schreef:Zwart werken is wettelijk verboden en mijns inziens niet christelijk. Als jij voor dat geld niet wit wilt werken prima, dan doe je het toch zonder die inkomsten?
Ja hoor, natúúrlijkWel eens van vaste lasten gehoord? Je doet net of alles maar gratis is of komt aanwaaien.
Machiavelli schreef:Smurffie schreef:Ja hoor, natúúrlijkWel eens van vaste lasten gehoord? Je doet net of alles maar gratis is of komt aanwaaien.
Wat een belachelijke instelling. Omdat jij vaste lasten hebt mag je zwart werken?
medina schreef:Gewoon belasting betalen lijkt me het meest logisch. Tenminste, als je wilt leven als iemand die in alles Gods wil zoekt.
Zareb schreef:medina schreef:Gewoon belasting betalen lijkt me het meest logisch. Tenminste, als je wilt leven als iemand die in alles Gods wil zoekt.
Natuurlijk betaal je uiteindelijk belasting. Maar het is een hartstikke leuke en lucratieve sport om ervoor te zorgen dat je zo weinig mogelijk belasting betaald. Overigens de link tussen Gods wil en het behoorlijk hoge Nederlandse belastingsklimaat is mij toch niet echt duidelijk.
medina schreef:Dat betekent ook dat je geen vragen stelt maar gewoon gehoorzaam bent. En dan niet uit een angstig volgen van de wet, maar omdat je de hele dag blij aan het zoeken bent waar je nog meer Gods wil zou kúnnen doen...
Uiteindelijk is alles van Hem.
("want in Hem leven wij, bewegen wij en zijn wij" Handelingen 18 : 28 )
Machiavelli schreef:Smurffie schreef:Ja hoor, natúúrlijkWel eens van vaste lasten gehoord? Je doet net of alles maar gratis is of komt aanwaaien.
Wat een belachelijke instelling. Omdat jij vaste lasten hebt mag je zwart werken?
Smurffie schreef:Machiavelli schreef:Smurffie schreef:Ja hoor, natúúrlijkWel eens van vaste lasten gehoord? Je doet net of alles maar gratis is of komt aanwaaien.
Wat is dát dan weer voor onzin?Dat heb ik niet gezegd
Omdat ik niet méér kan werken dan ik nu doe. Ik heb het geld wat ik nu verdien gewoon nodig, punt. Een andere baan zoeken is leuk, maar je mag hopen dat je überhaubt iets vind. (Bovendien blijf ik loyaal aan mijn baas tot mei 2008, iig een vorm van naasteliefde) Het is makkelijk praten; stop ermee.) Forgét about it!
Daarnaast voel ik me totaal niet schuldig dat ik minder belasting betaal. Ik krijg bijv. geen vakantiegeld. Verder interesseert geld me weinig tot niets. Het is dat je het nodig hebt, anders had ik het allang weggegooid..![]()
Ik vind het nogal een verschil of je bewúst belasting ontduikt of niet. Er zijn mensen die idd hobby maken van creatief boekhouden. Ik houd geeneens mn administratie bij..zó boeiend vind ik het dus
Maar er zijn dan wel marges waarbinnen je creatief naar je zelf toe kunt rekenen. Als je dan bijvoorbeeld per ongeluk bij de kassa te veel geld terug krijgt is dat een lekkere meevaller, ja toch?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten