Dat laatste is een mening hoor, geen feit.
En Jort zegt alleen maar dat het vroeger wellicht ook niet allemaal rozegeur, gunning en balans was. Heb jij feiten die dat weerspreken?
Moderator: Moderafo's
Denkertje21 schreef:Ik werd er niet meer gevoed! Het enige wat me nog overblijft is gebed voor de Ger.Gem....
Denkertje21 schreef:Ik werd er niet meer gevoed! Het enige wat me nog overblijft is gebed voor de Ger.Gem....
Over huwelijken weet ik niet veel, maar de doop wordt gewoon wederzijds erkend.GKN'er schreef:Daarnaast heb ik - geheel los hier van, louter uit interesse - een andere vraag. Hoe zit het in de GG met wederzijdse dooperkenning? Stel: je bent lid van de GKV (of CGK, NGK, PKN - maakt niet uit), maar wil je laten registreren bij/overstappen naar een gereformeerde gemeente. Moet je je dan opnieuw laten dopen? En erkent de GG "gemengde huwelijken" tussen leden van een andere protestantse denominatie? Zou je in een gereformeerde gemeente kunnen trouwen, als bijv. de vrouw wel lid is van de GG, maar de man lid van - bijvoorbeeld - de PKN?
Aragorn schreef: Het is alleen de vraag of de mensen veranderen (onder invloed van de tijdgeest, veel meer toegang tot informatie, meer kritisch tov traditionele verbanden), of de Gergem.. ik denk dan toch het eerste, waarbij een anti-reactie van de kerk zelf natuurlijk niet uitgesloten is.
GKN'er schreef:Graag zou ik een keer een kerkdienst van een (O)GG(in N) (bv) mee willen maken, maar ik ben bang daar nogal "bekeken" te worden.
Optimatus schreef:Ik kerk zo nu en dan eens in de GGiN te Berkenwoude. Ik ken daar wat mensen en hun reactie was: "We hadden je wel een keer verwacht." en als er een predikant komt, krijg ik ook altijd een seintje.
GKN'er schreef:Daarnaast heb ik - geheel los hier van, louter uit interesse - een andere vraag. Hoe zit het in de GG met wederzijdse dooperkenning? Stel: je bent lid van de GKV (of CGK, NGK, PKN - maakt niet uit), maar wil je laten registreren bij/overstappen naar een gereformeerde gemeente. Moet je je dan opnieuw laten dopen? En erkent de GG "gemengde huwelijken" tussen leden van een andere protestantse denominatie? Zou je in een gereformeerde gemeente kunnen trouwen, als bijv. de vrouw wel lid is van de GG, maar de man lid van - bijvoorbeeld - de PKN?
Als je trouwt in een andere gemeente en je blijft geen lid na het trouwen van de GerGem, dan lezen ze niet af in de gemeente dat je gaat trouwen
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten