Wat zijn jouw favoriete tijdschriften?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 08 dec 2006 17:00

meschianza schreef:Vrijdag 19 januari dan.

Wie gaan er komen?

Windekind
Naploeon
[s]
Smurffie
Kurtyo
Othello
sela?
scape?
meschianza
Corine

(en de rest moet zichzelf maar even toe voegen

Corine slaapt bij mij. Ze zal wel moeten 8)

reform
Moderator

Berichtdoor reform » 08 dec 2006 17:27

Ik heb even het hele draadje snel doorgelezen, en er rezen nog wat vraagjes (verder cool initiatief trouwens!!).

Hebben jullie eigenlijk al duidelijk wat exact de doelgroep is en waarin je je onderscheid van andere bladen die op diezelfde markt opereren? En mocht je onder de koepel van de Erdee Media Holding (zo heet dat toch?) willen opereren, zoals Othello voorstelde, realiseer je dan wel dat je erg binnen bepaalde perken zult moeten blijven

Gezien het gemêleerde gezelschap verwacht ik dat ze een 'algemeen christelijke' segment voor ogen zullen hebben. Je reikwijdte wordt ook wel erg ingeperkt als je je richt op bepaalde groepen binnen de christelijke doelgroep.

Ik lees regelmatig cyclistische tijdschriften: Wielerrevue en Radsport. Ook duik ik regelmatig in de Voetbal Internationaal en Sportweek. Naast het loze volksvermaak wat ik voornamelijp op het toilet doorneem, lees ik zo af en toe de Elsevier, Visie, Rails en de Eva (als ik bij Ezri op bezoek ben).
Laatst gewijzigd door reform op 08 dec 2006 17:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 08 dec 2006 17:34

reform schreef:Gezien het gemêleerde gezelschap verwacht ik dat ze een 'algemeen christelijke' segment voor ogen zullen hebben. Je reikwijdte wordt ook wel erg ingeperkt als je je richt op bepaalde groepen binnen de christelijke doelgroep.

Precies..een blad voor de 'achterban' van Refoweb bijv. levert maar weinig lezers op vrees ik.. 8)

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 08 dec 2006 20:20

Gershwin schreef:Ik heb even het hele draadje snel doorgelezen, en er rezen nog wat vraagjes (verder cool initiatief trouwens!!).

Hebben jullie eigenlijk al duidelijk wat exact de doelgroep is en waarin je je onderscheid van andere bladen die op diezelfde markt opereren? En mocht je onder de koepel van de Erdee Media Holding (zo heet dat toch?) willen opereren, zoals Othello voorstelde, realiseer je dan wel dat je erg binnen bepaalde perken zult moeten blijven :)

Nee dat hebben we gelijk van tafel geveegd, geen grote logge organisaties met specifieke doelgroep aan wie we verantwoording moeten afleggen.
Kweetnog niet, we moeten maar eens gezellig zijn en brainstormen en kijken wat we in huis hebben. Iig zou ik persoonlijk wel vanuit een christelijke identiteit willen werken. Ik wil voor een doelgroep gaan die niet te inhoudelijk en vakgericht willen gaan maar wel nieuwsgierig en betrokken. Gewoon een relaxed blad die zowel interessante als luchtige onderwerpen aan de orde stelt, op een toegankelijke manier maar wel met inhoud. En waar lekker veel jongeren de kans krijgen in bijdrage aan de inhoud te leveren, dat lijkt me ook cool. Dat ze onderwerpen kunnen aandragen, columns, artikelen, recenties, reportages, foto's e.d. en die de redactie dan een beetje selecteerd en zo nodig bijschaaft.

Dat is mijn persoonlijk idee....maar misschien komen we na de brainstorm wel op iets heel anders uit.

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 08 dec 2006 23:06

yep, zoals dat heet, "voor en door jongeren". in het gemiddelde refo-jongerenblad komen voornamelijk (met alle respect) oudere mensen (bij voorkeur met de titel ds.) aan het woord als het over iets inhoudelijks gaat, en jongeren mogen alleen vertellen over hun nieuwste hobby (erg generaliserend, maar toch). ik geloof dat ik een leuk ideetje heb voor een rubriek, maar dat vertel ik t.z.t. wel :)
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

Corine
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corine » 08 dec 2006 23:49

Smurffie schreef:
meschianza schreef:Vrijdag 19 januari dan.

Wie gaan er komen?

Windekind
Naploeon
[s]
Smurffie
Kurtyo
Othello
sela?
scape?
meschianza
Corine

(en de rest moet zichzelf maar even toe voegen

Corine slaapt bij mij. Ze zal wel moeten 8)

Das duidelijk.. :)

JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 10 dec 2006 14:27

Ha, erg vet allemaal!!

Als ik volgend jaar daadwerkelijk de studie Taal en Cultuur Studies ga volgen kan ik misschien ook wel van dienst zijn :)

En wil Corine mijn extra matras lenen dan? ;]
Praise the One who left you
Broken down and paralyzed
Never taste of the fruit..

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 10 dec 2006 14:43

windekind schreef:Gaat de vergadering in Utrecht plaatsvinden? dan kom ik ook wel meedoen als het mag. Lijkt me leuk! Ik erger me altijd gruwelijk aan tijdschriften die mensen-met-mijn-profiel als doelgroep hebben.

Wat zijn mensen-met-jouw-profiel over het algemeen dan? :)

Corine
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corine » 10 dec 2006 16:43

JialiKelly schreef:Ha, erg vet allemaal!!

Als ik volgend jaar daadwerkelijk de studie Taal en Cultuur Studies ga volgen kan ik misschien ook wel van dienst zijn :)

En wil Corine mijn extra matras lenen dan? ;]

Is dat nodig dan? Gezien jouw postingstijdstippen zal er wellicht weinig van slapen komen... 8)

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 10 dec 2006 19:07

Ik lees al 20 jaar de Donald Duck.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

windekind
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor windekind » 10 dec 2006 20:08

Aragorn schreef:
windekind schreef:Gaat de vergadering in Utrecht plaatsvinden? dan kom ik ook wel meedoen als het mag. Lijkt me leuk! Ik erger me altijd gruwelijk aan tijdschriften die mensen-met-mijn-profiel als doelgroep hebben.

Wat zijn mensen-met-jouw-profiel over het algemeen dan? :)
Adolescerende christenmeisjes. (enorm laag niveau)
Of: blaadje voor Neerlandici-uit-Utrecht. (idem)
Of: jonge wereldverbeteraar. (idem)
Of: vrouwen die van koken en chocola houden. (idem)
Enz.

Maar nu mag ik misschien niet meer meedoen van Meschianza? :D
aan stuurboord liggen kapers
en aan bakboord zwemmen haaien
maar ik houd vannacht het roer wel recht

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 11 dec 2006 02:00

Ach, volgens mij is allen de tweede categorie niet op Meschianza zelf van toepassing. 8)

Maar misschien moet je gewoon je zelfbeeld/profiel wat aanpassen aan het door jou wél gewaardeerde tijdschriftenaanbod? :)

windekind
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor windekind » 11 dec 2006 12:12

Haha, dan ben ik een GroenLinks stemmende superintellectuele vijftigplusman, die aangesloten is bij het Humanistisch Verbond en daarnaast vrijzinnig gelovig is.
(Eh, ja, ik vind Vier! een mooi tijdschrift.)
aan stuurboord liggen kapers
en aan bakboord zwemmen haaien
maar ik houd vannacht het roer wel recht

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 11 dec 2006 12:49

Aragorn schreef:Ach, volgens mij is allen de tweede categorie niet op Meschianza zelf van toepassing. 8)

Neehee... want je kan de wereld helemaal niet verbeteren maar wel het leven van een mens of een aantal mensen. :D 8)

Othello
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Othello » 14 dec 2006 09:53

Niks niet Erdee, daar heb ik juist tegen geageerd:
Othello schreef:En inderdaad, als we al iets op poten weten te zetten, dan a.u.b. niet onder de paraplu van een of ander mediaconglomeraat.

Creatieve zelfmoord zou dat zijn.

De 19e is genoteerd (wat overigens nog geen belofte inhoud dat ik er zal zijn; dat kan ik tegen die tijd pas bepalen...).

Terug naar “Archief”