ikkie89 schreef:wat dan?
EPO stimuleert de aanmaak van bloedcellen!
Moderator: Moderafo's
Voor mij is er wel een grens: ik stel mijn organen e.d. niet ter beschikking aan de wetenschap.
rosalie83 schreef:Voor mij is er wel een grens: ik stel mijn organen e.d. niet ter beschikking aan de wetenschap.
Jo'tje schreef:Voor mij is er wel een grens: ik stel mijn organen e.d. niet ter beschikking aan de wetenschap.
En waarom dat niet? Als mensen dat nooit zouden hebben gedaan was orgaandornatie ook niet mogelijk geweest nu.
(niet dat ik daar al over uit ben hoor, maar ben zomaar benieuwd)
Jo'tje schreef:Was eergisteren nog iets op tv: jochie van 14, was al 5 jaar nierpatient. Ging dus ook al 5 jaar lang, 3 keer per week 4 uur aan de dialyse (hoe je dat ook schrijft)
Echt erg zoiets. Hij had begin dit jaar een donornier gekregen, maar die had zijn lichaam afgestoten. Het is nu weer wachten op een nieuwe geschikte nier.
Als ik zoiets zie, dan begrijp ik werkelijk niet dat mensen er echt falikant tégen kunnen zijn.
Zareb schreef:rosalie83 schreef:Voor mij is er wel een grens: ik stel mijn organen e.d. niet ter beschikking aan de wetenschap.
Dat kan ook niet. Het is of / of. Dus of donor of wetenschap.
In Nederland zijn er per jaar ongeveer 550 lichamen nodig voor de anatomielessen van aankomende chirurgen. Maar orgaandonatie gaat altijd voor de ter beschikkingstelling aan de wetenschap.
Zareb schreef:rosalie83 schreef:Omdat er dan ook dingen met je organen/lichaam gebeuren waar ik ethisch gezien niet achter sta. Dus wil ik daar ook niet na mijn sterven aan meewerken.
Wat voor dingen dan?
rosalie83 schreef:is niet het enige wat kan als je je lichaam beschikbaar stelt voor de wetenschap. Er worden ook onderzoeken gedaan.
Zareb schreef:rosalie83 schreef:is niet het enige wat kan als je je lichaam beschikbaar stelt voor de wetenschap. Er worden ook onderzoeken gedaan.
Tja, veel van die verhalen over allerlei boze onderzoeken zijn "broodje aap" verhalen. Ik zit nu al zo lang in de uitvaartsektor, maar heb nog geen dingen gehoord die ethisch onaanvaardbaar zijn. Daarvoor is de wet te streng.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten