groetjes! woudie

Moderator: Moderafo's
Marnix schreef:Jezus at met hoeren en tollenaars, mag ik dan misschien moet zuipers en vloekers voetballen?
Othello schreef:Marnix schreef:Jezus at met hoeren en tollenaars, mag ik dan misschien moet zuipers en vloekers voetballen?
Los van de hele discussie vind ik dit toch altijd weer een enorme dooddoener. Denk je dat de hoer en de tollenaar nog steeds op dezelfde toer verder gingen, nadat ze de maaltijd met Jezus genuttigd hadden?
Ik twijfel daar sterk aan. Met andere woorden: Jezus handelen geeft je geen vrijbrief om je te vereenzelvigen met zuipers en vloekers. Natuurlijk verhindert het je niet om met ze te voetballen, maar dat doe je dan niet vrijblijvend.
Othello schreef:OK. Uitermate te prijzen instelling. Ik vrees alleen dat slechts weinigen ook concreet vanuit die overtuiging handelen. En ja, daarbij kijk ik allereerst naar mijzelf.
Ik bedoel maar: spreek je de zuipers en vloekers aan op hun gedrag? Als je bewust als christen er voor kiest om al sportend tot voorbeeld te zijn, dan mag je het niet alleen bij 'een bepaalde houding' laten, maar zul je ook concreet moeten getuigen.
Othello schreef:OK. Uitermate te prijzen instelling. Ik vrees alleen dat slechts weinigen ook concreet vanuit die overtuiging handelen. En ja, daarbij kijk ik allereerst naar mijzelf.
Ik bedoel maar: spreek je de zuipers en vloekers aan op hun gedrag? Als je bewust als christen er voor kiest om al sportend tot voorbeeld te zijn, dan mag je het niet alleen bij 'een bepaalde houding' laten, maar zul je ook concreet moeten getuigen.
Gerdien B. schreef:ik kan mij niet voorstellen dat mijn zwager hem ook wil tegen houden liefie
Voetballen opzich is geen probleem. Als je die kinders op zaterdagochtend druk ziet voetballen vind ik dat zelfs leuk!
Een potje voetbal van de hoogstre plank hier in Nederland is opzich ook niet verkeerd.
Wat voor mij de deur dicht doet is: Het is op zondag en die ga ik niet daar aan besteden.
We hoeven alleen maar naar vorige week te kijken hoe de supporters in Frankrijk bezig zijn geweest.
van de spelers godenzonen maken gaat mij persoonlijk helemaal te ver. Ik kan dat niet rijmen met mijn geloof.
Een potje voetbal: prima!
Sport opzich is niets mis mee, maar hetgeen wat de mensen er mee doen gaat mij echt te ver.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten