Refowebbijbelstudie(kring) II [update 16 maart]

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Omega
Nestor

Refowebbijbelstudie(kring) II [update 16 maart]

Berichtdoor Omega » 04 dec 2006 23:22

Laatste nieuws. Update van 17 april.

Per 21 maart hopen we te starten met een bijbelstudiekring. Met de avonden, die eenmaal in de maand worden gehouden, willen we jongeren stimuleren om meer in Gods Woord te lezen en de Bijbel meer te bestuderen. De avonden staan onder leiding van een predikant of voorganger, die per toerbuurt een inleiding houden over een bepaald thema. Na de pauze wordt de lezing in groepjes besproken aan de hand van gerichte vragen, waarna een discussie plaatsvindt.

Het gaat het allereerst om een proef van vier maanden. We bekijken dan of er voldoende belangstelling is. Dat laatste is o.a. nodig om de kosten van deze avond (onkosten spreker, huur gebouw, consumpties) te kunnen dekken.

De eerste avond wordt geleid door ds. A. Simons uit Vinkeveen. Andere sprekers die op het programma prijken zijn de evangelisten J. van Dooijeweert en Jurjen ten Brinke. De avonden worden gehouden in het hervormde verenigingsgebouw Elim, Maanderbroekweg 14, 3907 AB Veenendaal.

De data zijn: 21 maart, 18 april, 30 mei en 20 juni, aanvang 20.00 uur. Van de deelnemers wordt een kleine bijdrage van 2,50 euro verwacht in de kosten.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 06 dec 2006 12:33

Veel succes en zegen gewenst :)

suus_
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor suus_ » 06 dec 2006 14:20

mijn zolder staat nog leeg :wink:
Waarom kan een man niet knap en intelligent tegelijk zijn? dan zou het een vrouw zijn!!

Omega
Nestor

Berichtdoor Omega » 06 dec 2006 15:12

Dank, maar we zijn vooral op zoek naar thema's die jullie graag behandeld willen zien.
Kust den Zoon, opdat Hij niet toorne...

rafaell

Berichtdoor rafaell » 06 dec 2006 15:28

Mwa, ik kan wel wat aan gaan dragen maar ik heb toch geen tijd om te komen. Het is beter de mensen die wel komen het thema te laten bepalen :)

dancer
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor dancer » 06 dec 2006 21:27

een thema : Hoop doet leven!

André

Berichtdoor André » 06 dec 2006 21:29

Iets in de trant van: Ook jeugd heeft een eigen verantwoording gekregen van God...

australiafreak
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor australiafreak » 11 dec 2006 22:14

mag ik er met de term bijbelstudie vanuit gaan dat er ook bijbelboeken behandeld gaan worden of alleen algemene thema's?
Dear Jesus, I have a problem, it's me...
Dear Child, I have the answer, it's Me!

Omega
Nestor

Berichtdoor Omega » 12 dec 2006 21:31

Goede vraag. Als je een suggestie hebt voor een bijbelstudieboek dat vooral thema's behandelt, dan hoor ik het graag.

Probleem van een boek is het feit dat iedereen dan hetzelfde moet aanschaffen. Kan een extra drempel zijn (kosten). Datzelfde geldt dan ook voor de predikanten die én hetzelfde boek moeten kopen én zich daarop moeten voorbereiden. Bovendien, gaat het dan vaak over onderwerpen (profeten/bijbelboeken) die tot op het bot uitgediept worden. Dat is soms al (te) 'zware' kost voor ouderen, laat staan voor jongeren.

australiafreak
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor australiafreak » 12 dec 2006 23:43

Omega schreef:Goede vraag. Als je een suggestie hebt voor een bijbelstudieboek dat vooral thema's behandelt, dan hoor ik het graag.

Probleem van een boek is het feit dat iedereen dan hetzelfde moet aanschaffen. Kan een extra drempel zijn (kosten). Datzelfde geldt dan ook voor de predikanten die én hetzelfde boek moeten kopen én zich daarop moeten voorbereiden. Bovendien, gaat het dan vaak over onderwerpen (profeten/bijbelboeken) die tot op het bot uitgediept worden. Dat is soms al (te) 'zware' kost voor ouderen, laat staan voor jongeren.

goed idee dat bijbelstudieboek van JOU :mrgreen:, wat ik bedoelde was gewoon of er geen bijbelboek behandeld kon gaan worden ipv algemene thema's. Ik weet trouwens wel een boekje met algemene thema's dat wij op de bijbelkring behandelen...ik zal s ff vragen hoe de titel is....
Dear Jesus, I have a problem, it's me...

Dear Child, I have the answer, it's Me!

Omega
Nestor

Berichtdoor Omega » 13 dec 2006 11:11

wat ik bedoelde was gewoon of er geen bijbelboek behandeld kon gaan worden ipv algemene thema's.

Dat is vaak best wel moeilijke stof. Op de Bijbelkring in onze gemeente zijn we bezig met de kleine profeten (het boek van je oom). Erg ingewikkeld. Lijkt me niet zo geschikt voor jongeren. Maar zoek gerust even verder.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 13 dec 2006 20:28

Iets rondom geestelijk leven uit Filipenzen ofso....

Poesje
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Poesje » 13 dec 2006 20:47

Of, over het genade-verbond.. :wink:
"Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken, dan klopt alles."

Herman Finkers

Maaike

Berichtdoor Maaike » 13 dec 2006 22:08

Als het maar geen uitverkiezing is.

japio
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor japio » 13 dec 2006 22:17

over Ruth....
en centraal in Nederland is toch zo'n beetje tussen alkmaar en amsterdam in he..... :mrgreen:
"Ik zag met het oog van mijn ziel het Licht dat nooit verandert. Wie de Waarheid kent, kent dat Licht, en wie het kent, kent de eeuwigheid."

Terug naar “Archief”