Zwanger

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

wat krijgen lammetje en vlieger?

meisje
43
65%
jongen
23
35%

Totaal aantal stemmen: 66

Corine
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corine » 06 dec 2006 13:58

barry rab schreef:wat jong bloempje om nu al moeder te worden

Wat nu dan weer? Ik was 23 met de eerste, 24 met de tweede. Vroeger kreeg men op veel jongere leeftijd kinderen. Tegenwoordig is volgens deze maatschappij gek om jong moeder te worden. Eerst carriére maken alvorens aan kinderen te denken. Nooit over nagedacht dat deze moeders voor kinds oma aangezien worden als het wat ouder is?
Nee ik ben liever moeder zonder kraaiepoten en grijze haren. (bij wijze van spreken) Op deze manier sta ik veel dichter bij mijn kids dan als er zo ongeveer 2 generaties tussen passen.
Ik word echt bloedverdrietig als ik zulksoort opmerkingen lees...
Om nog maar niet te spreken de pijn die je vrouwen aan doet die graag moeder willen worden maar waar het óf niet lukt óf te risicovol is kinderen te krijgen.

Lisette.V

Berichtdoor Lisette.V » 06 dec 2006 14:20

Corine schreef:

Wat nu dan weer? Ik was 23 met de eerste, 24 met de tweede. Vroeger kreeg men op veel jongere leeftijd kinderen. Tegenwoordig is volgens deze maatschappij gek om jong moeder te worden. Eerst carriére maken alvorens aan kinderen te denken. Nooit over nagedacht dat deze moeders voor kinds oma aangezien worden als het wat ouder is?
Nee ik ben liever moeder zonder kraaiepoten en grijze haren. (bij wijze van spreken) Op deze manier sta ik veel dichter bij mijn kids dan als er zo ongeveer 2 generaties tussen passen.
Ik word echt bloedverdrietig als ik zulksoort opmerkingen lees...
Om nog maar niet te spreken de pijn die je vrouwen aan doet die graag moeder willen worden maar waar het óf niet lukt óf te risicovol is kinderen te krijgen.

Helemaal mee eens Corine!! :D

Het lijkt mij ook super leuk om jong moeder te worden.
Ik vind 22 nou nog niet egt zo super jong hoor.
Als je naar die meiden kijkt die 17 zijn . Ook al is dat meestal niet gewenst :(

hjd1980
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Jonge ouders

Berichtdoor hjd1980 » 06 dec 2006 16:04

Ik denk zelf dat het belangrijk is dat ouders dicht bij hun kinderen staan. Maar dat betekent niet dat als je dertig bent dat de generatie kloof te groot is. Ik denk dat wij mensen vaak gewoon te vaak terugkijken naar ons eigen leven. Terwijl de wereld elke dag veranderd. Wij kunnen niet blijven steken in het verleden, maar zullen ook naar het heden en de toekomst moeten kijken. Ik denk dat dat het belangrijkste is.
Leer mij uw wil te volbrengen, U bent mijn God, laat uw goede geest mij leiden over geëffende gronden.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 06 dec 2006 16:45

ik krijg altijd kromme tenen als mensen zeggen: eerst carriere en dan pas kinderen en als ze aan kinderen beginnen en het lukt niet, dan zijn zo vaak boos. gggrrr. Tuurlijk plannen is niet verkeerd of fout.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 06 dec 2006 17:31

Evelien schreef:ik krijg altijd kromme tenen als mensen zeggen: eerst carriere en dan pas kinderen en als ze aan kinderen beginnen en het lukt niet, dan zijn zo vaak boos. gggrrr. Tuurlijk plannen is niet verkeerd of fout.

Idd, helemaal mee eens.
Afbeelding

JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 06 dec 2006 17:42

Evelien schreef:ik krijg altijd kromme tenen als mensen zeggen: eerst carriere en dan pas kinderen en als ze aan kinderen beginnen en het lukt niet, dan zijn zo vaak boos. gggrrr. Tuurlijk plannen is niet verkeerd of fout.

Als het niet verkeerd of fout is, vanwaar dan de kromme tenen?

Ik zou nu ook nog niet aan kinderen moeten denken eerlijk gezegd.

Verder is het vooral belangrijk dat je iedereen in z'n waarde laat lijkt me. Voor de een is het fijn/ goed om nog een paar jaar te wachten, de ander popelt om een kind te krijgen. What's the big deal? Als het maar gewenst is enzo..
Praise the One who left you
Broken down and paralyzed
Never taste of the fruit..

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 06 dec 2006 18:28

Hmmm, ik had ook graag vroeg kinderen gehad, moet ik zeggen... 8) En met 'vroeg' bedoel ik voor mn 25e. Maar ja, dat gaat me in ieder geval niet meer lukken... 8) Over 10 dagen ben ik namelijk al 25. :wink:
Afbeelding

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 06 dec 2006 18:52

als ik getrouwd ben wil ik ook niet jaren wachten hoor als ik mijn diploma op zak heb over een jaar en we zijn getrouwd dan zien we wel wat er gebeurd al wil ik wel altijd een uurtje of 16 blijven werken. Maar dat kan in de zorg makkelijk. Lijkt me echt helemaal geweldig om vroeg kinderen te krijgen.
Mijn ma was ook 21

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 06 dec 2006 19:25

De mijne 35 en ik moet zeggen, nu gaat het wel, maar het viel niet altijd mee, ik in de puberteit en moeders in de overgang. Wat overigens niet wil zeggen dat ik daarom snel kinderen wil. Maar dat is gelukkig voor iedereen persoonlijk :)

In ieder geval: gefeliciteerd Bloempie! :)
'I was born too late to a world that doesn’t care.'

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 06 dec 2006 23:09

Gaaf bloempie! 't Is toch altijd weer speciaal om dat van iemand te horen, ik word er spontaan blij van :)

De discussie over carriere en kinderen... laten we die hier niet nog een keer herhalen.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 06 dec 2006 23:31

Leeftijd zegt niet alles!!

Heeeeeel erg gefeliciteerd!! :wink:

André

Berichtdoor André » 06 dec 2006 23:32

Gefeliciteerd bloempie21 & man!

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 06 dec 2006 23:33

van harte gefeliciteerd Bloempje21!!!
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 07 dec 2006 12:14

Gefeliciteerd! Super!

Mijn moeder was 22 ofzo, en maakt nu carriere :D Dat vind ik de ideale oplossing eigenlijk :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 07 dec 2006 15:41

Gefeliciteerd!

En over die discussie: het is belangrijk dat iedereen het doet en regelt zoals hij/zij dat zelf graag wil. En laat elkaar dan in de waarde! Ik ben 23 en getrouwd en moet er nog even niet aan denken. Maargoed, voor mij ligt het sowieso anders omdat ik medisch gezien beter geen kinderen kan krijgen, dus het wordt waarschijnlijk adoptie of pleeg. Maar ik moet hoe dan ook nog niet aan kinderen denken! Maar als iemand anders het wel wil: prima toch!

Terug naar “Archief”