Homofilie 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Refoanders
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Refoanders » 04 dec 2006 23:41

Quist leest zeker mee :wink:

En het is ook zo dat men nergens van mij zal lezen dat ik homo's aanbeveel om te trouwen, wat de conclusie was van ouders die mijn artikel in het RD lazen. en waar Denkertje dus op doelt
Ik heb me daar zelfs nijdig om gemaakt en verdrietig over gevoeld op ons forum heb ik ook aangegeven dat ik er absoluut geen voorstander van ben dat homomannen met een vrouw trouwen of andersom.

En tja mensen zullen als zij werkelijk inhoudenlijk iets over mij willen zeggen ook de moeite moeten nemen om zich wat te verdiepen in mijn standpunten en niet alles op moeten hangen aan een eerste opmerking want neem je het hele artikel uit het RD dan lees je ook dat ik het zoek in de richting van hoe David en Jonathan met elkaar omgingen

En straks in Delft mag ik weer ff uitgebreid wat vertellen en is er ook volop mogelijkheid voor degene die komen om ook wat te vertellen
Tijdens mijn inleiding zal ik daar zeker de mogelijkheid voor bieden
zodat het een interactieve avond wordt.
En dat geluid wordt gehoord en ik hoop daar later ook een verslag van te hebben die we op onze site zullen zetten.
De vervulling van de wet is Liefde

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 05 dec 2006 11:45

het spijt me, maar ik hoop dat de opkomst net zo 'groot' is als in Middelburg toen Botha zijn ongefundeerde verhaal kwam vertellen.

Dit riedeltje is bekend en horen we nu al jaren in de refowereld. Dus het moet heerlijk zijn voor het publiek om weer eens bevestigd te worden in hun denken.

Want stel je voor dat ze wakker zouden worden en zich gaan realiseren dat er écht wat aanh de hand is!

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 05 dec 2006 19:18

Denkertje, waarom ga je dan zelf niet langs en houd jij je verhaal? Hij zegt toch dat het een interactieve avond wordt?
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 05 dec 2006 23:06

het forum van Quist schint ook 'interactief' te zijn... Grapje. Totdat je op een integer manier je mond open doet: dat levert je een IP ban op.

elk oprecht kritisch geluid wordt daar onmiddelijk tot zwijgen gebracht.
Ik heb m'n draai (samen met veel refowebbers) wel gevonden op *link verwijderd*

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 06 dec 2006 08:20

Het lijkt me dan verstandiger als jullie je onderlinge aanvaringen op andere fora niet hier gaan bespreken, daar is Refoweb niet voor bedoeld.
En wat meer respect voor elkaar zou ook niet verkeerd zijn.

Daarnaast is het natuurlijk ook weer een opsteker om te moeten lezen dat refo's blijkbaar een slapend dom publiek vormen. ](*,)
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 06 dec 2006 08:34

elbert schreef:Het lijkt me dan verstandiger als jullie de onderlinge aanvaringen op andere fora niet hier gaan bespreken, daar is Refoweb niet voor bedoeld.

Inderdaad!

Bovendien doet dat de zaak alleen maar schade. Ik geloof dat het al behoorlijk wat winst is dat wij (de anders-geaarden hier) niet alleen in dit topic maar ook elders op het forum ruimte hebben om ons geluid te laten horen. Om daar op een open en eerlijke manier met elkaar en anderen over te spreken. Dat is puur winst, die meer voor de refo-homo-emancipatie doet dan je te verschuilen op andere fora (hoewel dat soms best gezellig is). Refo-homo's doen er beter aan te zoeken naar dat wat hen samen brengt ipv de vuile was buiten te hangen.

Refoanders
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Refoanders » 06 dec 2006 09:50

Zareb schreef:Ik geloof dat het al behoorlijk wat winst is dat wij (de anders-geaarden hier) niet alleen in dit topic maar ook elders op het forum ruimte hebben om ons geluid te laten horen. Om daar op een open en eerlijke manier met elkaar en anderen over te spreken. Dat is puur winst, die meer voor de refo-homo-emancipatie doet dan je te verschuilen op andere fora (hoewel dat soms best gezellig is). Refo-homo's doen er beter aan te zoeken naar dat wat hen samen brengt ipv de vuile was buiten te hangen.

Inderdaad Zareb
Ik ben heel blij met de openheid die hier op dit forum over homo geaardheid is,
en vind dit een geweldige stap naar meer begrip in refoland
Refoweb moet dit zeker blijven doen en wij als anders geaarden
zullen er voor moeten oppassen dat juist hier
geen afbraak gedaan wordt aan dat begrip
door het op een verkeerde manier voeren van een discussie's
Laatst gewijzigd door Refoanders op 06 dec 2006 12:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Corine
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corine » 06 dec 2006 11:21

Mooi gesproken!

Refoanders
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Refoanders » 08 dec 2006 08:43

Zo op de valreep wil ik nog wat meer info geven over de studiemiddag waar ik (morgenmiddag) zaterdag 9 dec een thema over Homoseksualiteit en Reformatorisch geloven verzorg

Studiedag over geloof in homojongerengroepen
Op 9 december organiseert het homojongerenplatform in samenwerking met Outsite (Delft) een studiemiddag over homojongerengroepen en geloof. Voorafgaand aan het themadeel van de bijeenkomst bespreekt het platform een concept beleidsplan voor de komende jaren. Lees meer...

Homojongerenplatform komt met eigen folder
Het homojongerenplatform heeft sinds eind november een eigen folder. In de folder staan kort de doelen en de studiedagen voor eind 2006 en 2007. Alle hojogroepen hebben een stapeltje gekregen om uit te delen. Wil je er meer ontvangen? Neem dan contact op met hojoplatform@homo-emancipatie.nl. Download hier de folder...

Beleidsplan in voorbereiding
Het homojongerenplatform wil praktisch werken. Dat doet het door om de 2 maanden een concrete studiemiddag te organiseren. Daarnaast wordt gewerkt aan concrete projecten. Het idee is dat landelijke professionele organisaties steeds samenwerken met lokale homojongerengroepen. Het Kenniscentrum Lesbisch en Homo-emancipatiebeleid ondersteunt het tot stand komen van deze samenwerking. In het najaar van 2006 zette het Kenniscentrum Tom Brouwers full time in om de behoeften van hojogroepen te verkennen en in samenwerking met lokale hojogroepen tot plannen te komen.
Tot begin 2006 waren ook Schorer en COC Nederland betrokken. Deze organisaties hebben zich momenteel wat terug getrokken: Schorer vindt dat er eerst gekeken moet worden naar de wensen van jongeren met homoseksuele gevoelens in het algemeen en is niet overtuigd van de zinvolheid van het aanbod van homojongerengroepen in deze tijd. COC Nederland wil eerst meer zicht op mogelijke projectfinanciering alvorens verder te investeren. Lees hier het concept beleidsplan....

Zo je ziet een aantal onderwerpen die meer algemeen en wat politiek zijn
Maar juist hier waar toch een stukje beleid bepaald wordt rond de homo-emancipatie is het heel waardevol om ons geluid te laten horen.

En natuurlijk zijn jullie ook welkom !

aardmannetje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor aardmannetje » 17 dec 2006 14:29

Zareb schreef:Bovendien doet dat de zaak alleen maar schade. Ik geloof dat het al behoorlijk wat winst is dat wij (de anders-geaarden hier) niet alleen in dit topic maar ook elders op het forum ruimte hebben om ons geluid te laten horen. Om daar op een open en eerlijke manier met elkaar en anderen over te spreken. Dat is puur winst, die meer voor de refo-homo-emancipatie doet dan je te verschuilen op andere fora (hoewel dat soms best gezellig is). Refo-homo's doen er beter aan te zoeken naar dat wat hen samen brengt ipv de vuile was buiten te hangen.

mij valt op dat er veel gedaan wordt aan bespreekbaar maken (geluid) van wat nooit bespreekbaar was. dit levert dan wel op dat men laat merken er ook te zijn en graag geaccepteerd wil worden maar het wrange is dat het niet verandert dat je vader liever had gezien dat je gevoel mee zou werken met de taak tot voortplanten. is het niet juist dit gegeven wat het leven als andergeaarde persoon zo moeilijk maakt, dat je weet dat je vader liever had gezien dat je enz...hoe is dat te combineren met reofrmatorisch geloven? of komt het door dat reformatorisch geloven? is het niet een veel rustiger bestaan als je vader je kon accepteren zoals je bent en dan proberen er blij mee te zijn en dat te laten merken. welke reden zou hij kunnen hebben om dat te doen?

hele kritische vragen uit een hart!
je kunt zijn wie je bent om te worden wie je bent maar nog niet kunt zijn

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 17 dec 2006 14:44

Refoanders schreef:
Ik ben heel blij met de openheid die hier op dit forum over homo geaardheid is,
en vind dit een geweldige stap naar meer begrip in refoland
Refoweb moet dit zeker blijven doen en wij als anders geaarden
zullen er voor moeten oppassen dat juist hier
geen afbraak gedaan wordt aan dat begrip
door het op een verkeerde manier voeren van een discussie's

Ik geloof dat ik op dit forum redelijk helder een duidelijk geluid heb laten horen van een refo homo. Ik heb me daarbij best vaak in de steek glaten gevoeld. Een aantal 'medestrijders/lotgenoten' heeft actief mee gedaan. Maar velen lieten het er ook bij zitten.

En dan ben ik ineens weer een beetje mens als ik Quist weer ineens zie verschijnen met een uitnodiging voor 'zijn' dag en bovenstaand bericht. Ik word daar vet pissig om. Kom dan eerder en meng je in het gesprek als het belangrijk is!

Overigens zullen vele posters wel gemerkt hebben dat ik geen one-issue poster ben...

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 17 dec 2006 14:54

aardmannetje schreef: ...maar het wrange is dat het niet verandert dat je vader liever had gezien dat je gevoel mee zou werken met de taak tot voortplanten. is het niet juist dit gegeven wat het leven als andergeaarde persoon zo moeilijk maakt, dat je weet dat je vader liever had gezien dat je enz...hoe is dat te combineren met reofrmatorisch geloven? of komt het door dat reformatorisch geloven? is het niet een veel rustiger bestaan als je vader je kon accepteren zoals je bent en dan proberen er blij mee te zijn en dat te laten merken. welke reden zou hij kunnen hebben om dat te doen?

Ja, dat is wrang. Maar hetr is van belang dat je als christenhomo zelf sterk leert staan, zodat je anderen kunt helpen bij de acceptatie. Ik heb begrip leren krijgen voor het onbegrip van anderen. Hoe kan ik van mijn ouders (of van wie ook) van de ene dag op de andere verwachten, dat zij mij en mijn geaardhedi gebrijpen. Ik probeer juist vanuit hun visie waarin ze jarenlang zijn gepokt en gemazeld, met ze mee te denken en hen te benaderen. En echt, ik veel geballen helpt het: mijn vader (een ras sgp-er, jarenlang ik de gemeenteraad en een echte gergem ouderling) kan mijn aanvaarding vand e mogelijkhedi tot de praxis nog niet goedkeuren. Maar hij geeft mij de ruimte omdat het mijn geweten is, mijn verhouding met God. We práten er over en zijn open.

Wil ik meer? ja best wel. Kan ik meer verwachten? Nee nog niet, maar ik ben zo blij met de inspanning om me als homo te begrijpen en volledig achter me te staan als hun zoon!

meboy

Berichtdoor meboy » 17 dec 2006 15:08

Eens met Denkertje,

We hebben 3 topics over homofilie gehad. De moderators en de eigenaars van refoweb hebben hun hoofd niet in het zand gestoken en ons de mogelijkheid gegeven tot dialoog zonder al te veel ingrijpen.

Het voordeel is dat we op virtueel bezoek zijn bij onze eigen kring. En afgemeten aan het aantal posts en de mee-lees-aantallen heeft dat goed uitgepakt.

Als we mensen uitnodigen om naar ons te komen dan zullen er enkel mensen komen die een link hebben met homo-zijn en bereik je niet de mensen die we hier hebben bereikt. Ongeacht hun standpunten. Ik hoop dat de volgende forumgeneratie hetzelfde proces opnieuw kan beleven.

aardmannetje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor aardmannetje » 17 dec 2006 15:09

Denkertje21 schreef:
aardmannetje schreef: ...maar het wrange is dat het niet verandert dat je vader liever had gezien dat je gevoel mee zou werken met de taak tot voortplanten. is het niet juist dit gegeven wat het leven als andergeaarde persoon zo moeilijk maakt, dat je weet dat je vader liever had gezien dat je enz...hoe is dat te combineren met reofrmatorisch geloven? of komt het door dat reformatorisch geloven? is het niet een veel rustiger bestaan als je vader je kon accepteren zoals je bent en dan proberen er blij mee te zijn en dat te laten merken. welke reden zou hij kunnen hebben om dat te doen?

Ja, dat is wrang. Maar hetr is van belang dat je als christenhomo zelf sterk leert staan, zodat je anderen kunt helpen bij de acceptatie. Ik heb begrip leren krijgen voor het onbegrip van anderen. Hoe kan ik van mijn ouders (of van wie ook) van de ene dag op de andere verwachten, dat zij mij en mijn geaardhedi gebrijpen. Ik probeer juist vanuit hun visie waarin ze jarenlang zijn gepokt en gemazeld, met ze mee te denken en hen te benaderen. En echt, ik veel geballen helpt het: mijn vader (een ras sgp-er, jarenlang ik de gemeenteraad en een echte gergem ouderling) kan mijn aanvaarding vand e mogelijkhedi tot de praxis nog niet goedkeuren. Maar hij geeft mij de ruimte omdat het mijn geweten is, mijn verhouding met God. We práten er over en zijn open.

Wil ik meer? ja best wel. Kan ik meer verwachten? Nee nog niet, maar ik ben zo blij met de inspanning om me als homo te begrijpen en volledig achter me te staan als hun zoon!
begrijpen is zo'n groot woord, ik weet dat ik ook bij lange na mijn vader niet kan begrijpen maar ik verwijt hem zijn fouten niet, wijs hem niet de deur, confronteer hem niet steeds met een situatie waarvan ik liever zou zien dat die anders zou zijn omdat ik hem niet kan begrijpen. begrip voor onbegrip, maar elk mens heeft grenzen en sommigen vechten zich dood voor het minste stukje waardering dat ze verwachten op de lange termijn, en vaak nog tevergeefs ook. een theoretisch verhaal over praxis kan de hand op je schouder niet vervangen, de hand die zegt dat je onvoorwaardelijk zijn kind bent...ik denk dat ik meevoel over dat je meer wilt

wat heeft een vader te keuren?
je kunt zijn wie je bent om te worden wie je bent maar nog niet kunt zijn

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 17 dec 2006 15:55

aardmannetje schreef:

begrip voor onbegrip, maar elk mens heeft grenzen en sommigen vechten zich dood voor het minste stukje waardering dat ze verwachten op de lange termijn, en vaak nog tevergeefs ook.
Voor mij was het een eye opener dat Ik niet met een probleem zat, want dat had ik met God uitgepraat. Maar ZIJ zaten met een probleem. Dus vanuit die kracht ben ik met anderen, waaronder mijn ouders gaan praten. Het was HUN probleem dat ze mij niet konden accepteren. Ik was niet meer afhankelijk van hun goedkeuring en dat heb ik kennelijk ook uitgestraald. Ik voelde en voel de Hand van God op mijn schouder en dat heb ik ze laten weten. De Heere God doet geen half werk. Hij geeft mij niet eerst een gevoel van rust en zelfacceptatie om het vervolgens niet af te maken.

Je kunt het inderdaad niet zelf. Maar geef het heel concreet in Gods handen. Met psalm 43 : 1 "Twist Gij mijn twistzaak" heb ik (misschien heel gemakzuchtig) dit alles in Zijn handen gelegd. Als God het van mij overnam, kon Hij ook de tegenstanders aan....

En dat is de enige manier. Als Hij zelf ons oproept om alle bekommernissen op Hem te werpen, dan is dat geen loze oproep. En daar zegt Hij niet dat Hij alles oplost. Maar wel: "en ik zal u rust geven". En met Zijn rust kun je zoveel aan...

Terug naar “Archief”