Mij zie je ook niet in collegestijl..
Het is niet zo dat die trui daar duurder is dan in de Bijenkorf..
Maar ze vergeten de goedkopere merken te verkopen

Moderator: Moderafo's
*Annet* schreef:Heb ooit wel eens naar College Style geweest om es flink te shoppen. Dat was een eenmalige gebeurtenis. Voor een zondags stel en een zomerjas was ik toendertijd bij elkaar 500 gulden kwijt. Paar weken later loop ik in mijn eigen dorp beetje winkels te bekijken, zelfde kleding voor dezelfde prijs........... College Style heeft de naam van duur te zijn, dat is hij ook. Maar in andere winkels kun je dezelfde merken kopen voor dezelfde prijs. Zoals al opgemerkt vergeten hun de goedkopere merken toe te voegen. Daarom koop ik er nu niet meer.
Ik vraag me ook vaak af hoe al die reformatorische gezinnen aan zoveel geld komen. Als je kijkt in wat voor huizen ze wonen, wat voor auto's ze rijden....... vaak vraag ik me af: wat doen wij anders als hun? Het zijn stellen van onze leeftijd of nog jonger. Misschien krijgen hun geld van hun ouders om die huizen en auto's te kunnen kopen?
Jort schreef:Ik heb ook weleens gehoord dat er min of meer reformatorische kledingzaken zijn met juist heel goedkope kleding, of zoeits als een kledingbus ofzo.
Er zullen zeker reformatorische jongeren zijn met veel geld, vooral de Gereformeerde Gemeente komt altijd op mij over als een geloofsgemeenschap waar bakken vol met geld zit. Zal wel door hard werken, opleidingsniveau etc. komen, het geld zal echt niet uit het niets of drugshandel tevoorschijn komen. There ain't no such thing as a free lunch en indien wel was iedereen al refo.
Evelien schreef:Jort schreef:Ik heb ook weleens gehoord dat er min of meer reformatorische kledingzaken zijn met juist heel goedkope kleding, of zoeits als een kledingbus ofzo.
Er zullen zeker reformatorische jongeren zijn met veel geld, vooral de Gereformeerde Gemeente komt altijd op mij over als een geloofsgemeenschap waar bakken vol met geld zit. Zal wel door hard werken, opleidingsniveau etc. komen, het geld zal echt niet uit het niets of drugshandel tevoorschijn komen. There ain't no such thing as a free lunch en indien wel was iedereen al refo.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
wil je mijn bankrekening zien? mag hoor.
1. k heb een opleidingsnivo van mbo-2
2. werk maar 24 uur per week
3. draag (soms) merkkleding
4. etc...............
*au*.
Jort schreef:Evelien schreef:Jort schreef:Ik heb ook weleens gehoord dat er min of meer reformatorische kledingzaken zijn met juist heel goedkope kleding, of zoeits als een kledingbus ofzo.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
wil je mijn bankrekening zien? mag hoor.
1. k heb een opleidingsnivo van mbo-2
2. werk maar 24 uur per week
3. draag (soms) merkkleding
4. etc...............
*au*.
laat maar zien.
Race406 schreef:Ik ben benieuwd wat jullie van de zgn "refo-toeslagen" vinden. Mij valt op dat winkels van reformatorische mensen erg duur zijn. Artikelen zijn over het algemeen (dus niet altijd!) duurder dan bij gewone winkels. Klopt mijn stelling van de refo-toeslag? Het lijkt er namelijk verdacht veel op dat de winkeleigenaren er van uit gaan dat de mensen toch wel komen omdat ze bij "eigen volk" willen kopen. En dus is het wat duurder.
Als ik een pak ga kopen, kijk ik naar de prijs. Is de "Oud-Gereformeerde Pakkenkoning" duurder dan de "Goddeloze Kostuum-gigant", dan ga ik wel voor de goedkoopste....![]()
Het kan ook zijn dat die winkels duurder zijn omdat de producten nu eenmaal wat luxer zijn dan gewoonlijk. Dan komt de volgende vraag bij me boven: Moet het allemaal zo luxe dan?
Barst eens los.....
Race406 schreef:Het beeld hoeft zich niet te beperken tot kledingzaken. Autoverkopers etc horen er ook bij. Maar het valt me wel op dat er VEEL wordt geadverteerd met dure merken, alsof dat het is. Ze geven minder geld uit aan uitgaan wordt er gezegd. Nu, de refo-mensen die ik ken geven ook bakken met geld uit bij het uitgaan, dus dat gaat niet helemaal op. Waarom niet gewoon een advertentie met prijsknallers, van een of andere refo-winkel? Dan kan iedereen bij eigen volk kopen. Nu is dat meestal gewoon onmogelijk!
Er wordt gezegd dat refo's meestal meer inkomen hebben dan veel andere mensen. Klopt, veel grote gezinnen= meer kinderbijslag. Maar veel refo's werken als metselaar etc. Ook die hebben meer geld te besteden dan de rest. Komt dat misschien omdat er veel gebeund wordt door hen, waar de refo-gemeenschap weer graag gebruik van maakt? Hou me tegoed: Ik heb niks tegen beunhazen, maar als je principieel wilt zijn, dan kan ook dat toch niet...?
Lijntjuh schreef:
<KNIP>
Tot slot: 5 km verderop zit een refowinkel met een duur assortiment kleding. Laatst kocht een kennis er een kostuum. In de mouw kriebelde er wat, dus keken ze wat het was. Een labeltje van C&A (Blijkbaar vergeten eruit te knippen) Dus terug naar de winkel. Zeggen ze daar: als je je mond houd mag je het pak gratis houden! Niet dus; teruggegeven en de mond niet gehouden.
Jort schreef:Ik heb ook weleens gehoord dat er min of meer reformatorische kledingzaken zijn met juist heel goedkope kleding, of zoeits als een kledingbus ofzo.
cire schreef:Jort schreef:Ik heb ook weleens gehoord dat er min of meer reformatorische kledingzaken zijn met juist heel goedkope kleding, of zoeits als een kledingbus ofzo.
Ik vraag me een beetje af of het niet allemaal stereotype is. Iedereen die hier reageert plaats zichzelf namelijk niet in de 'rijke' groep. Bestaat die 'rijke' groep dus wel?
Volgens mij kan het gewoon niet dat deze groep rijker is dan Nederland gemiddeld. Het enigste wat zou kunnen is dat het bestedingspatroon anders is...
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten