Refo-toeslagen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Refo-toeslagen

Berichtdoor Race406 » 01 dec 2006 23:41

Ik ben benieuwd wat jullie van de zgn "refo-toeslagen" vinden. Mij valt op dat winkels van reformatorische mensen erg duur zijn. Artikelen zijn over het algemeen (dus niet altijd!) duurder dan bij gewone winkels. Klopt mijn stelling van de refo-toeslag? Het lijkt er namelijk verdacht veel op dat de winkeleigenaren er van uit gaan dat de mensen toch wel komen omdat ze bij "eigen volk" willen kopen. En dus is het wat duurder.
Als ik een pak ga kopen, kijk ik naar de prijs. Is de "Oud-Gereformeerde Pakkenkoning" duurder dan de "Goddeloze Kostuum-gigant", dan ga ik wel voor de goedkoopste.... 8)
Het kan ook zijn dat die winkels duurder zijn omdat de producten nu eenmaal wat luxer zijn dan gewoonlijk. Dan komt de volgende vraag bij me boven: Moet het allemaal zo luxe dan?
Barst eens los.....
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

cire
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor cire » 01 dec 2006 23:47

Ik vraag me een beetje af of dit niet een stereotype is... Ik heb niet de indruk dat een Blokker van een refo duurder is dan een andere Blokker.

Op gebied van kleren heb je misschien gelijk. Maar dan vooral omdat de betreffende refo winkels vooral kleren in een duurder segment verkopen. Datzelfde segment is bij andere winkels niet goedkoper (denk ik).

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 01 dec 2006 23:55

cire schreef:Ik vraag me een beetje af of dit niet een stereotype is... Ik heb niet de indruk dat een Blokker van een refo duurder is dan een andere Blokker.

Op gebied van kleren heb je misschien gelijk. Maar dan vooral omdat de betreffende refo winkels vooral kleren in een duurder segment verkopen. Datzelfde segment is bij andere winkels niet goedkoper (denk ik).

OK, ik heb het niet over een Blokker, maar over los-staande zaken. Als ze duurdere kleding verkopen, waarom is dat dan? Omdat de mensen toch wel komen? Als je dat al doet, dan moet je m.i. ook de mensen met een krappere beurs de gelegenheid geven om bij "eigen volk" te kopen.
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

cire
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor cire » 02 dec 2006 00:01

Race406 schreef:
cire schreef:Ik vraag me een beetje af of dit niet een stereotype is... Ik heb niet de indruk dat een Blokker van een refo duurder is dan een andere Blokker.

OK, ik heb het niet over een Blokker, maar over los-staande zaken. Als ze duurdere kleding verkopen, waarom is dat dan? Omdat de mensen toch wel komen? Als je dat al doet, dan moet je m.i. ook de mensen met een krappere beurs de gelegenheid geven om bij "eigen volk" te kopen.

Nee hoor, de mensen met krappere beurs mogen ook gewoon naar de C&A. Ze verkopen duurdere kleding omdat de gemiddelde refo die aanschaft blijkbaar.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 02 dec 2006 08:54

dr wordt wel regelmatig binnen de reformatorische kringen datn je je ''eigen' mensen moet steunen zoals refowinkels....

Ik snap niet hoe dit kan in vergelijking met onze christelijke principes. is het nodig om dure merkkleding te kopen? kleding van een gemiddeld prijsklasse kan ook prima, lijkt mij...

Dan houd je nog geld over voor de collecte ook!!

Johnny_Camaro

Berichtdoor Johnny_Camaro » 02 dec 2006 09:41

paprikameisje2 schreef:dr wordt wel regelmatig binnen de reformatorische kringen datn je je ''eigen' mensen moet steunen zoals refowinkels....

idd, ik vind dat een ook een onjuiste stelling! Maar goed, als degenen die dit zeggen ook nog een zak geld mee zouden geven, dan is het misschien het overwegen waard ;-)

Als ze betaalbare kleding zouden aanbieden zou je er nog eens over kunnen denken. Ik haal mijn kleren gewoon waar ze betaalbaar zijn.
Wat is het verschil eigenlijk, behalve dat er misschien geen achtergrondmuziek is?! Zowel de christelijke als niet-christelijke winkel hebben toch een winstoogmerk?!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 02 dec 2006 10:25

Ik snap niet dat mensen met heel veel kinderen ook nog merkkleding voor al die kinderen kunnen kopen :?:

Maaike

Berichtdoor Maaike » 02 dec 2006 11:13

Dat doen ze gewoon bij die outletstores. Merkje eruit, voor 10 euries mooie merktrui.

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 02 dec 2006 11:31

daarom ga ik noooooooit naar college style :wink:
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 02 dec 2006 12:20

Ik ruik een complot.... :lol:
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 02 dec 2006 13:41

Ik heb nog nooit bewust wat bij een 'refo'wikel gekocht, maar ongetwijfeld heb je gelijk.

cire
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor cire » 02 dec 2006 15:51

Lalage schreef:Ik snap niet dat mensen met heel veel kinderen ook nog merkkleding voor al die kinderen kunnen kopen :?:

Dat kunnen ze ook niet...

Maar gemiddeld verdient een refo gezin wat meer dan modaal. Bovendien wordt er relatief veel geld aan kleding uitgegeven (is mij wel eens verteld), en weer minder aan uitgaan ed.

Jort
Sergeant
Sergeant

Re: Refo-toeslagen

Berichtdoor Jort » 02 dec 2006 18:10

Race406 schreef:Ik ben benieuwd wat jullie van de zgn "refo-toeslagen" vinden. Mij valt op dat winkels van reformatorische mensen erg duur zijn. Artikelen zijn over het algemeen (dus niet altijd!) duurder dan bij gewone winkels. Klopt mijn stelling van de refo-toeslag? Het lijkt er namelijk verdacht veel op dat de winkeleigenaren er van uit gaan dat de mensen toch wel komen omdat ze bij "eigen volk" willen kopen. En dus is het wat duurder.
Als ik een pak ga kopen, kijk ik naar de prijs. Is de "Oud-Gereformeerde Pakkenkoning" duurder dan de "Goddeloze Kostuum-gigant", dan ga ik wel voor de goedkoopste.... 8)
Het kan ook zijn dat die winkels duurder zijn omdat de producten nu eenmaal wat luxer zijn dan gewoonlijk. Dan komt de volgende vraag bij me boven: Moet het allemaal zo luxe dan?
Barst eens los.....

Dit toeslag bestaat naar mijn idee niet. Een Ralph Lauren trui zal echt niet duurder zijn in een refo winkel dan bij de Bijenkorf. Refokledingzaken in het topsegment zijn er bij mijn weten niet (ik ken ze althans niet).

College style is misschien zelfde prijsniveau als de Bijbenkorf ofzo? Midden tot hoog ofzo maar niet exorbitant. Misschien best luxe, maar er zijn best veel hardwerkende refo's moet je niet vergeten. In verhouding met Gooise kindertjes best eenvoudig: dat is pas overdadig.

wormpje
Mineur
Mineur

Berichtdoor wormpje » 02 dec 2006 19:14

Tjonge zeg, refo-winkels, die ken ik helemaal niet. Maar misschien heb je die gewoon niet hier, dat kan natuurlijk. Het gaat hier in dit topic eigenlijk alleen over kledingzaken, maar geldt het ook voor andere winkels? Voor de refo-kruidenier bijvoorbeeld?

En de refo-eigenaar die moet toch gewoon ook zijn tienden geven, dus uiteindelijk komt je geld (als het goed is) dan toch weer in de collectezak :mrgreen:

Jort
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Jort » 02 dec 2006 20:23

wormpje schreef:
En de refo-eigenaar die moet toch gewoon ook zijn tienden geven, dus uiteindelijk komt je geld (als het goed is) dan toch weer in de collectezak :mrgreen:

schitterende redenatie :D :mrgreen:

Terug naar “Archief”