TV de deur uit?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

sela

Berichtdoor sela » 27 nov 2006 09:32

Jo'tje schreef:TV kán tussen twee mensen in komen te staan. Net zo goed als dat de tv tussen een mens en God in kán komen te staan.
Maar het hoeft niet.

't scheelt volgens mij ook of je een tv al kent of niet..

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 27 nov 2006 11:19

?

Dit snap ik even niet.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

sela

Berichtdoor sela » 27 nov 2006 14:36

mensen die altijd al een tv hebben gehad gaan over het algemeen anders met een tv om dan iemand die alleen bij de buren kijkt. daarmee zal de 1 in dit topic vanuit die en de ander vanuit die visie spreken. en de ander ergens tussenin.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 27 nov 2006 14:47

sela schreef:mensen die altijd al een tv hebben gehad gaan over het algemeen anders met een tv om dan iemand die alleen bij de buren kijkt. daarmee zal de 1 in dit topic vanuit die en de ander vanuit die visie spreken. en de ander ergens tussenin.

Weet je wat mij opvalt? Mensen die van huis uit geen tv gewend zijn gaan er vaak he-le-maal in op zodra ze ergens tv kunnen kijken of later zelf een tv hebben. En mensen die van huis uit tv hebben en gewoon geleerd hebben dat het normaal is om tv te hebben zolang je maar eerst in de gids kijkt wat er komt en dan een goede keuze maakt hebben dat niet.

sela

Berichtdoor sela » 27 nov 2006 14:53

dat is inderdaad ook mijn ervaring..

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 27 nov 2006 14:59

Dus vind ik dat je je kinderen niet zo krampachtig moet weghouden van iets als een tv. Maar ze dus moet leren hoe je ermee om moet gaan!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 27 nov 2006 15:13

Inderdaad. Wat dat betreft kan je goed opgevoed worden of niet opgevoed... maar als je er dan mee te maken krijgt weet je dus niet goed hoe er mee om te gaan omdat je het nooit hebt geleerd. Je ziet dat overigens op meer vlakken gebeuren, jongeren die totaal ontsporen nadat ze zijn losgelaten... puur omdat ze daarvoor zo weinig vrijheid hadden dat ze niet geleerd hebben wat de grens van die vrijheid is.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

japio
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor japio » 27 nov 2006 17:00

Ik ben niet-christelijk opgevoed en zeker niet reformatisch. Ik keek dagelijks flink tv. De eerste maanden (na het "gaan geloven") heb ik naast mijn geloofsleven ook nog veelvuldig tv gekeken. Dit waren veel niet de verkeerde programma's, maar de verleiding om zo nu en dan een dating-programma, een niets toevoegende quiz te kijken of zelfs iets in de trent van een soap was toch wel groot. Ik kan dan ook uit mijn ervaring vertellen dat het voor mij persoonlijk echt niet kan, een tv en een fanatiek geloofsleven. Ik ben blij dat ik er achter heb mogen komen wat de tv brengt, en voor mij is dat niets dan narigheid! Hoe dit voor anderen is...die zeggen dat ze met de tv om kunnen gaan....kan ik niet oordelen. Ik wil wel adviseren om het eens nauw te onderzoeken, wat de tv met je doet. Als je er dan achter komt dat het geen problemen geeft is er inderdaad geen reden om hem weg te doen. Maar wees wel eerlijk in dit onderzoek......
"Ik zag met het oog van mijn ziel het Licht dat nooit verandert. Wie de Waarheid kent, kent dat Licht, en wie het kent, kent de eeuwigheid."

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 27 nov 2006 17:15

Ik ben het eens met Rosalie en Sela.
Wij hadden nooit tv, en als we dan op vakantie zaten, zaten we er een week lang aangekluisterd als kids zijnde. Echt nuttloos te kijken. AL vind ik dat helemaal niet erg hoor. WIj mochten ook gewoon bij buren en familie kijken, mijn ouders waren er niet tegen.
Sinds een jaar of 8 hebben we NED 1,2,3 en kijk ik nooit, sommigen hier alleen de programma's die ze echt willen zien.
Sinds een week of 1 hebben we nu kabel tv, en kijken we echt alleen wat we willen zien. Al heb ik nog niet gekeken in de tussentijd.
Nu opeens is het niet nieuw meer ofzo, en nu kijken ook mijn broertje en zusje amper. Terwijl toen we helemaal geen tv hadden we op vakantie alleen maar keken.

Mijn ouders moesten een toelatingsformulier invullen voor mijn broertje, die, noodgedwongen, naar het Lodenstein college moest. Daarop moesten ze invullen wat ze van TV vonden. Mijn vader vulde in: Bewust omgaan met TV is goed.
Mijn broertje werd wel aangenomen, zonder gesprekken enzo, blijkbaar vond de directie het antwoord goed ;)
En ik ben het er ook mee eens: ga er bewust mee om, bekijk samen met de kids, als ze klein zijn, wat je wilt kijken en waarom.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 27 nov 2006 17:23

Een Tv is toch niet veel schuldiger of onschuldiger dan een bibliotheek? En daar heb ik nog nooit pleidooien tegen gehoord.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 27 nov 2006 18:55

Machiavelli schreef:Een Tv is toch niet veel schuldiger of onschuldiger dan een bibliotheek? En daar heb ik nog nooit pleidooien tegen gehoord.

En internet, en mobieltjes, en bioscoop...etc etc etc
pobody's nerfect

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 27 nov 2006 19:33

Jo'tje schreef:
Machiavelli schreef:Een Tv is toch niet veel schuldiger of onschuldiger dan een bibliotheek? En daar heb ik nog nooit pleidooien tegen gehoord.

En internet, en mobieltjes, en bioscoop...etc etc etc

En winkelen, en vakanties, en zwembaden... etc!

Fly29
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Fly29 » 27 nov 2006 19:52

En ik neem er de tien geboden bij. Vanuit die visie probeer ik te kiezen wat wel en wat niet kan. En zo blijft het leventje een weg met vele zijwegen.

Groet,

Fly29
Geloof, Hoop en Liefde

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 27 nov 2006 21:50

Dat is het leven sowieso, maar inderdaad, als het je makkelijk op die zijwegen brengt moet je het dan niet doen.

Omega
Nestor

Berichtdoor Omega » 28 nov 2006 21:18

Japio schreef:

Ik ben blij dat ik er achter heb mogen komen wat de tv brengt, en voor mij is dat niets dan narigheid! Hoe dit voor anderen is...die zeggen dat ze met de tv om kunnen gaan....kan ik niet oordelen. Ik wil wel adviseren om het eens nauw te onderzoeken, wat de tv met je doet. Als je er dan achter komt dat het geen problemen geeft is er inderdaad geen reden om hem weg te doen. Maar wees wel eerlijk in dit onderzoek......

Daar ben ik het als ex-tvjunk van harte mee eens.

Een Tv is toch niet veel schuldiger of onschuldiger dan een bibliotheek? En daar heb ik nog nooit pleidooien tegen gehoord.

Vreemd. In het RD en ND is het onderwerp christelijke bibliotheek veelvuldig aan de orde geweest.
Kust den Zoon, opdat Hij niet toorne...

Terug naar “Archief”