Inentingen bij baby's

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Rufi
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Rufi » 27 nov 2006 23:23

Ik zou het niet doen als je kind niet lekker is. Maar misschien is hij morgen al een stuk opgeknapt.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 28 nov 2006 07:27

marma schreef:Ja, die heeft ze weer goed gedrukt. Ben ik haar heel erg dankbaar voor, anders zat ik nu nog met een huilende baby :cry:

zo eej, mijn oudste zus heeft twee kinderen en allebei haar kinderen hebben hier ook last van gehad. Bij de oudste heeft ze vier maanden lopen tobben (haar huisarts ontkende het elke keer, toen heeft ze zelf stappen ondernomen). Bij de jongste heeft ze het 5 weken afgewacht, en die had het ook.

Het zijn echt vreselijke huiltjes.

En hoe gaat het nu met je dochter?

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 28 nov 2006 11:12

rosekapje schreef:Ik moet morgen weer naar het CB met Christiaan. Hij krijgt ditmaal 2 inentingen, BMR en D(K?)TP. nou is hij op het moment niet lekker, beetje verhoging snotverkouden, hoesten. Dus nu sta ik voor het dilemma wel even inenten of uitstellen tot een andere keer. wat zouden jullie, andere moeders doen?

is christiaan al 14 maand dan?

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 28 nov 2006 11:17

Nee 11 maanden. ik kijk op de vaccinatiekaart en daar staat idd geen BMR bij, maar in zijn groene boekje hebben ze voor vandaag wel DKTP en BMR staan. foutje denk ik.

hij is trouwens nog niet helemaal opgeknapt. Ik ga wel naar het cb, wil na bijna drie maanden wel weer eens weten hoeveel hij weegt en hoe lang hij is, maar de inenting(en) ben ik nog niet overuit.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 28 nov 2006 11:51

ik heb de inentingen altijd later laten doen als milan zich niet lekker voelde... vonden ze maar niks op het CB, maar daar trek ik me niks van aan! :lol:

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 28 nov 2006 16:05

Christiaan heeft geen inenting gehad, omdat hij niet lekker was, de arts heft hem helemaal nagekeken, maar zijn longetjes zaten vol en zijn trommelvliezen waren rood dus dan enten ze niet. Als hij dit niet had gehad, maar alleen een paar 'vage' klachten zoals hoesten en een loopneus was hij dus wel gewoon geent.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 28 nov 2006 17:15

dat is een keus die je zelf kan maken!

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 28 nov 2006 18:28

ja, maar de arts ziet dan geen reden om later te enten.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 28 nov 2006 19:41

nee oke.. maar de arts hoeft de reden ook niet te zien.. als je als moeder zelf vindt dat het beter later kan dan kunnen ze daar niks tegen in brengne :wink:

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 28 nov 2006 21:46

trijntjejohanna schreef:nee oke.. maar de arts hoeft de reden ook niet te zien.. als je als moeder zelf vindt dat het beter later kan dan kunnen ze daar niks tegen in brengne :wink:

maar het lijkt me dat je als moeder én als CB arts het beste voor het kind voorhebt, en dat is niet enten bij een ziek kind.

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 29 nov 2006 13:47

Dames, het is inenten, niet enten. Althans, ik hoop dat jullie dat niet serieus menen....want: http://nl.wikipedia.org/wiki/Enten

8)
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 30 jan 2007 12:39

Ik ben voor verplicht inenten. Als we ziekten als pokken, mazelen en weet ik veel wat er nog meer rondwoekert ècht willen uitroeien, dan zal iedereen ingeënt moeten worden.

Stel nou dat ergens in Nederland, we noemen het dorp even Stapheusderambacht (ik geloof dat we de niet-prik-top-drie dan aardig hebben verwoord, polio uitbreekt. Een kleine groep mensen, zeg maar 2% van de bevolking van Stapheusderambacht, is niet ingeënt en laat daar nu net mijn buurvrouw bijzitten.

Mijn buurjongentje heeft polio. Zijn oudere broertje bezorgt bij mij het plaatselijke krantje, we noemen het even "Stapheusderambacht In Communaal Kontakt (SICK) en heeft dat virus ook onder de leden. De kans dat ik dat virus ook met me meedraag, ondanks dat ik ben ingeënt.

Vervolgens reis ik naar een naburig dorp, waar ook veel niet-ingeënte mensen wonen, we noemen het dorp Opberghorst. Dan kan ik degene zijn die daar een ware polioplaag ontketen, terwijl ik wel ingeënt ben. Laat staan als ik naar een willekeurig ontwikkelingsland vlieg, we noemen het even Rwanoeganroendi. Hier kan men entingen niet betalen - en ik verspreid dat virus, ondanks dat ik ben ingeënt.

Het is wat ver gezocht misschien, maar, om op het eerste stuk terug te komen: wil je deze ziektes echt uitroeien, dan moet er worden ingeënt.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 30 jan 2007 13:09

Katlheen schreef:Dames, het is inenten, niet enten. Althans, ik hoop dat jullie dat niet serieus menen....want: http://nl.wikipedia.org/wiki/Enten

8)
Zeg, bijdhandje, de vandale doet er niet zo moeilijk over

en·ten (ov.ww., ook abs.)
1 een loot op een andere boom bevestigen zodat zij zich met die stam kan verbinden => griffelen, griffen, inenten
2 inenten

:wink:

@Optimatus, je hebt deels gelijk, maar mijn moeder (en vele vrouwen met haar) vind dat de gezondheid van de kinderen achteruit is gegaan sinds het enten. Mijn moeder heeft gewoon de mazelen gehad, de bof, dat soort ziekten die niet levensbedreigend hoeven te zijn en is verder kerngezond. Je lichaam heeft dan toch meer afweerstoffen lijkt het. Ik weet het niet goed.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 30 jan 2007 13:16

Mijn gezondheid heeft er niet onder geleden.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 30 jan 2007 13:25

Is daar wel eens landelijk onderzoek naar gedaan of zo? Hoe dat zit?

Terug naar “Archief”