Koken, bakken, etc.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 19 okt 2006 15:40

rosalie83 schreef:In Nederland groeien ook heel veel paddestoelen, maar die kan je echt niet allemaal eten! Supergevaarlijk zelfs!

Nee, je moet natuurlijk wel weten welke paddestoelen je plukken moet, hier zijn ook giftige paddestoelen die je niet eens aan kunt raken. Maar dat bedoel ik dus ook met te zeggen dat er in NL nog maar heel weinig mensen zijn die nog weten wat wel en niet eetbaar is.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 19 okt 2006 18:47

Ik heb vaak genoeg bramen geplukt, waar m'n moeder dan jam van maakte. En brandnetelsoep is leuk :)

simone
Mineur
Mineur

Berichtdoor simone » 03 nov 2006 21:37

we hadden tot voor kort een volkstuin. Dus... heel veel tijd kwijt met groenten klaar maken voor in de vriezer. heel veel jam gemaakt etc. het onderhoud werd te veel werk dus hebben we het opgezegd.
Maar ik mis het nu toch wel.
Ik hou erg van koken en bakken ( mijn man is bakker) maar ik ben wel makkelijk. :mrgreen:
' Als Jezus Christus werkelijk God is en zijn leven voor mij gaf, dan kan mijn offer voor Hem nooit te groot zijn.'

C. T. STUDD

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 03 nov 2006 21:45

Op www.jannekes.nl staan trouwens heel veel leuke en niet al te ingewikkelde recepten!

simone
Mineur
Mineur

Berichtdoor simone » 04 nov 2006 11:10

dat ziet er lekker uit, en inderdaad niet heel veel werk
' Als Jezus Christus werkelijk God is en zijn leven voor mij gaf, dan kan mijn offer voor Hem nooit te groot zijn.'

C. T. STUDD

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 23 nov 2006 13:06

Ik heb es gekeken, maar je kan de recepten niet printen, niet kopieren, helemaal niets!? Dat is vrij irritant!

Zelf haal ik regelmatig iets van www.boodschappen.nl! Ook een erg fijne site! Mijn lekkerste recept van die site van de afgelopen tijd: broccoli pasta schotel met noten en brie, echt geweldig!!

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 27 nov 2006 21:33

Tegenwoordig maak ik nog wel eens een vleesvariatie van Maggie, erg lekker en makkelijk om klaar te maken.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 27 nov 2006 22:47

Vroeger, toen ik jong was, aten wij bij mijn moeder thuis (haha hoe nostalgisch klinkt dit he?) bloempap. Dit is hier in de supermarkt niet meer verkrijgbaar. Ooit heb ik wel es gehoord dat je het zelf kunt maken, maar hoe?
ja, dat is mijn mening dan he.....

[S]
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor [S] » 27 nov 2006 23:21

*Annet* schreef:Vroeger, toen ik jong was, aten wij bij mijn moeder thuis (haha hoe nostalgisch klinkt dit he?) bloempap. Dit is hier in de supermarkt niet meer verkrijgbaar. Ooit heb ik wel es gehoord dat je het zelf kunt maken, maar hoe?

:P bloempap is heerlijk, en dan met stroop in de bloempap :)
Bloempap is inderdaad bijna niet meer te verkrijgen, mijn moeder heeft het echter nog in de C1000 weten te vinden :wink: :P
Afbeelding

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 28 nov 2006 09:25

*Annet* schreef:Vroeger, toen ik jong was, aten wij bij mijn moeder thuis (haha hoe nostalgisch klinkt dit he?) bloempap. Dit is hier in de supermarkt niet meer verkrijgbaar. Ooit heb ik wel es gehoord dat je het zelf kunt maken, maar hoe?

Ik heb net een nieuw kookboekje (die bij 4 producten van Blue Band) en volgens mij staat daar het recept in!

topkok

Berichtdoor topkok » 28 nov 2006 10:01

ik heb nog wel een mooi recept niet moeilijk maar heeft wel enige tijd nodig.
- Maak puree van aardappelen, en breng goed op smaak met zout, peper, nootmuskaat (of wat jij lekker vind)
- Draai de puree heel glad, zonder stukjes.
- Spatel ongeveer 2 of 3 eieren door de puree
- Vul een spuitzak of maak canneletjes (met twee lepels)
- Spuit een bakplaat vol, en bestrijk de aardappel rozetjes of caneletjes met alleen het eigeel van het ei
- 10 tot een kwartier in de oven

het is genieten!!

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 28 nov 2006 10:08

topkok schreef:ik heb nog wel een mooi recept niet moeilijk maar heeft wel enige tijd nodig.
- Maak puree van aardappelen, en breng goed op smaak met zout, peper, nootmuskaat (of wat jij lekker vind)
- Draai de puree heel glad, zonder stukjes.
- Spatel ongeveer 2 of 3 eieren door de puree
- Vul een spuitzak of maak canneletjes (met twee lepels)
- Spuit een bakplaat vol, en bestrijk de aardappel rozetjes of caneletjes met alleen het eigeel van het ei
- 10 tot een kwartier in de oven

het is genieten!!

Ja heerlijk, dat is zo lekker!!

topkok

Berichtdoor topkok » 28 nov 2006 10:19

dus zie je ik ben kok;):)

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 28 nov 2006 10:31

Hahaha grijnsss!
Ik ben dan geen kok van beroep, maar ik kan ook heeeeeeeeel lekker koken ;)
Gisteren een pasta gemaakt van allerlei soorten vis in dillesaus, met lekkere verse groentes erdoorheen
:mrgreen:

topkok

Berichtdoor topkok » 28 nov 2006 11:06

rosalie83 schreef:Hahaha grijnsss!
Ik ben dan geen kok van beroep, maar ik kan ook heeeeeeeeel lekker koken ;)
Gisteren een pasta gemaakt van allerlei soorten vis in dillesaus, met lekkere verse groentes erdoorheen
:mrgreen:

Pasta ook zelf gemaakt, heel eenvoudig

1 ei op 100 gr (pasta) bloem, door de pasta machine heen of zelf rollen, er bestaan niks lekkerders

Terug naar “Archief”