Werken in de zorg...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 23 nov 2006 20:29

MissF schreef:Gefeliciteerd! Als wat ga je daar werken?

Ik heb straks mn eerste nachtdienst (en enige waarschijnlijk ;) )
Er schijnt in de nacht erg weinig te doen te zijn. Wel alle medicijnen uitzetten oor 30 jongeren voort weekend, en een paar rondes lopen, maar je schijnt er veel tussendoor voor jezelf te kunnen doen.
Niks voor mij, ik val al zo snel in slaap alsk niet druk bezig ben, dvd'tjes en boeken helpen niet echt om wakker te blijven ;)
Maar ben wel benieuwd hoe het is :D

succes met je nachtdienst!!! ppfff als ik er nog aan denk? wij gingen toen schoenen poetsen en schoonmaken etc. om wakker te blijven. :D

toen ik mijn eerste nachtdienst als stagaire liep gooide ik perongeluk s'nachts een volle urinaal om. :oops: :oops:

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 23 nov 2006 20:54

ik vond nachtdiensten werken heerlijk!!!! ik heb er toen 4 achter elkaar gewerkt! ik zou altijd wel nachtdiensten willen werken...

kipje18
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor kipje18 » 24 nov 2006 02:31

ik ga daar als verpleegkundige werken, op de chirurgische afdeling.

nou missF je bent niet de enige die in de nachtdienst zit, want ik ben er namelijk ook weer voor gestrikt. Ik zit in m'n uppie (lekker saai) en ben eigenlijk al klaar met alles. moet straks weer een ronde doen maar... nu even niets.

ik hoop voor je missF dat je een beetje kunt slapen overdag, want in het begin vond ik dat best wennen, maar nu slaap ik gewoon heerlijk!
Afbeelding
Buellrider en kipje18 verloofd op 15-09-2006

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 24 nov 2006 02:46

kipje18 schreef:ik ga daar als verpleegkundige werken, op de chirurgische afdeling.

nou missF je bent niet de enige die in de nachtdienst zit, want ik ben er namelijk ook weer voor gestrikt. Ik zit in m'n uppie (lekker saai) en ben eigenlijk al klaar met alles. moet straks weer een ronde doen maar... nu even niets.

ik hoop voor je missF dat je een beetje kunt slapen overdag, want in het begin vond ik dat best wennen, maar nu slaap ik gewoon heerlijk!

Nou, daar zitten we dan allebei niks te doen ;)
Het slapen gaat me waarschijnlijk wel goed af. Ik kan namelijk altijd slapen ;)
Maar ik hoef ook maar 1 nachtje, dus dat scheelt. En dan ben ik 4 dagen vrij, dus bijslapen kan ik nog genoeg!

Werkse verder he ;)
Nog een uurtje offe...4?
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

nonno
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor nonno » 24 nov 2006 12:12

trijntjejohanna schreef:ik vond nachtdiensten werken heerlijk!!!! ik heb er toen 4 achter elkaar gewerkt! ik zou altijd wel nachtdiensten willen werken...

Ik vind/vond nachtdiensten ook nooit erg. Heerlijk juist! Heel andere dingen. Hier in nederland alleen met stage nachtdiensten gedaan, beviel me best!
In Uganda wel veel nachtdiensten achterelkaar gedraaid. Arbo-tijden kennen ze daar niet. Ik begon om 18.00 tot half 8 's morgens.

Mijn slaapritme is dan wel helemaal om, en ik slaap veel minder. ALs ik tegen een uur of 8 in bed lig, ben ik rond 1 uur al weer wakker.

Ik loop nu stage bij de wijkverpleging, en ga binnenkort maar es meelopen met de nachtzorg daarzo. Weer wat anders!
"zonder mannen aten we de hele dag moorkoppen"

kipje18
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor kipje18 » 25 nov 2006 05:15

nog een paar uurtjes en dan mag ik ook weer spreken van WEEKEND!!! en dan maandag weer beginnen met een late dienst. Dus kan wel wat uitslapen nog.

succes nonno, met je nachtdiensten in de thuiszorg! ik kan me er niet zo goed bij voorstellen wat er dan allemaal moet gebeuren.

missF: geniet van je 4 vrije dagen!
Afbeelding

Buellrider en kipje18 verloofd op 15-09-2006

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 27 nov 2006 17:21

Als ik straks geen borstvoeding meer geef wil ik ook 7 nachten per maand gaan werken, liefst 7 achter elkaar en dan 3 weken vrij, lijkt me heerlijk :wink: Op dit moment niet hoor, trek het nu echt niet meer! Heb het volgehouden tot 5 maanden zwangerschap!

Maar het werken in de zorg vind ik op dit moment helemaal niet leuk, iedereen is ziek en ik voel me ook rot, ben moe en heb continu last van harde buiken en dan moet ik het werk van al de zieken nog overnemen ook.... En ik voel me schuldig als ik me nu ook ga ziekmelden :?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 27 nov 2006 17:53

lammetje schreef:Als ik straks geen borstvoeding meer geef wil ik ook 7 nachten per maand gaan werken, liefst 7 achter elkaar en dan 3 weken vrij, lijkt me heerlijk :wink: Op dit moment niet hoor, trek het nu echt niet meer! Heb het volgehouden tot 5 maanden zwangerschap!

Maar het werken in de zorg vind ik op dit moment helemaal niet leuk, iedereen is ziek en ik voel me ook rot, ben moe en heb continu last van harde buiken en dan moet ik het werk van al de zieken nog overnemen ook.... En ik voel me schuldig als ik me nu ook ga ziekmelden :?

pfoeihhh,

dat is heel lastig. Maar als je je niet lekker voelt dan ben je niet lekker en kun je ook niet werken. (soms moet je weleens heel egoistisch denken).

sterkte lammetje!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 27 nov 2006 18:20

Ja maar volgens mij heb je ook geen 4 keer per 6 maanden griep..... en daar wordt ik dus zo ziek van, mensen die zich bijna iedere maand met 'griep' ziekmelden, nou ik geloof zulke mensen niet!!! We hebben zelfs een parttimer die telkens 6 maanden in de ziekte wet zit en er dan weer uit komt om vervolgens 2 maanden weer te werken en daarna weer een aantal maanden ziek thuis te gaan zitten, neem gewoon ontslag als je het niet naar je zin hebt! (even mijn fustraties eruit gooien hoor :| )

Verder is het erg leuk op de afdeling hoor :wink: En de cliënten zijn heel erg lief voor me dus dat scheelt weer. Pas zei iemand: joh ben jij wel eens een dag vrij? Je werkt zoveel.... ze moeten je es lekker naar huis sturen je bent zwanger hoor!!! (dat doet me dan weer goed 8) )

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 27 nov 2006 19:04

dat is zeker erg frustrerend ja. En dan denk je haast van, waarom werken ze daar dan nog!

Tja en als je die clienten zo over jou hoor spreken, dat doe je zeker wel weer goed ja.

Bij ons op het werk gaat het ook niet echt lekker. pppff.. wordt je zo gaar van.

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 28 nov 2006 21:42

lammetje schreef:Als ik straks geen borstvoeding meer geef wil ik ook 7 nachten per maand gaan werken, liefst 7 achter elkaar en dan 3 weken vrij, lijkt me heerlijk :wink: Op dit moment niet hoor, trek het nu echt niet meer! Heb het volgehouden tot 5 maanden zwangerschap!

ik kan je vertellen dat 7 nachten achter elkaar echt zwaar is hoor! Je kutn je aansluiten bij familie mol en ik moet daarna weer 7 dagen bijkomen!Gebeurt dat wel vaker bij jullie?

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 30 nov 2006 15:45

tweetietwee schreef:ik kan je vertellen dat 7 nachten achter elkaar echt zwaar is hoor! Je kutn je aansluiten bij familie mol en ik moet daarna weer 7 dagen bijkomen!Gebeurt dat wel vaker bij jullie?

Er zijn bij ons regelmatig 'vaste wachten' die 7 op, 7 af draaien, heerlijk! Ik heb regelmatig ook 6 nachten gewerkt, nou dan kan die 7de er ook nog wel bij hoor :wink: Maar ik zou er dan 7 op en 14 af willen, en in die 14 vrije dagen nog 1 weekend dagdienst werken ofzo... Maar voorlopig is dat nog niet aan de orde want een kleintje heeft mama 'snachts waarschijnlijk ook nodig. :mrgreen:

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 30 nov 2006 15:51

lammetje schreef:Ja maar volgens mij heb je ook geen 4 keer per 6 maanden griep..... en daar wordt ik dus zo ziek van, mensen die zich bijna iedere maand met 'griep' ziekmelden, nou ik geloof zulke mensen niet!!! We hebben zelfs een parttimer die telkens 6 maanden in de ziekte wet zit en er dan weer uit komt om vervolgens 2 maanden weer te werken en daarna weer een aantal maanden ziek thuis te gaan zitten, neem gewoon ontslag als je het niet naar je zin hebt! (even mijn fustraties eruit gooien hoor :| )

Oeiii, wat een reactie! Ik ben ook iemand die 4 keer per 6 maanden griep heeft, of grieperig ben. Omdat ik een chronische ziekte heb ben ik heel vatbaar voor alles en als ik wat krijg is dat heftiger als bij iemand die gezond is. Bovendien gaat het met mijn gezondheid met ups en downs, dus kan het maar zo zijn dat ik een poos ziek thuis zit en dan weer wel een poosje kan werken en dan weer weken ziek thuis zit. Terwijl de wil er dus wel is. Ook ik krijg wel eens soortgelijke reacties over me heen, maar dat kan heel erg kwetsend zijn. Misschien een klein beetje oppassen met wat je zegt...?

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 30 nov 2006 16:04

Van de personen waar ik het nu over zeg weet ik 100% zeker dat ze niet ziek thuis zitten maar gewoon geen zin hebben om te komen werken!!! Ik snap best dat er geld binnen moet komen, maar dan moet je er wel wat voor doen...!
En daar lijden dan de mensen onder die dus wel ziek zijn (en ook nog eens ziek naar hun werk komen...) ... sorry als het kwetsend over kwam, dat was niet de bedoeling :oops:

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 30 nov 2006 16:05

ik heb er weer een oproepcontract bij in een super gaaf tehuis is van de week open gegaan!
mijn ma werkt voor die stichting als avond/nachthoofd verpleegkundige en die zei bel gewoon even!
ik gelijk gebeld kon direcht komen heb mijn schoonzus meegenomen en die is ook gelijk aangenomen omdat we uit een goed nest komen :lol:
het is ook nog voor het verpleegtehuis waar mijn ma voornamelijk werkt. Ben benieuwd hoe dat gaat worden want dan is mijn ma de baas over mij :lol:
Heb er echt ontzettend zin in om lekker extra te werken :lol:
zijn hard aant sparen voor onze trouwdag en ons huis!

Terug naar “Archief”