De komst van een kind doet je beseffen dat je...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 22 nov 2006 14:10

Idd.. :D

Bij mn broer zie ik vooral dat zijn vader er is om mee te dollen en mama om uit te huilen. En als mama er niet is uiteraard uithuilen bij papa. en als papa er niet is, uiteraard spelen met mama. Ook een mooie taakverdeling toch? en dansen en rondjes draaien op die korte pootjes doet hij met tante Smurff :P
Het is wel logisch dat kinderen iets meer naar hun moeder trekken als papa de hele dag werkt.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 22 nov 2006 14:14

Romantische beleefdheden?

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 22 nov 2006 14:16

mw schreef:mijn moeder roept altijd: zodra je kinderen hebt ga in ieder geval 1 week per jaar met elkaar op vakantie zonder de kinderen.
en nemen de kinderen te veel tijd in, ga dan 2x per jaar.
Blijf tijd voor elkaar houden.

Zohoo, en als je daar het geld niet voor hebt? Kan je dan geen goed huwelijk hebben als je kinderen hebt?

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 22 nov 2006 14:17

rosalie83 schreef:
mw schreef:mijn moeder roept altijd: zodra je kinderen hebt ga in ieder geval 1 week per jaar met elkaar op vakantie zonder de kinderen.

Zohoo, en als je daar het geld niet voor hebt? Kan je dan geen goed huwelijk hebben als je kinderen hebt?

tuurlijk wel. Maar vakantie hoeft echt niet duur te zijn.
Af en toe een dagje kan ook, hoeft ook bijna niets te kosten.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 22 nov 2006 14:19

mw schreef:
rosalie83 schreef:

tuurlijk wel. Maar vakantie hoeft echt niet duur te zijn.
Af en toe een dagje kan ook, hoeft ook bijna niets te kosten.

En toch geloof ik dat het niet per sé bevordelijk hoeft te zijn voor je relatie. Het zit 'm meestal juist in de kleine gebaren. :)

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 22 nov 2006 14:20

Ja! Dingen die sela romantische beleefdheden noemt.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 22 nov 2006 14:23

rosalie83 schreef:Ja! Dingen die sela romantische beleefdheden noemt.

Dan is het alleen niet romantisch meer 8) Klinkt als verplichtingen.

Othello
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Othello » 22 nov 2006 14:23

Vakanties zijn vooral leuk en ontspannend, maar veel belangrijker vind ik dat je probeert elke dag momenten in te bouwen om samen te praten. Om het even waarover, maar vooral práten. En luisteren naar elkaars verhalen, ook al is het nog zo onbenullig.

Naar mijn overtuiging is dat cruciaal om een relatie waarin kinderen een extra druk geven, goed te houden.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 22 nov 2006 14:24

Dat bedoel ik dus o.a. met kleine gebaren :)

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 22 nov 2006 14:24

Smurffie schreef:

Het zijn niet mijn woorden, maar wat er eerder in dit topic geschetst werd (tafel mooi dekken etc) daarvan zei sela dat dat romantische beleefdheden zijn. Maargoed, daar ben ik het niet mee eens.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 22 nov 2006 14:28

rosalie83 schreef:
Smurffie schreef:

Het zijn niet mijn woorden, maar wat er eerder in dit topic geschetst werd (tafel mooi dekken etc) daarvan zei sela dat dat romantische beleefdheden zijn. Maargoed, daar ben ik het niet mee eens.

Weet ik, dat het niet jouw woorden waren.

Maar goed, sommige mensen houden niet van al die romantische poespas en hebben desalniettemin ook een prima huwelijk. Mensen zijn nogal verschillend wat dat betreft :)

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 22 nov 2006 14:35

Nou, dat is inderdaad waar! Maar romantiek is ook een aai over de rug van je man/vrouw als hij/zij aan het aanrecht staat en jij loopt langs, of in de pan snuffen als hij/zij aan het eten koken is. Etc etc. gewoon lieve belangstelling en zo! Ik neem toch aan dat dat in elk (goed) huwelijk wel aanwezig is!

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 22 nov 2006 14:38

rosalie83 schreef:Nou, dat is inderdaad waar! Maar romantiek is ook een aai over de rug van je man/vrouw als hij/zij aan het aanrecht staat en jij loopt langs, of in de pan snuffen als hij/zij aan het eten koken is. Etc etc. gewoon lieve belangstelling en zo! Ik neem toch aan dat dat in elk (goed) huwelijk wel aanwezig is!

Ik krijg zin om te trouwen :mrgreen: Vind koken dan ook best leuk heb ik ontdekt (als ik eenmaal bezig ben.. 8) )

offtopic, sorry :)

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 22 nov 2006 14:40

Smurffie schreef:
rosalie83 schreef:Nou, dat is inderdaad waar! Maar romantiek is ook een aai over de rug van je man/vrouw als hij/zij aan het aanrecht staat en jij loopt langs, of in de pan snuffen als hij/zij aan het eten koken is. Etc etc. gewoon lieve belangstelling en zo! Ik neem toch aan dat dat in elk (goed) huwelijk wel aanwezig is!

Ik krijg zin om te trouwen :mrgreen: Vind koken dan ook best leuk heb ik ontdekt (als ik eenmaal bezig ben.. 8) )

offtopic, sorry :)

Getrouwd zijn is ook echt leuk hoor! Tenminste, wij hebben het erg naar onze zin!

Maar inderdaad, offtopic ;)

Othello
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Othello » 22 nov 2006 14:41

rosalie83 schreef:Ik neem toch aan dat dat in elk (goed) huwelijk wel aanwezig is!

Niet dus. Het zou wel zo moeten zijn, maar zeker wanneer er kinderen komen bestaat het risico dat alle aandacht daarnaar uitgaat en er zelfs voor dit soort kleine dingen geen ruimte meer is.

Terug naar “Archief”