De komst van een kind doet je beseffen dat je...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Othello
Kapitein
Kapitein

De komst van een kind doet je beseffen dat je...

Berichtdoor Othello » 22 nov 2006 12:33

...ja, wat eigenlijk?

Er verandert nogal wat als je (eerste) kind geboren wordt. De wereld die eerst uit twee mensen en hun idealen bestond, wordt plots compleet overhoop gegooid door de komst van een derde.

Wat doet dat met je relatie? Verandert die erg? Veranderen persoonlijkheden door de komst van een kind? Ontstaat er verwijdering tussen man en vrouw, of juist niet? Hoe ga je als man om met het feit dat je ineens op de 'tweede plaats' komt? Hoe zorg je er als vrouw voor dat je man die indruk juist niet krijgt? Hoe ga je -als man én als vrouw- om met het feit dat er soms nog maar één gespreksonderwerp lijkt te zijn?

Vragen die allemaal kunnen leven bij (aanstaande) ouderparen en in dit topic (op neutrale wijze 8) ) besproken kunnen worden.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 22 nov 2006 12:57

Ik ben héél benieuwd!

Aragorn

Re: De komst van een kind doet je beseffen dat je...

Berichtdoor Aragorn » 22 nov 2006 13:23

Othello schreef:Hoe ga je als man om met het feit dat je ineens op de 'tweede plaats' komt?

Is dat een feit dan? :shock:

Othello
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Othello » 22 nov 2006 13:43

Nu ja, feit. Dat misschien niet, maar gevoelsmatig kan het wel zo zijn. En ik kan me voorstellen dat het bij sommige stellen ook letterlijk zo gaat. Ik vraag overigens ook wat vrouwen er aan doen om dat gevoel bij hun mannen weg te nemen.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 22 nov 2006 13:47

Jammer, jammer..ik heb geen ervaring 8) Hoe is het met de romantiek gesteld? Simpel ontbijtje op bed, kachel aan en kaarsjes (hoog op de kast!) als je man doornat van de regen thuiskomt, romantisch etentje. Dergelijke dingen zou ik toch proberen erin te houden om je partner aandacht te geven :)

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 22 nov 2006 13:50

Ik zie bij mijn zus dat dat ook zo kan! Die betrekt soms de kindjes erin, dat ze mogen helpen de tafel mooi te dekken voor als papa thuiskomt. Maar soms zijn de kindjes gewoon lekker op bed en maakt mijn zus het leuk en gezellig voor mijn zwager!

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 22 nov 2006 13:52

rosalie83 schreef:Ik zie bij mijn zus dat dat ook zo kan! Die betrekt soms de kindjes erin, dat ze mogen helpen de tafel mooi te dekken voor als papa thuiskomt. Maar soms zijn de kindjes gewoon lekker op bed en maakt mijn zus het leuk en gezellig voor mijn zwager!

:8>

Lief! Lijkt me een geweldige manier om je relatie goed te houden. Zolang het niet te krampachtig gaat..Maar het lijkt me dan ook dat je het met enorm veel plezier doet omdat je zielsveel van je partner houdt :)

sela

Berichtdoor sela » 22 nov 2006 13:53

soms zie je het gebeuren dat de vrouw precies weet hoe alles moet met de kleine. en soms kan ze dit niet uit handen geven aan de partner?

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 22 nov 2006 13:54

Ja! Ik kan me niet voorstellen dat ik de dingetjes die ik nu voor mijn man doe, niet meer zou doen als we kinderen zouden hebben. Natuurlijk kan het soms heel druk zijn en heb je stress-momenten. Maar gezellig kaarsje op tafel, of als hij 's avonds thuiskomt waar dan ook vandaag zorgen dat je de kamer lekker warm hebt en kaarsen aan en wijntje met iets lekker erbij klaar. Kan toch ook als je kids hebt?

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 22 nov 2006 13:56

sela schreef:soms zie je het gebeuren dat de vrouw precies weet hoe alles moet met de kleine. en soms kan ze dit niet uit handen geven aan de partner?

Volgens mij is er dan vanaf de geboorte van het kind iets niet goed gegaan? Zover ik in mijn omgeving gezien heb..was bijv. mn zwager er gelijk intensief bij betrokken. Luiers verschonen, flesje maken (ow nee, bv is beter), maar dat soort dingen dus :)

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 22 nov 2006 13:57

Lijkt me ook wel handig! Ik zie al gebeuren dat alleen ik er 's nachts uit moet :mrgreen:

Othello
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Othello » 22 nov 2006 14:04

sela schreef:soms zie je het gebeuren dat de vrouw precies weet hoe alles moet met de kleine. en soms kan ze dit niet uit handen geven aan de partner?

Klopt, ik zie dat om mij heen ook. Een kind dat gevallen is en troost zoekt bij papa, wordt door moeder uit de handen gerukt omdat moeders nu eenmaal betere troosters zijn... :roll:

Zelf heb ik me daar altijd hevig en luidruchtig tegen verzet, al vóórdat we kinderen kregen. En het leuke is, mijn partner voelt dat prima aan. Niet zij, niet de kraamverpleegster, maar ík heb mijn dochter aangekleed na de geboorte. Yeah! Manpower rules.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 22 nov 2006 14:05

Wauw dat van dat aankleden! Heerlijk toch!!

sela

Berichtdoor sela » 22 nov 2006 14:08

Othello schreef:Klopt, ik zie dat om mij heen ook. Een kind dat gevallen is en troost zoekt bij papa, wordt door moeder uit de handen gerukt omdat moeders nu eenmaal betere troosters zijn... :roll:

Zelf heb ik me daar altijd hevig en luidruchtig tegen verzet, al vóórdat we kinderen kregen. En het leuke is, mijn partner voelt dat prima aan. Niet zij, niet de kraamverpleegster, maar ík heb mijn dochter aangekleed na de geboorte. Yeah! Manpower rules.

nog meer dan alle genoemde romantische beleefdheden zoals hierboven opgesomd is dat volgens mij idd 1 van de handvaten om naast elkaar te komen.

andere handvaten??

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 22 nov 2006 14:10

mijn moeder roept altijd: zodra je kinderen hebt ga in ieder geval 1 week per jaar met elkaar op vakantie zonder de kinderen.
en nemen de kinderen te veel tijd in, ga dan 2x per jaar.
Blijf tijd voor elkaar houden.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Terug naar “Archief”