@MrSokkie
MrSokkie schreef:
Tijd en eeuwigheid zijn denk ik twee andere dimensies. Wij kunnen ons alleen de eerste voorstellen.
De Bijbel spreekt over het eeuwige leven na de dood. Bij de dood sterft het lichaam af, maar de ziel niet. We kunnen ons dat niet voorstellen, maar de Bijbel (die voor mij autoriteit heeft) zegt dit duidelijk, net zoals de Bijbel zegt dat God almachtig is. Mijns inziens moet er Iets of Iemand zijn die alles stuurt, ik geloof dat dat de God van de Bijbel is. Als jij je kat Almachtige noemt, dan is hij inderdaad niet per definitie almachtig. Maar voor mij heeft de Bijbel een andere, een hogere autoriteit.
Tja, ik ben een alfa, geen béta

In elk geval heeft een tijdelijk leven of dimensie een begin en een einde. Een eeuwig leven of dimensie (ik hoop de goede woordkeuze te gebruiken) heeft geen einde. Zelf zal ik het ook niet kunnen verklaren, dus kan ik dat (vanuit mijn geloofsovertuiging) het beste in Gods handen leggen.
Je hebt heb over een moment 0. Ofwel, dan zou er altijd tijd geweest zijn. Ik denk niet dat dat het geval is. God leeft in een andere dimensie en kent geen tijd. Dan kan ik me niet voorstellen. Je vragen die daaruit volgen kan ik me goed voorstellen. Ik weet niet wat God wil.
En, ja van zo'n bewustzijn kun je spreken. God is er altijd geweest, kent geen tijd, en staat boven de tijd. Wij mensen leven nu in een tijd. Althans, dat is wat ik geloof.
De vrije wil is een niet gemakkelijk punt. Dat wij mensen enkel kleipoppetjes zijn geloof ik niet. Maar er is m.i. een God die alles bestuurt.
Met mijn redenering zal ik niet ver komen (bij niet-christenen, met alle respect overigen), laat ik het maar op mijn geloof houden dan.