Werken in de zorg...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

koekie
Mineur
Mineur

Berichtdoor koekie » 04 nov 2006 00:27

ik ga binnenkort stage lopen in de psychiatrie!!! Lijkt me super interesant, ik wilde er al een tijdje graag stage lopen omdat ik nog twijfel of het wel of niet wat voor me is. En nu ga ik er eindelijk stage lopen!!! In RIBW Zwolle, maandag ga ik voor kennismakinggesprek heen, ben erg benieuwd! heb veel zin!!
als je een kuil graaft met je tanden, krijg je geen vieze handen.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 10 nov 2006 16:29

Leuk koekie!!! Is zeker erg interessant, heel veel plezier en succes natuurlijk!!!!!!!

linde
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor linde » 15 nov 2006 10:22

Psychiatrie is erg leuk en zeker interessant ja!! Succes Koekie!

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 15 nov 2006 16:38

Daphne schreef:Bij mij op mn werk gaat het wat de tieners betreft prima, wat mijn baan betreft wat minder. Ik weet nu zeker, dat er geen baan voor me vrij is/komt, dus ik ben al flink op zoek op internet op allerlei vacaturesites en websites van stichtingen en instellingen. Maar het valt tegen, er is weinig werk in de gehandicaptenzorg met kinderen en al helemaal niet binnen de dagopvang...

Ik heb inmiddels gesolliciteerd bij een ZML-school in Veenendaal. Als ik het zou worden, en volgens de manager is er wel een kans :) , krijg ik ZML-kinderen onder mijn 'hoede' die een zorg-indicatie hebben. Hen mag ik dan begeleiden in de activiteiten. Ik blijf dan gewoon in dienst van dezelfde instelling als waar ik nu werk. Ben benieuwd!
Afbeelding

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 15 nov 2006 17:31

Psychiatrie is errug leuk, maar ook heftig. Vooral omdat bij ons steeds meer jongeren binnen komen die naast psychiatrische problemen ook gedragdsproblemen hebben.

Gister gaf ik 1 van de jongeren straf, en het was echt terecht ;) Hij moest voor 15 minuten naar zijn kamer. Maar hij bleef star voor zich uit kijken, en zei 'doe ik toch niet'. Ik weet dat hij agressief kan worden, dus ik heb mijn collega gevraagd even te helpen. Dus zij op haar hurken bij hem zitten en netjes zeggen (wat ik ook al had gezegd dus):' Joh, je moet echt even naar je kamer. Je loopt er erg gespannen bij. Dus ga maar even.'
Toen vloog tie op, smeet de salontafel met fruitschaal en kaarsen door de kamer, schold mij uit voor *** (iets ergs ja ;) ) gooide de eettafel omver, smeet een eetstoel door de keuken.
Mijn collega liep achter hem aan en zei:' Dit accepteren we niet, laat dat!'
Toen draaide ie zich om, en liep al vloekend naar haar toe en duwde haar twee keer erg hard achteruit en is toen al trappend en vloekend naar boven gegaan, waar hij 2 deuren heeft ingetrapt...

Ik heb staan trillen als een rietje, omdat mijn staf geven de aanleiding was...
Maar ik ben dr weer helemaal overheen, al zal het morgen niet makkelijk zijn weer te beginnen.
Gelukkig is zulke agressie een contra indicatie, en zullen er waarschijnlijk erg strenge maatregelen volgen.
Mijn collega werkt al 5 jaar hier, en had dit ook nog nooit meegemaakt.

Heftig, zulke dingen, en nu moet ik van mn vriend perse op zelfverdediging of jiu hitsu, omdattie bang is dat ik het eens niet overleef, haha ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Vonkie

Berichtdoor Vonkie » 15 nov 2006 20:22

Wow MissF dat is inderdaad heftig! Gigantisch, hoe lang ben je bezig geweest om de rommel op te ruimen :wink: ?
En hoe reageerde de rest van de groep?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 16 nov 2006 15:52

Vonkie schreef:Wow MissF dat is inderdaad heftig! Gigantisch, hoe lang ben je bezig geweest om de rommel op te ruimen :wink: ?
En hoe reageerde de rest van de groep?

Haha, dat viel mee. Alleen de fruitschaal was gesneuveld.
Maar met de jongeren weer op de rit krijgen zijn we voolopig nog bezig.
Heel irritant, we hadden net de sfeer weer een beetje redelijk, na 2 maanden van keihard werken, gebeurd dit, is alles meteen weer weg. Jongeren die weglopen, tegendraads, eigen zin doordrijven etc etc...
Dus we zijn weer bij af, verdraaid.
Maargoed, vandaag viel het mee, er volgen hopelijk snel ontslagen van jongeren, dan is er weer kans van slagen ;)

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 17 nov 2006 08:48

nou de diensten worden steeds korter :lol:. Ik moest eigenlijk van 7 tot half 4 werken maar om half 8 kwam alice de hoofdverpleegkundige met de mededeling dat er 2 zieke avonddiensten zijn. dus ze vroeg heb jij hier al eens een avonddienst gedaan ik zei nee. Maar zou je willen ik zei gelijk ja vind leuk oke dan mag je nu naar huis toe gaan en hoef je vanmiddag om half 4 pas te beginnen in plaats van half 3. Maar nu blijkt ik sta op woonloog 1 daar wonen 35 bewoners en zijn 10 ziekenzalen en daar sta ik dus helemaal alleen voor! maar ze zei ook je functineerd goed en je mag medicijnen doen en spuiten en je kan altijd een collega van andere afdeling bellen. Ik zei oke maar dan wil ik wel een goede evaluatie krijgen voor school :lol: :lol: dus die krijg ik volgende week

Lijntjuh
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lijntjuh » 20 nov 2006 10:42

Hoi hoi,

Leuk dit topic over werken in de zorg, dus ik meld me ook ff aan :)

Ik werk in een iets andere tak van de gezondheidszorg dan ik in de meeste verhalen lees, namelijk als doktersassistente in een huisartsenpraktijk. Maar daar valt ook genoeg over te vertellen en ik ben ook geinteresseerd in jullie verhalen. Wij verwijzen immers veel patienten naar ziekenhuizen, verpleeghuizen enz.
De weg van de minste weerstand is alleen aan het begin geasfalteerd

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 21 nov 2006 23:28

liefie schreef:nou de diensten worden steeds korter :lol:. Ik moest eigenlijk van 7 tot half 4 werken maar om half 8 kwam alice de hoofdverpleegkundige met de mededeling dat er 2 zieke avonddiensten zijn. dus ze vroeg heb jij hier al eens een avonddienst gedaan ik zei nee. Maar zou je willen ik zei gelijk ja vind leuk oke dan mag je nu naar huis toe gaan en hoef je vanmiddag om half 4 pas te beginnen in plaats van half 3. Maar nu blijkt ik sta op woonloog 1 daar wonen 35 bewoners en zijn 10 ziekenzalen en daar sta ik dus helemaal alleen voor! maar ze zei ook je functineerd goed en je mag medicijnen doen en spuiten en je kan altijd een collega van andere afdeling bellen. Ik zei oke maar dan wil ik wel een goede evaluatie krijgen voor school :lol: :lol: dus die krijg ik volgende week

en dan maar roepen dat de zorg de laatste 4 jaar zo goed vooruit is gegaan. Als ik dit lees dan vraag ik mij af in hoeverre het doordringt in den Haag, dat er gewerkt wordt onder omstandigheden die eigenlijk gewoon absurd zijn!!. :roll:

petje af dat je 35 man in je 1tje hebt verzorgt!
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 22 nov 2006 09:27

ze staan daar altijd alleen s' avonds maar zou beter zijn met 2 want is behoorlijk aanpoten je heb niet echt tijd om echt even rustig een praatje te maken. Maar was wel super leuk ik hou der echt van om in mijn eentje van alles te regelen dus denk er steeds meer over om in de thuiszorg te gaan werken.
of een somatiek afdeling trekt me toch meer dan alleen maar PG is een half jaar goed vol te houden maar liever niet langer.
gisteren wat diensten geruild met een collega dus heb weer verschillende avonddiensten die niet op de PG zijn dus dat is wel beter!
heb nu heerlijk nog tot vrijdag vrij dan weer van 14.30/23.00 werken :lol:

kipje18
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor kipje18 » 22 nov 2006 12:59

ik heb vandaag een sollicitatie gesprek gehad in het lukas ziekenhuis in Apeldoorn, en daar ben ik aangenomen voor volgend jaar. Dus alle spanningen om een nieuwe baan te vinden voor na m'n trouwen zijn nu voorbij! Heerlijk gewoon.
Afbeelding
Buellrider en kipje18 verloofd op 15-09-2006

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 22 nov 2006 23:40

Gefeliciteerd!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 23 nov 2006 16:27

gefeliciteerd kipje!! Lekker hoor!!!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 23 nov 2006 19:51

Gefeliciteerd! Als wat ga je daar werken?

Ik heb straks mn eerste nachtdienst (en enige waarschijnlijk ;) )
Er schijnt in de nacht erg weinig te doen te zijn. Wel alle medicijnen uitzetten oor 30 jongeren voort weekend, en een paar rondes lopen, maar je schijnt er veel tussendoor voor jezelf te kunnen doen.
Niks voor mij, ik val al zo snel in slaap alsk niet druk bezig ben, dvd'tjes en boeken helpen niet echt om wakker te blijven ;)
Maar ben wel benieuwd hoe het is :D

Terug naar “Archief”