Wat doe je wel en niet?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 10 nov 2006 20:58

Broers zijn goed in leuke titels ja :mrgreen:
'I was born too late to a world that doesn’t care.'

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 11 nov 2006 09:15

Abdijbiertje om 1:00 schreef:Hm volgens mij zijn vrouwen van de stille hint, die door mannen vaak niet begrepen worden, en zijn mannen meer recht-toe-recht-aan.

Mannen komen vaak meteen met een oplossing als een vrouw met een probleem aan komt. En voor de heren die dat nog niet door hebben: Dat is dus niet de bedoeling! Eerst luisteren, begrip tonen en meeleven, en pas daarna vragen hoe ze dat probleem denkt te gaan aanpakken.

Dreamster
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Dreamster » 11 nov 2006 11:39

lastig he 8)
It is risky not to take risk. If you don't take risk, risk will take you.

http://www.Dreamster.hyves.net

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 11 nov 2006 12:39

hmmm lastig onderwerp. Ik ben wel een beetje van de knuffels zoals sommigen van jullie ongetwijfeld wel hebben ervaren of gezien :D Ook wel met meisjes die een relatie hebben. Ik heb wel een beetje in de gaten dat ik er mee moet uitkijken maar aan de andere kant vind ik dat er vaak veel te moeilijk over wordt gedaan... het is gewoon een manier van contact hebben en met iemand omgaan die niet zo afstandelijk is. Als ik blij ben iemand weer te zien die ik een poosje heb gemist vind ik het gewoon dom om een hand te geven en hoi te zeggen. Een knuffel is een teken van genegenheid en dat is heel wat anders dan liefde zoals in een relatie. Ik snap dan ook niet hoe het bij iemand tot jaloezie kan leiden. Met een relatie heb je nog niet het alleenrecht alle vormen van intiemer contact dan het geven van een hand. :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 11 nov 2006 12:46

Ik maakte tegen m'n huisgenoot vaak een geintje als ik hem een knuffel gaf: 'Niet langer dan 2 seconden he!'

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 11 nov 2006 12:52

De mens is een sociaal wezen, en lichamelijk contact is (letterlijk) van levensbelang en een zeer effectief middel om banden tussen mensen te onderhouden. Ik zie niet in waarom dat ineens beperkt moet worden tot 1 persoon als je eenmaal in een monogame relatie zit. Dan stel je een knuffel volgens mij te veel gelijk aan sex (Iets waarvan ik wel denk dat het beperkt moet worden tot 1 persoon).

Maar goed, als je eenmaal getrouwd bent, mag je nog wel je ouders of zussen/broers een knuffel geven, maar niet een goede vriend of vriendin? Waarom niet? Omdat er geen risico is voor sex tussen familie maar wel tussen vrienden? Kom op nou zeg, dat is wel een hele wantrouwende houding.

Zolang beide knuffelaars slechts een platonische intentie hebben zie ik echt niet in waarom dat niet zou kunnen als je eenmaal een relatie hebt.

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 11 nov 2006 21:24

Als ik een verkering heb voel ik me ontzettend ongemakkelijk als ik een goede vriend een knuffel geef die langer dan 2 secs duurt :?...
En verder heb ik onlangs gemerkt dat het soms ook best fijn is wanneer je elkaar gewoon helemaal niet aanraakt, als vrienden. Toch hou ik wel van knuffelen, de meeste vrienden geef ik altijd een knuffel als ik ze zie.

Bij familie ben ik ook behoorlijk knuffelig, ik ben het enige en jongste zusje, en dat is te merken ;).

Bij vrienden die verkering hebben knuffel ik niet veel, dan neem ik altijd wat afstand. Lijkt me fijner voor hun vriendin.

Als ik een vriend zou hebben, zou ik hem vrij laten in wat hij doet en niet doet. Maar ik zou het wel waarderen als 'tie enigszins rekening met me zou houden, maar waar de grens dan ligt, dat weet ik niet. :)

Charlotte
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Charlotte » 13 nov 2006 10:04

Er moet toch op de een of andere manier verschil zitten in de manier waarop je als gewone vrienden met elkaar omgaat en de manier waarop je in een liefdesrelatie met elkaar omgaat. Anders kun je net zo goed geen relatie aangaan, toch...?

Maara
Mineur
Mineur

Berichtdoor Maara » 14 nov 2006 11:47

Ik denk dat het er ook aan ligt hoe je met je vriend/vriendin omgaat.
Als je zoiets hebt van "ik wil niet te intiem worden in het openbaar dus houd ik het lichamelijke contact met hem/haar beperkt" vind ik dat je het ook bij je vrienden moet laten, ookal ben je het gewend wel te doen.

Natuurlijk is het vervelend als je vriend/vriendin vaak commentaar heeft op je gedrag te opzichte van anderen, maar eerlijk gezegd vind ik het ook wel weer geruststellend als mijn vriend af en toe het nog wel een beetje laat merken.
Als het goed is wil je degene van wie je houdt toch niet kwijt? :wink:
Het is bij mijn vriend volgens mij ook niet zozeer de angst voor het feit dat ik te ver zou gaan, maar eerder die ander.
Alsof ik dat toe zou laten... Ik ben nou eenmaal niet zo lichamelijk.
Als het dus gaat om een knuffel waar ik bij betrokken zou zijn is het (buiten mijn vriend om) eigenlijk vooral ik die een knuffel krijg.

En wat die "stille hints" betreft.
M.i. zijn jongens heel goed in stille hints van meisjes op te vangen.
Alleen dan wel de onbedoelde waar meisjes zich niet zozeer van bewust zijn... :?

Dreamster
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Dreamster » 14 nov 2006 19:57

Charlotte schreef:Er moet toch op de een of andere manier verschil zitten in de manier waarop je als gewone vrienden met elkaar omgaat en de manier waarop je in een liefdesrelatie met elkaar omgaat. Anders kun je net zo goed geen relatie aangaan, toch...?

Ik denk dat je met je vriend/vriendin wel anders knuffelt als met je gewone vrienden...
It is risky not to take risk. If you don't take risk, risk will take you.

http://www.Dreamster.hyves.net

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 15 nov 2006 12:24

Dat mag ik hopen ja :D

Knuffelen kan je op totaal verschillende manieren doen en hoe mensen knuffelen met de een en met de ander maakt genoeg duidelijk :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 15 nov 2006 14:14

Charlotte schreef:Er moet toch op de een of andere manier verschil zitten in de manier waarop je als gewone vrienden met elkaar omgaat en de manier waarop je in een liefdesrelatie met elkaar omgaat. Anders kun je net zo goed geen relatie aangaan, toch...?

Inderdaad. En als het goed is maakt het feit of je al dan niet een relatie hebt niets uit hoe je met anderen omgaat. Anders zou dat betekenen dat je je voorheen met vriendschappelijke knuffels ook al in seksuele/relatie-alike sferen begaf..

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 15 nov 2006 14:19

Aragorn schreef:

Inderdaad. En als het goed is maakt het feit of je al dan niet een relatie hebt niets uit hoe je met anderen omgaat. Anders zou dat betekenen dat je je voorheen met vriendschappelijke knuffels ook al in seksuele/relatie-alike sferen begaf..

Tuurlijk is dat wel zo, maar ik weet dat mijn vriend het vervelend vind als ik met andere jongens knuffel. En dat lijkt me niet meer dan logisch eigenlijk. Jongens schijnen eerder meer te denken bij een vriendschappelijke knuffel van meisjes bedoelen. Dus waarom zou ik die gevoelens opwekken bij andere jongens? Ik heb meer dan genoeg aan mijn eigen vriend.
Nu we een stabiele relatie hebben, ga ik toch meer met andere jongens om. De contacten die weg waren, doordat ik verkering kreeg, komen weer langzaam terug. En daar ben ik blij om, want ik heb het gemist. Maar ik wist dat mijn vriend het echt rot vond als ik zo ontzettend veel met die jongens omging, dus heb ik dat contact minimaal gemaakt. En dat vond ik niet erg, in principe. Nu we allebei 100% zeker van onze relatie zijn, is dat gevoel er bij hem minder, en kan ik ook eens een knuffel geven aan zijn beste vriend, die even in de put zit, ofzo...
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 15 nov 2006 14:46

Maar als jij dus gelooft dat dat voor jongens meer gevoelens oproept dan puur vriendschappelijke, waarom deed je het dan wel toen je nog vrijgezel was?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 15 nov 2006 15:06

Aragorn schreef:Maar als jij dus gelooft dat dat voor jongens meer gevoelens oproept dan puur vriendschappelijke, waarom deed je het dan wel toen je nog vrijgezel was?

Omdat in de tijd dat ik vrijgezel was, het juist de uitdaging is om veel aandacht te krijgen van jongens....En of dat nou goed is of niet, dat is een ander onderwerp. Ik denk dat dit niet heel bijzonder is voor een meisje trouwens...
Maar nu ik verkering heb, ben ik ontzettend voor trouw zijn. En ik wil niet dat anderen maar zouden kunnen denken dat ik extra aandacht van hen wil ofzo. Ik heb meer dan genoeg aan mijn eigen vriend, en heb echt geen knuffels of aandacht meer nodig van andere jongens. In de tijd dat ik vrijgezel was wel ja, dat was een beetje een statussymbool, hoe meer hechte vrienden je had, hoe hoger je stond...klinkt vaag, maar is denk ik een algemeen gegeven ;)

Als ik nu in een kroegje ofzo zit, met mijn vriendinnen, en er komen jongens bij, dan laat ik ook al zo snel mogelijk merken dat ik een hele lieve vriend heb, omdat ik alleen al bang ben om te close met zo iemand te worden, omdat ik dat als ontrouw zie...
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Terug naar “Archief”