Afgesplitst van tarot e.d.: Verlost zijn uitstralen/voelen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 12 nov 2006 17:27

reform schreef:2 teksten dat inspiratie wel gelijk staat aan goddelijk. (Als je zegt dat de bijbel zichzelf tegenspreekt, moet je wel de bijbelse definitie van inspiratie geven....en niet de definitie die van Dale geeft :wink: )

2 petus 1: 21 Want de profetie is voortijds niet voortgebracht door de wil eens mensen, maar de heilige mensen Gods, van den Heiligen Geest gedreven zijnde, hebben ze gesproken
2 tim 3:16 Al de Schrift is van God ingegeven, en is nuttig tot lering, tot wederlegging, tot verbetering, tot onderwijzing, die in de rechtvaardigheid is

Dat goddelijk gelijk staat aan volmaakt/foutloos..bewijst de tekst uit Mattheus 5:48

Weest dan gijlieden volmaakt, gelijk uw Vader, Die in de hemelen is, volmaakt is.

Gooi eens zuiver water (Goddelijke inspiratie) in een lekke en modderige emmer (de mens) en laat het een tijdje zitten. Als je die emmer later leeggooit zal het water nog steeds een hoge mate van zuiverheid bevatten maar het zal niet hetzelfde water zijn dat in de emmer is gegooid.

reform
Moderator

Berichtdoor reform » 12 nov 2006 19:03

Mrsokkie schreef:Sterker nog, elk boek dat zegt dat je vooral niet te kritisch naar haar inhoud moet zijn benader ik met een diep wantrouwen. De bijbel kan dus beter aanraden wél kritisch te zijn dan niet kritisch te zijn. We hebben de menselijke rede niet voor niks, en zonder nadenken achter een paar versregels aanlopen lijkt me nou niet echt lovenswaardig.

Gooi eens zuiver water (Goddelijke inspiratie) in een lekke en modderige emmer (de mens) en laat het een tijdje zitten. Als je die emmer later leeggooit zal het water nog steeds een hoge mate van zuiverheid bevatten maar het zal niet hetzelfde water zijn dat in de emmer is gegooid.

Dat je het niet gelooft...okey dat is jouw keuze....dat was mijn punt ook niet. Je kan in ieder geval niet beweren dat de bijbel tegenstrijdig is. Ik weet zeker dat God zuiver water.....zuiver kan laten....in een onzuiver mens. Als je daar niet in gelooft..jammer. Overigens lijkt het net of mensen per definitie fouten maken. Je kan toch ook een 10 voor wiskunde halen.
Afbeelding

Terug naar “Archief”