Berichtdoor Voda » 12 nov 2006 15:27
Ik wil proberen om nog eens ìets anders er tegenaan te kijken. Lees eens met me mee HOE de Heere Jezus zèlf met verworpenen omging. Mattheüs 15:21-28
De Kananese vrouw
21 En Jezus van daar gaande, vertrok naar de delen van Tyrus en Sidon.
22 En ziet, een Kananese vrouw, uit die landpalen komende, riep tot Hem, zeggende: Heere! Gij Zone Davids, ontferm U mijner! mijn dochter is deerlijk van den duivel bezeten.
23 Doch Hij antwoordde haar niet één woord. En Zijn discipelen, tot Hem komende, baden Hem, zeggende: Laat haar van U; want zij roept ons na.
24 Maar Hij, antwoordende, zeide: Ik ben niet gezonden, dan tot de verloren schapen van het huis Israëls.
25 En zij kwam en aanbad Hem, zeggende: Heere, help mij!
26 Doch Hij antwoordde en zeide: Het is niet betamelijk het brood der kinderen te nemen, en den hondekens voor te werpen.
27 En zij zeide: Ja, Heere! doch de hondekens eten ook van de brokjes die er vallen van de tafel van hun heren.
28 Toen antwoordde Jezus, en zeide tot haar: O vrouw! groot is uw geloof; u geschiede, gelijk gij wilt. En haar dochter werd gezond van diezelfde ure.
Die vrouw WÀS een verworpene ! Zij behoorde NIET tot de "verloren schapen van het huis Israëls" nee ze behoorde tot de groep verloren schapen die juist verworpen waren ! Zij was niet uit Israël en ook nog eens verloren ! Hoor eens wat Jezus tot haar zegt en lees dan eens wat er hier verder gebeurd. KIJK eens wat er met een verworpene gebeurt hier ! En zie eens wàt een, door Gods genade, ENORM geloof een verworpene kan ontwikkelen !!
Lieve mensen hier in dit topic, de uitverkiezing is een zaak van de Heere !! Hij kan alles rondom die uitverkiezing heus wel Zelf àf zònder ons geredeneer. Onze redenaties zijn heel snel een excuus om maar onbekeerd verder te kunnen leven, en ook als je het niet denkt: wij zitten als we hier een PUNT van gaan maken al heeel snel (onbewust) in de hoek van: God heeft het nog niet gedaan... En dan denken we (onbewust) dat wij onze verantwoordelijkheid hebben vervuld. En de duivel lacht omdat hij weeer heeft gescored !
Er is maar 1 ding waar wìj ons druk over moeten maken en waar wij gehoor aan MOETEN geven ! Want het wordt ons BEVOLEN in Gods woord op meerdere plaatsen, en je bent ONgehoorzaam als je geen gevolg geeft aan de bijbelse oproep:
"Bekeert U !!"
Alles wat je dòet bùiten deze opdracht òm is jezelf en anderen op een dwaalspoor brengen ! Zolang je onbekeerd bent zijn alle argumenten die je hier aanhaalt om het gelijk van andere mensen te bestrijden weeer ìdem zooveeel tijd van je genadetijd die je looos voorbij hebt laten gaan. Dit is een zaak van LEVENSBELANG:
"Bekeert U " <----- er staat niet: bekeer je buurman, of : bekeer je mede-refowebber, nee er staat: "Bekeert U !!" Elk argument wat ik/jij noem terwijl we zelf onbekeerd zijn, daarmee zijn we instrumenten van de duivel om onszelf en anderen in te laten dutten en maar kalmpjes voort te dobberen op het leventje wat we zoo gewend zijn !
Ik zou tegen hen die zichzelf als onbekeerd beschouwen willen zeggen: Bekeer je ! Zeg niet van : dat moet God doen. Doe jij nu eerst maar eens wat er STAAT in de Bijbel. Dan zul je vervolgens merken hòe dat gebeurd, maar blijf niet achterover hangen, DOE wat je gezegd wordt:
Bekeer je
En KAP eens met je redeneren maar ga in Gods naam nu eens iets DOEN ! Bekeer je ! Als dat niet kon zou het niet in de Bijbel staan. En zodra je bekeert BENT en terug mag kijken, zul je INDERDAAD zien dat God het was die begon. Dat Hij het was die je tròk. Maar voor nù: KAP eens met je geredeneer ! Keer je OM op je weg, dàt is ten diepste: je bekeren ! De rest daar zorgt de Heere Zèlf voor !
En ieder die zich reeds heeft bekeert tot jou en mij komt ook het woord van de Heere dagelijks :
"Bekeert U !!"
Wij mogen als we bekeerd zijn niet denken dat we er "zijn" evenmin mogen wij denken over anderen: "ik ben er en zij nog niet" Als ik in dit stukje een beetje dìe indruk wek dan vraag ik daar vergeving voor. Wat mij zorgen geeft in dit topic is dat het wel lijkt of we de strijd tussen Gomarus en Arminius nog eens dunnetjes over willen doen. En dat vindt de duivel oo zooo leuk, als we elkaar maar bekampen en ondertussen ergens rustig voortleven. Laten we de duivel dìe lol niet gunnen, maar laten we ons uitstrekken tot de levende God en laten we uitvoering geven aan de opdracht die we krijgen: "Bekeert U !!" Hoe dan ? Door je uit te strekken naar de Heere Jezus die nu al zolang jij jaren telt, op de poort van jouw hart klopt. Hij vraagt om binnengelaten te worden. En jij, mens geschapen naar Gods beeld, tempel van Gods Heilige Geest, mag onder gebed om kracht, tegen de Heere Jezus zeggen: Heere ik weeet (met mijn door-God-gegeven verstand) dat ik zònder U niet verder kan, wilt U in mijn leven komen..? Dat is een gebed waar de Heere niet omheen kan en wil. Zelfs dat jij die woorden uitspreekt dat kùn je niet ZONDER Zijn kracht. Hij is met Zijn Geest in je als je deze woorden uitspeekt. En dan vervolgens zal de Heere in jouw leven Z I J N werk gaan doen op Z I J N manier !
Het liefste werk wat de Heere Jezus doet is zòndaren redden !! Speciaal daarvoor kwam Hij naar de wereld Joh. 3:16. Laat je eens NIET ontmoedigen door àlles wat tègen je pleit maar ga/ren/vlieg met ALLES wat tègen je is naar de Heere Jezus toe !! Al waren jouw zonden rood als karmozijn Hij ZAL ze witter maken dan sneeuw. De Heere is niet een God van misschientjes en kleine beetjes neeee: "Die tòt Mij komt ZAL ik geeeenszins uitwerpen !" Hij zal je vervullen en doen òverlopen !! Kruip niet langer weg achter alles wat jou in staat stelt het enige nodige UIT te stellen, maar:
BEKEER JE !
‘Jezus zeide tot hem: Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij.'