Waarom houden er zo weinig mensen van klassieke muziek??

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jacobH
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jacobH » 11 okt 2003 23:23

Jitse schreef:
kurtyo schreef:ken ze allemaal ;)
#Hahah Gelukkig ben ik niet de enige op de aardkloot die die bands kent :mrgreen:

vind zelf pennywise ook wel oke :) rancid soms (vooral oudere werk:kan nieuwe nummer niet echt waarderen)

en nog veel meer.. :) Agnostic Front en Black Flag zijn ook lekker...

Ik luister woensdag avond bij radio kinkfm vaak "witlof" daardraaien ze allemaal van dit soort muziek, Dropkick Murpheys,New Bomb Turks, rancid, hot snakes, alles fietst langs, alleen nog weinig chr. punk een enkel keertje MxPx.

kurt yo

toch nog maar eens door de kast, denk je niet.

When you're with me you're my best friend then when you leave you're a fucking hypocrite traitor (x4) you're a fucking two faced traitor (x4)

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 11 okt 2003 23:36

Heel interessant allemaal. Terug naar het topic.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 12 okt 2003 11:03

sorry henkie :)

ik wil nog 1 keer op jacob ingaan (echt 1 keer! dan stop ik ;))

waarom begin je daar nu weer over? je blijft zeuren over 'kurt dit en dat': kijk jij nu eerst maar eens naar jezelf. Bovendien zeg ik dat ik ze allemaal ken niet dat ik ze allemaal beluister. Ik luister best wel wat punk, en punk zelf is niet verkeerd (stijlen zijn niet verkeerd hoe vaak moet ik je dat nog zeggen???)

Muse
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Muse » 12 okt 2003 12:15

Kurtyo, Jacob voelt zich wat beter dan anderen......is mijn ervaring op een ander forum.
Hij veroordeeld dingen (en mensen) graag, maar ziet niet in dat ie zelf ook als farizeeer kan leven....

Om weer ontopic te worden:

klassiek is prachtig!
'k neem er alleen de tijd niet voor om naar te luisteren....
denk dat het best wel 'belangrijk' is om het te 'kennen'......het heeft zo'n invloed op de huidige muziek.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 12 okt 2003 13:15

Muse schreef:Kurtyo, Jacob voelt zich wat beter dan anderen......is mijn ervaring op een ander forum.
Hij veroordeeld dingen (en mensen) graag, maar ziet niet in dat ie zelf ook als farizeeer kan leven....

Om weer ontopic te worden:

klassiek is prachtig!
'k neem er alleen de tijd niet voor om naar te luisteren....
denk dat het best wel 'belangrijk' is om het te 'kennen'......het heeft zo'n invloed op de huidige muziek.

Dat andere forum is Om Sions WIl en daar ben ik af gekickt... Vanwege zogenaamde foute uitspraken... (niet refo genoeg)...

maar ik vind klassiek ook zeker van belang. Als je helemaal niets weet van klassiek weet je in principe helemaal niets van muziek (ook niet van moderne muziek)

lizzz
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor lizzz » 12 okt 2003 16:10

tja, de beste muziek is eigenlijk toch klassiek of gebaseerd op klassiek...
"That's noise!" some shrieked.

"That's life," Cage shrugged.

Klaas
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Klaas » 12 okt 2003 20:50

Lizzz:
de beste muziek

Definieer 'beste'.

Klaas
the words are what you trusted
but the eyes have final say
now you still got the devil left to pay

jacobH
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jacobH » 13 okt 2003 08:08

[quote="kurtyo"][quote="Muse"]Kurtyo, Jacob voelt zich wat beter dan anderen......is mijn ervaring op een ander forum.

Dat andere forum is Om Sions WIl en daar ben ik af gekickt... Vanwege zogenaamde foute uitspraken... (niet refo genoeg)...

quote]

Je bent er af gegooid omdat je een hele groove vloek poste.

ik voel me helemaal niet beter. Maar ik geloof wel dat ik beter weet. Wat zijn jullie toch slechte dibeten. Als jullie geen argumenten hebben dan gaan jullie dingen, zonder dat daar reden voor is, goed lopen praten. Of vallen mij aan om redenen die jullie helemaal niet kunnen weten.

Ik post een tekst van een groep waar kurtyo gek van is. En dat worden jullie boos. Het lijkt me verstandiger om dit soort muziek in de prullebak te smijten dat boos op de boodschapper te worden.

groeten JacobH

Klaas
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Klaas » 13 okt 2003 08:56

JacobH:
Wat zijn jullie toch slechte dibeten. Als jullie geen argumenten hebben dan gaan jullie dingen, zonder dat daar reden voor is, goed lopen praten.

Ik heb geen idee wat jullie op OSW allemaal hebben uitgespookt maar ik weet wel dat jij, Jacob, degene bent die hier ontzettend snel op de man speelt. Je trekt niet iemands overtuigingen in twijfel maar iemands geloof. Dat gaat m.i. veel te ver.

Inhoudelijke argumenten heb ik van jou trouwens ook niet veel gezien.
Wat dat betreft staan jullie m.i. quite.

Klaas

jacobH
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jacobH » 13 okt 2003 09:07

Klaas schreef:JacobH:
Wat zijn jullie toch slechte dibeten. Als jullie geen argumenten hebben dan gaan jullie dingen, zonder dat daar reden voor is, goed lopen praten.

Ik heb geen idee wat jullie op OSW allemaal hebben uitgespookt maar ik weet wel dat jij, Jacob, degene bent die hier ontzettend snel op de man speelt. Je trekt niet iemands overtuigingen in twijfel maar iemands geloof. Dat gaat m.i. veel te ver.

Inhoudelijke argumenten heb ik van jou trouwens ook niet veel gezien.
Wat dat betreft staan jullie m.i. quite.

Klaas

Kurtyo en ik waren het op OSW altijd hardgrondig oneens. Net als hier zoals je hebt begrepen. Als ik Kurtyo agnostic front ziet neerzetten en dat "lekker vind" dan zoek ik daar een "lekkere tekst" bij. Nu dan die heb ik neergezet. En dat vinden jullie geloof ik niet zo leuk. Nou jammer dan.

Ik heb alleen maar aan kurtyo gevraagd om nog eens goed in zijn kast te kijken of daar misschien niet te veel staat. Nou als ik die tekst lees lijkt mij dat vrij duidelijk. Het is pure schutting taal. Een vriendin van mij die in Australie woont zegt ook dat zij dat woord als vloek gebruiken. (the australien people) Verder als het niet als vloek is bedoeld is het nog een ranzig woord. Dus het lijkt me zonneklaar dat dit soort teksten niet door een christen kunnen worden gebezigd en dus ook niet als lekker kunnen worden betiteld. Volgens mij is de vraag betreffende iemands geloofsleven op zijn plaats. Ik spreek niet mezelf na maar de bijbel. Maar jullie mening schijnt door boven te staan.

Zijn reactie was feller dan mijn voorzichtige vraag in deze topic. Dus wie speelt er nu op de man. Verder mag ik ook aub een mening hebben?
Verder zegt agnostisch front op zich al niet voldoende??????

Jullie zullen daar vast een zeker een antwoord ophebben. Ja hoor Jacob, je bent een beetje wereld vreemd. Je zou je moeten verdiepen in dat ongodsdienstige front. Dan zal je erachter komen dat het allemaal niet zo erg is. Hier heb je alvast mijn antwoord. LARIE!

met vr gr. JacobH

Klaas
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Klaas » 13 okt 2003 10:20

Allereerst mag je van mij wel ophouden met dat ge-jullie. Ik heb nl. geen idee waarom ik met Kurtyo in een bepaald groepje zou behoren.

Ten tweede mag je ook ophouden mij op voorhand woorden in de mond te leggen. Dat het allemaal wel mee zou vallen heb ik bij mijn weten nooit als argument gebruikt en dat mijn mening boven de bijbel gaat is een aantijging die m.i. nergens op berust.

Ten derde ontstaat de irritatie naar jou toe denk ik grotendeels door het feit dat je te pas en te onpas je mening verkondigd. Dat jij het luisteren naar seculiere bands niet vindt kunnen heb je in een andere discussie duidelijk gemaakt. Dat is ook de plaats om dat soort dingen te bespreken. Wat jij doet is elke keer dat er een seculiere band genoemd wordt jouw mening geven over het luisteren naar dit soort bands. Als dat in het verlengde van de discussie vind ik dat geen probleem, maar het is nogal frustrerend voor de discussie als je dat telkens weer doet. Het doet me een beetje denken aan sommige ‘wederdopers’ die zo op dat punt gefixeerd zijn dat ze bij het horen van het woord ‘doop’ hun riedeltje weer afsteken. Het gaat er niet om dat zij of jij wel of geen gelijk hebben, maar om de manier, het moment en de plaats waar je e.e.a. ter sprake brengt.

Klaas

jacobH
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jacobH » 13 okt 2003 11:10

Klaas schreef:Allereerst mag je van mij wel ophouden met dat ge-jullie. Ik heb nl. geen idee waarom ik met Kurtyo in een bepaald groepje zou behoren.

Ten tweede mag je ook ophouden mij op voorhand woorden in de mond te leggen. Dat het allemaal wel mee zou vallen heb ik bij mijn weten nooit als argument gebruikt en dat mijn mening boven de bijbel gaat is een aantijging die m.i. nergens op berust.

Ten derde ontstaat de irritatie naar jou toe denk ik grotendeels door het feit dat je te pas en te onpas je mening verkondigd. Dat jij het luisteren naar seculiere bands niet vindt kunnen heb je in een andere discussie duidelijk gemaakt. Dat is ook de plaats om dat soort dingen te bespreken. Wat jij doet is elke keer dat er een seculiere band genoemd wordt jouw mening geven over het luisteren naar dit soort bands. Als dat in het verlengde van de discussie vind ik dat geen probleem, maar het is nogal frustrerend voor de discussie als je dat telkens weer doet. Het doet me een beetje denken aan sommige ‘wederdopers’ die zo op dat punt gefixeerd zijn dat ze bij het horen van het woord ‘doop’ hun riedeltje weer afsteken. Het gaat er niet om dat zij of jij wel of geen gelijk hebben, maar om de manier, het moment en de plaats waar je e.e.a. ter sprake brengt.

Klaas

idd

paulus stond ook op de areopagus. Niet in het oerwoud.

Op een refo web moet het idd over God en daaruit komende normen en waarden gaan in een reformatorisch perspectief. Nou ik vind het dus volstrekt legitiem dat ik iemand op zijn anti christelijke fouten wijst.
Zeker nog als het voor goed word uitgedragen. DAt dat in de wereld gebeurd tja, dat is nu eenmaal zo. Maar op een refoweb, dat kan ik niet begrijpen.

Groeten JacobH

Klaas
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Klaas » 13 okt 2003 11:58

Jacob,

Valt het jou ook op dat je niet ingaat op wat ik schreef?

Klaas

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 13 okt 2003 13:51

Helaas Jacob ben ik het met klaas eens. En ik wens in geen enkel hoekje te worden geduwd.

Jij valt over het f*** woord. Ik niet snel omdat ik het misschien anders gebruik. In ieder geval niet als vloek. Vrienden van mij in Engeland gebruiken f*** als 'scheld'woordje. Zeg jij wel eens shit? (eerlijk zijn).

Verder: ik ben geen fan van agnostic front of welke punkband dan ook. Ik vind punk lekker en die bands maken goede punk, dus vind ik ze lekker ja. Ik heb geen woord over de teksten gezegd.

En ik zou graag willen weten welke 'grove vloek' ik gepost zou hebben op OSW. Want toen ik mailde naar de administrator heb ik nooit antwoord gehad. IK heb in ieder geval nooit 'de vloek' gepost.

Ik heb weldegelijk argumenten waarom ik vind dat ik wel naar seculier kan luisteren. IK heb argumenten waarom ik sommige bands niet kan luisteren, ik heb argumenten voor het feit dat een stijl NOOIT afgeschreven behoeft te worden(omdat het puur een kwestie van smaak is) Maar dat sommige bands inderdaad niet verantwoord zijn. (Vanwege 1 band hoef je geen stijlen af te keuren)...

Maar Lieve Jacob, jij veegt alles onder tafel. Niets is goed, geen enkel argument is voldoende/volwaardig. Alleen die van jou... Wie was er een slecht dibeter? Ik heb op die manier geen zin om met jou over muziek te discusieren. Hinderlijk is het vervolgens wel dat jij bij elk topic je ongezouten mening verkondigt over muziek (te pas maar zeer vaak ook te onpas)... Dus...

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 13 okt 2003 13:59

gaan we weer even on topic?

Terug naar “Archief”