MissF schreef:Dippie schreef:MissF schreef:Ansje schreef:
We hebben dus een taak: God zoeken! Maar dat is moeilijk. We gunnen ons geen tijd om te bidden, zijn met andere dingen bezig als we bidden. Onze gedachten dwalen af tijdens een kerkdienst. We hebben nog zoveel meer te doen dan de bijbel te lezen...allemaal excuses, maar God wil er om gebeden zijn. Een echte bidder laat hij niet staan. Maar echt bidden kunnen wij van nature niet. Dat moet van God gegeven worden. En daar moeten we dan weer om vragen. Of God in ons wil werken, zodat we zien wie en wat we voor God zijn.
Hier wil ik het even bij laten.
Ik weet niet of ik het goed begrijp, maar hiermee zeg je geloof ik eigenlijk dat God de eerste stap moet zetten (waar ik het helemaal mee eens ben!) Maar dat je daar eerst op moet wachten, of toch eerst zelf om moet bidden?
Ik denk dat dat omgedraaide wereld is.
Stel dat jij daar eerst om moet vragen is alles toch weer afhankelijk van jou. God begint echt wel in jou te werken zonder dat je daarom vraagt hoor...Hij heeft ons totaal niet nodig hierin...
En als HIj eerst moet beginnen, en je zegt dat je dat idee nog neit hebt (ik weet niet of je het zo bedoeld, het is een hypothese) dan is God dus eigenlijk de 'schuldige' dat jij onbekeerd bent???
Ik snap het niet helemaal meer...
Lees eens goed....!!!
Wow sorry hoor, het was niet de bedoeling dat je pissig werd. Ik dacht dat ik het toch echt heel netjes vroeg...
Maar nu je dit hebt dikgedrukt idd, dan snap ik em...Je moet dus toch eerst zelf beginnen...want je moet eerst zelf vragen of God in je wil gaan werken.
Lekker is dat, dat God afhankelijk van ons is...lijkt me niet echt een bijbelse boodschap...
Het mooie van ons geloof is, dat God begint. God begint met werken in jou, in mij, zonder dat ik erom vraag, zonder dat ik het wil...
Ik was niet pissig, neem me niet kwalijk.
Vandaar dat dus bij jou/jullie zo 'makkelijk' over bekering wordt gepraat. Zo wordt het dus een ieder aangepraat. Makkelijk is dat! Vanaf nu hoef ik dus niets meer te doen, want dat heeft geen nut. Gelukkig dan maar dat God alles beslist. Hopelijk zit ik er dan ook bij! Want dat ligt aan Zijn beslissing!