God -> wonder -> kind van God

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 09 nov 2006 13:43

MissF schreef:
Dippie schreef:
MissF schreef:
Ansje schreef:
We hebben dus een taak: God zoeken! Maar dat is moeilijk. We gunnen ons geen tijd om te bidden, zijn met andere dingen bezig als we bidden. Onze gedachten dwalen af tijdens een kerkdienst. We hebben nog zoveel meer te doen dan de bijbel te lezen...allemaal excuses, maar God wil er om gebeden zijn. Een echte bidder laat hij niet staan. Maar echt bidden kunnen wij van nature niet. Dat moet van God gegeven worden. En daar moeten we dan weer om vragen. Of God in ons wil werken, zodat we zien wie en wat we voor God zijn.

Hier wil ik het even bij laten.

Ik weet niet of ik het goed begrijp, maar hiermee zeg je geloof ik eigenlijk dat God de eerste stap moet zetten (waar ik het helemaal mee eens ben!) Maar dat je daar eerst op moet wachten, of toch eerst zelf om moet bidden?
Ik denk dat dat omgedraaide wereld is.
Stel dat jij daar eerst om moet vragen is alles toch weer afhankelijk van jou. God begint echt wel in jou te werken zonder dat je daarom vraagt hoor...Hij heeft ons totaal niet nodig hierin...
En als HIj eerst moet beginnen, en je zegt dat je dat idee nog neit hebt (ik weet niet of je het zo bedoeld, het is een hypothese) dan is God dus eigenlijk de 'schuldige' dat jij onbekeerd bent???
Ik snap het niet helemaal meer...

Lees eens goed....!!!

Wow sorry hoor, het was niet de bedoeling dat je pissig werd. Ik dacht dat ik het toch echt heel netjes vroeg...

Maar nu je dit hebt dikgedrukt idd, dan snap ik em...Je moet dus toch eerst zelf beginnen...want je moet eerst zelf vragen of God in je wil gaan werken.

Lekker is dat, dat God afhankelijk van ons is...lijkt me niet echt een bijbelse boodschap...
Het mooie van ons geloof is, dat God begint. God begint met werken in jou, in mij, zonder dat ik erom vraag, zonder dat ik het wil...

Ik was niet pissig, neem me niet kwalijk.

Vandaar dat dus bij jou/jullie zo 'makkelijk' over bekering wordt gepraat. Zo wordt het dus een ieder aangepraat. Makkelijk is dat! Vanaf nu hoef ik dus niets meer te doen, want dat heeft geen nut. Gelukkig dan maar dat God alles beslist. Hopelijk zit ik er dan ook bij! Want dat ligt aan Zijn beslissing!

:roll:
Afbeelding

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 09 nov 2006 13:45

Dippie schreef:
MissF schreef:
Dippie schreef:
MissF schreef:
Ansje schreef:
We hebben dus een taak: God zoeken! Maar dat is moeilijk. We gunnen ons geen tijd om te bidden, zijn met andere dingen bezig als we bidden. Onze gedachten dwalen af tijdens een kerkdienst. We hebben nog zoveel meer te doen dan de bijbel te lezen...allemaal excuses, maar God wil er om gebeden zijn. Een echte bidder laat hij niet staan. Maar echt bidden kunnen wij van nature niet. Dat moet van God gegeven worden. En daar moeten we dan weer om vragen. Of God in ons wil werken, zodat we zien wie en wat we voor God zijn.

Ik weet niet of ik het goed begrijp, maar hiermee zeg je geloof ik eigenlijk dat God de eerste stap moet zetten (waar ik het helemaal mee eens ben!) Maar dat je daar eerst op moet wachten, of toch eerst zelf om moet bidden?
Stel dat jij daar eerst om moet vragen is alles toch weer afhankelijk van jou. God begint echt wel in jou te werken zonder dat je daarom vraagt hoor...Hij heeft ons totaal niet nodig hierin...
En als HIj eerst moet beginnen, en je zegt dat je dat idee nog neit hebt (ik weet niet of je het zo bedoeld, het is een hypothese) dan is God dus eigenlijk de 'schuldige' dat jij onbekeerd bent???

Lees eens goed....!!!

Wow sorry hoor, het was niet de bedoeling dat je pissig werd. Ik dacht dat ik het toch echt heel netjes vroeg...

Maar nu je dit hebt dikgedrukt idd, dan snap ik em...Je moet dus toch eerst zelf beginnen...want je moet eerst zelf vragen of God in je wil gaan werken.

Lekker is dat, dat God afhankelijk van ons is...lijkt me niet echt een bijbelse boodschap...
Het mooie van ons geloof is, dat God begint. God begint met werken in jou, in mij, zonder dat ik erom vraag, zonder dat ik het wil...

Vandaar dat dus bij jou/jullie zo 'makkelijk' over bekering wordt gepraat. Zo wordt het dus een ieder aangepraat. Makkelijk is dat! Vanaf nu hoef ik dus niets meer te doen, want dat heeft geen nut. Gelukkig dan maar dat God alles beslist. Hopelijk zit ik er dan ook bij! Want dat ligt aan Zijn beslissing!

Zucht.....ik bedoel: God begint, dan heb jij een taak. Zoals het bij Ansje beschreven stond gaat het zo:

jij bidt --> God werkt --> jij antwoord
Terwijl het mijns inziens is: God werkt --> jij antwoord
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 09 nov 2006 13:46

*eens met Ansje
Afbeelding

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 09 nov 2006 13:48

MissF schreef:
Dippie schreef:
MissF schreef:
Dippie schreef:
MissF schreef:
Ansje schreef:

Lees eens goed....!!!

Zucht.....ik bedoel: God begint, dan heb jij een taak. Zoals het bij Ansje beschreven stond gaat het zo:

Hoe verklaar je dan de opdracht in de bijbel: Zoekt en gij zult vinden, Klopt en u zal opengedaan worden, Bidt en u zal gegeven worden.
Als God toch wel in ons werkt staat dit overbodig in de bijbel, of zie ik dat nu verkeerd?
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

Poesje
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Poesje » 09 nov 2006 13:50

MissF schreef:Lekker is dat, dat God afhankelijk van ons is...lijkt me niet echt een bijbelse boodschap...

Jij leest dingen die er niet staan. Niemand zegt dat God afhankelijk is van ons.

Inderdaad, God begint. Maar dat wil niet zeggen dat je er niets voor moet doen. Er word van ons verwacht dat we Zijn Woord lezen en tot Hem bidden. Dus, ook vragen om bekering, etc. En daarmee 'bestel' je het niet, dus God is niet afhankelijk van ons!
"Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken, dan klopt alles."

Herman Finkers

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 09 nov 2006 13:53

Poesje schreef:
MissF schreef:Lekker is dat, dat God afhankelijk van ons is...lijkt me niet echt een bijbelse boodschap...

Jij leest dingen die er niet staan. Niemand zegt dat God afhankelijk is van ons.

Inderdaad, God begint. Maar dat wil niet zeggen dat je er niets voor moet doen. Er word van ons verwacht dat we Zijn Woord lezen en tot Hem bidden. Dus, ook vragen om bekering, etc. En daarmee 'bestel' je het niet, dus God is niet afhankelijk van ons!

Idd, ik ben het helemaal met je eens!
Ik reageerde op de dikgedrukte woorden dat je eerst moet bidden of God in je wil komen werken. Daar was/ben ik het echt niet mee eens eigenlijk.
En idd, wij moeten er alles aan doen (of naja, proberen) maar achteraf is zo duidelijk dat het God was die begon! Maar dat is achteraf praten, en als je denkt dat je niet bekeerd bent, is dat misschien lastig om te zien of God wel of niet in je werkt
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 09 nov 2006 13:57

MissF schreef:
Poesje schreef:

Idd, ik ben het helemaal met je eens!
Ik reageerde op de dikgedrukte woorden dat je eerst moet bidden of God in je wil komen werken. Daar was/ben ik het echt niet mee eens eigenlijk.
En idd, wij moeten er alles aan doen (of naja, proberen) maar achteraf is zo duidelijk dat het God was die begon! Maar dat is achteraf praten, en als je denkt dat je niet bekeerd bent, is dat misschien lastig om te zien of God wel of niet in je werkt

Dus jouw gebeden zijn allemaal niet verhoord? Want jij ziet nu in dat het God was en niet jij.
Als ik zou bidden om bekering, enz.. en ik zou mogen weten dat ik bekeerd ben geworden, dan zijn mijn gebeden verhoord. Niet dat ik dan de eer aan mezelf moet geven, maar juist aan Hem, omdat hij naar een zondig mens als mee heeft willen luisteren.
Afbeelding

Poesje
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Poesje » 09 nov 2006 14:02

Niet zoveel quoten.. :)

@ MissF..ik zeg precies hetzelfde wat Ansje net zei. Maar dan met andere woorden. Met mij ben je het wel eens én met Ansje niet? :roll:

Herman Finkers

Voda

Berichtdoor Voda » 09 nov 2006 14:08

**Hoe verklaar je dan de opdracht in de bijbel: Zoekt en gij zult vinden, Klopt en u zal opengedaan worden, Bidt en u zal gegeven worden.
Als God toch wel in ons werkt staat dit overbodig in de bijbel, of zie ik dat nu verkeerd?**

Zou de Heere deze dingen tegen ons gezegd hebben als wij NIET in staat zouden zijn Hem te zoeken, te kloppen, te bidden ?

Ons lichaam is een tempel van de Heilige Geest. Omdat Hij met Zijn Geest in ons wonen en werken wil, zijn we dus "in staat" (door Hèm in die staat gebràcht) om te "zoeken" We mògen de toevlucht nemen tot Hem en zeggen dat wij weten dat we niet BUITEN Hem kunnen leven. En we mogen zeggen: "Heere Jezus ik heb het altijd zonder U geprobeerd (dus in eigen kracht, zelf proberend de gerechtigheid te vervullen..) ik weet (met je door God gegeven verstand) dat ik zonder U niet verder kan ! Wilt U in mijn leven komen ?" En dan mag je komen zoàls je BENT. Met alles wat je "hebt", wat je ontbreekt, wat je belast en wat tègen je pleit:

Hij ZAL je vervullen ! De Heere Jezus laat geen bidder staan !

God zegt niet tegen ons: "Klopt" als wij niet zouden kunnen kloppen. DAT wij kùnnen kloppen komt door de kracht die de Heere ons geeft.

Om de posting niet te lang te maken kijk even hier: www.voda.come2me.nl onder "100 % genade" dat scheelt een lap tekst hier.. :wink:

Poesje
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Poesje » 09 nov 2006 14:26

@ Voda..heb je voorgaande postings ook gelezen? Dan zou je kunnen zien dat Ansje de vraag niet zo bedoeld. Ze bedoeld er mee te zeggen dat God van ons gevraagd heeft 'dat' te doen.

Dat het wonder van 100% genade is, ben ik met je eens. Maar dat krijgt niet iedereen! Dat ben je toch met me eens, hoop ik?

Herman Finkers

Voda

Berichtdoor Voda » 09 nov 2006 14:44

Poesje schreef:@ Voda..heb je voorgaande postings ook gelezen? Dan zou je kunnen zien dat Ansje de vraag niet zo bedoeld. Ze bedoeld er mee te zeggen dat God van ons gevraagd heeft 'dat' te doen.

Dat het wonder van 100% genade is, ben ik met je eens. Maar dat krijgt niet iedereen! Dat ben je toch met me eens, hoop ik?

OF iedereen dat krijgt is niet zoo relevant. We krijgen sowieso allemaal genadeTIJD en dat is ook al genade en dìe vorm van genade is voor iedereen gelijk.

Is in mìjn leven de genade van de Heere al zichtbaar geworden ?
Wàt DOE jij, wàt doe ik met de genadetijd ? DAT is relevant :!: :!:

Wij kruipen OO zoo gemakkelijk wèg achter een uitdrukking als: de genade is er niet voor iedereen. Om er vervolgens maar onbekeerd mee verder te blijven leven en stiekum(vaag in ons achterhoofd) het aan God te wijten dat wij nog niet bekeerd zijn. Wij hebben niet eens het RECHT om onbekeerd verder te leven ! De Heere (en Hij alleeen) heeft recht op ons leven. Als er in de Bijbel staat: "Bekeert U" dan wordt er bedoeld dat er AKTIE moet komen ! Wij moeten iets doen namelijk: ons bekèren. En als we dat totaaal niet zouden "kunnen" zou het er niet staan.

Wij "kunnen" ons bekeren anders zou er hebben gestaan: "U kunt zich niet bekeren, God moet het doen" Bekeren=OMkeren=TERUGkeren naar de Heere.

Trek je deze zinnen niet persoonlijk aan. Ik schrijf ze in algemene zin, en ik leg op niemands posting in het bijzonder de nadruk.

Rien67

Berichtdoor Rien67 » 09 nov 2006 17:15

Ansje schreef:jij bidt --> God werkt --> jij antwoord

bid jij uit jezelf???

Poesje
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Poesje » 09 nov 2006 17:19

Hmm Rien..je zou misschien beter moeten kijken wie 'dat' zei.
Ansje was het niet, die het zei..maar MissF.

@ Voda..ik nam het niet als 'verschuil-reden'. Maar wat ik hier vaak lees, is dat iedereen zalig kan worden. En dat is niet zo..

Herman Finkers

Rien67

Berichtdoor Rien67 » 09 nov 2006 17:24

Ansje schreef:En ik zeg ook niet dat je altijd maar in rouw gedompeld over je zonden over deze aarde moet lopen. Maar zondenbesef...en zien wie je bent voor God...ja, dat moet je m.i. toch wel krijgen.

juist, en wat is dan je reactie daarop?? bekering!

Ansje schreef:En natuurlijk zijn er dan ook de vreugdemomenten, dat je mag zien dat God naar je omziet. Maar bij veel bekeerde mensen zijn dat maar korte momenten helaas....
Daarom vind ik het best moeilijk om jaloers te worden op bekeerde mensen. Je hebt altijd maar het idee dat ze somber zijn, niet kunnen lachten, niet kunnen genieten van dingen.

Zoiets raars heb ik nog nooit gehoord!!!
Een bekeerd mens is toch blij dat zijn zonden vergeven zijn en daarom mag een bekeerd mens juist in vreugde leven! In de vrijheid van Christus!
Mens, ik kan het iedere dag wel van de daken schreeuwen, zo blij ben ik daarmee!! Als ik dat niet zou weten, ja, dan zou ik somber zijn en de gansche dag in het zwart zijn gehuld. Ik zou niet weten waar ik het zoeken moest als ik niet wist dat er vergeving is voor mijn zonden!!

En in het algemeen zou ik het fijn vinden als mensen die in Christus weten dat ze bekeerd zijn, niet verweten wordt dat ze vast niet genoeg zondekennis hebben. En dus vast niet echt bekeerde mensen zijn.
Er is er maar Eén die onze harten doorgrondt, laat het maar aan Hem over om daarover te oordelen.

Rien67

Berichtdoor Rien67 » 09 nov 2006 17:29

Poesje schreef:Hmm Rien..je zou misschien beter moeten kijken wie 'dat' zei. Ansje was het niet, die het zei..maar MissF.

*zucht* neem me vooral niet kwalijk. :roll:
Maar ik had het idee dat Miss F. met deze woorden Ansjes opvatting neerzette tegenover de hare.
Voor de volledigheid zal het het nog even quoten dan:

Miss F schreef:Zucht.....ik bedoel: God begint, dan heb jij een taak. Zoals het bij Ansje beschreven stond gaat het zo:

Maar het gaat er niet om wie het schreef, het gaat erom wat er staat en daar zou ik graag een antwoord op zien.

Terug naar “Archief”