naar aanleiding van de uit de hand gelopen discussie onder refo's
hoe het 36e artikel van de NGB op te vatten? onverkort, verkort, waarom, waarom niet?
Moderator: Moderafo's
rutgernation schreef:wat betreft dat artikel 36, ik ben niet zo handig met het zwaard hoewel ik veel van thelordoftherings heb geleerd!
vandaar dat ik het liever niet uit probeer. maar als het ook gewoon met de hand mag, kickboxen ben ik wat beter in!
maar nee, dat woordje zwaard wat ik gebruikte was niet terecht. Ik zal het even uitleggen, er staat wel: 'Hiertoe heeft Hij de overheid het zwaard in handen gegeen tot bestraffing van de slechte en bescherming van de goede mensen' maar hier mee worden natuurlijk niet gelovigen in God en ongelovigen bedoeld. Wel stond er vroeger in dit artikel: 'om te weren en uit te roeien alle afgoderij en valschen godsdienst, om het rijk van den antichrist te gronde te werpen' maar dat is in 1905 uit het artikel verwijderd om begrijpelijke redenen. Wel staat er nu nog in dat het de taak van de overheid is om 'te bevorderen dat het koninkrijk van Jezus Christus komt en het Woord van het evangelie overal gepredikt wordt, zodat God doorieder geeerd en gediend wordt, zoals Hij in zijn Woord gebiedt.'
ik zou dat eigenlijk nogal onprettig vinden. Ik zie dan veel liever dat de regering ons voorleeft. Het is veel goedkoper om iemand een bijbel te geven dan om in zo iemand geestelijk te investeren.Stel de regering zou posters ophangen in bushokjes dat je naar Jezus' woord zou moeten luisteren en er werden overal gratis bijbels uitgedeeld ed, dat is toch niet zo ernstig als jij beschrijft.
rutgernation schreef:Er staat nu alleen nog maar dat de overheid het woord van Jezus zou moeten verspreiden zodat iedereen de kans krijgt het aan te nemen. Dat heeft niets met hitler te maken oid. Stel de regering zou posters ophangen in bushokjes dat je naar Jezus' woord zou moeten luisteren en er werden overal gratis bijbels uitgedeeld ed, dat is toch niet zo ernstig als jij beschrijft.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 63 gasten