Vriendschappelijke Relaties

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Vriendschappelijke Relaties

Berichtdoor Optimatus » 07 nov 2006 14:34

Wat zijn voor jou echte vrienden? Waar vind je die? Hoe ga je ermee om?

Ik ben benieuwd.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Cisca

Berichtdoor Cisca » 07 nov 2006 14:39

Mensen die je echt vertrouwen kunt, die er altijd voor je zijn, en waar je zelf ook voor klaar staat, 'k heb er veel en ben er reuze zuinig op :wink:
Waar vind je ze, die moet je niet hoeven zoeken, dan vind je ze niet, die kom je gewoon tegen 8)

Liarose
Kolonel
Kolonel

Re: Vriendschappelijke Relaties

Berichtdoor Liarose » 07 nov 2006 14:55

Ongeveer mijn visie:

'Echte' vrienden heb je niet zo heel snel en vaak niet zo veel. Bij echte vrienden kun je alles kwijt wat je bezighoudt. Ook de minder leuke dingen. Ook dingen waar je je voor schaam. Maar zeker ook blijde dingen. Echte vrienden kan je soms heel vaak zien, en soms een maand niet, maar als je dan weer bij elkaar bent is het gewoon goed. Als onverwacht naar een echte vriend gaat en het komt hem/haar niet uit, dan kan zij dat zeggen en dan word jij niet boos. Als je midden in de nacht belt met een probleem dan staat een echte vriend klaar voor je.

Dan heb je nog 'gewone' vrienden. Bijvoorbeeld iemand met wie je een gezamelijke hobby hebt en samen beurzen afstruind. Of een concertmaatje. Of iemand met wie je samen op een koor zit.

En dan heb je nog kennissen. Met hen koffiedrinken is gezellig, je praat over koetjes en kalfjes en soms ook over belangrijke zaken in het leven :) Maar zij kennen je niet door en door.

Maar zoals ik het nu afbaken in drie groepen kan je het eigenlijk niet eens afbakenen. Je hebt zo veel soorten mensen, dus met iedereen ga je verschillend om!

Ri@nne
Mineur
Mineur

Berichtdoor Ri@nne » 07 nov 2006 15:14

Een echte vriend is voor mij iemand waar je heel vertrouwelijk mee bent, waar je serieus mee kan zijn, maar ook lol mee kan hebben en als er gewoon wederzijds vertrouwen is.
Waarschijnlijk stel ik teveel eisen, want ik ben al m'n hele leven vriendloos :oops:

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 07 nov 2006 15:17

Een echte vriend is iemand waarmee je alles deelt, die je af en toe uit kunt schelden, met wie je lol hebt, gaat shoppen en in de bios beland, niet altijd naast zit op school, de ruimte geeft om ook met andere mensen om te gaan...

Zo iemand kende ik. Voltooid verleden tijd. Helaas.

Andréa B.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Andréa B. » 07 nov 2006 16:02

L'être extraterrestre schreef:Een echte vriend is iemand waarmee je alles deelt, die je af en toe uit kunt schelden, met wie je lol hebt, gaat shoppen en in de bios beland, niet altijd naast zit op school, de ruimte geeft om ook met andere mensen om te gaan...

Zo iemand kende ik. Voltooid verleden tijd. Helaas.

Idem... En das zwaar klote... Om het maar zo te zeggen ;)
Twas mn maatje, praatpaal, en net zo'n shopgek als mij...
Maar voor haar heb ik wel andere goede vriendschappen terug gekregen!
1 met een gast die (veel) ouder is dan me, maar met wie je altijd kan lachen, je problemen kan vertellen, die naar je luistert, je tips geeft. Met wie je gek kan doen, en reuze serieus. Het ene moment hebben we het over voetbal, en 1 minuutje later over het geloof... :) Tis m'n schaats en voetbal maatje... Spreek 'm niet veel, maar als we elkaar spreken zijn we lang bezig hoor ;) Z'n broertje is overigens ook een schatje... Kan ik het ook super goed mee vinden. Helaas woontie zover weg... :|
Verder heb ik Moontjuh, 'n te gek wijf, we hebben best wel eens ruzie, maar we komen er altijd hechter uit... Als ik nu iets geks zeg, had ze daar vorig jaar misschien wel boos omgeworden, nu moeten we er samen om lachen. And things like that.
In mn nieuwe klas zitten hele leuke meiden... Ik had ze nog nooit ontmoet, en toch klikt het met een paar super goed. En das toch ook weer super leuk!
Met m'n collega's kan ik ook goed op schieten, maar je vertel ze niet alles wat op je hart ligt, tis meer een oppervlakkige relatie lama zeggen.
Mijn vrienden en vriendinnen van mn oude school spreek ik haast nooit meer... Erg jammer mja, dat heb je als iedereen na een andere school ga, je niet bij elkaar in de buurt woon, enz. enz.
Many people will walk in and out in your life, but real friends leave footprints
I'm a flower.
Quickly fading.
Here Today.
Gone Tomorrow.

Moontjuh
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Moontjuh » 07 nov 2006 17:32

wat ik onder vriendschap verstaat:
een vriend waar je dingen in vertrouwen kan vertellen, gewoon normale dingen, persoonlijke dingen en blijde dingen eigenlijk alles. hij/zij voor er voor je is als jij zn/haar hulp nodig heb. veder moe je dr lol mee kunnen hebben, lkkr mee kunnen shoppen over de leukeste domste dingen lachen, het is ook goed als er plaast is om sreieus te zijn op zijn tijd. het voeld goed om te weten dat je iemand heb die als praatpaal kan funcioneren. maar helaas gaan sommige hechte vriendschap over, door dat je allebij een andere school kies. en dat is echt balen, veel klasgenoten van voig jaar spreek ik haast nooit meer en daar baal ik best van... zelf je beste maatjes spreek je bijna of niet meer.

(annie het doe me ergens aan denken :D:D:D)
- 4.5 kilo
aye voel me licht worde!!!

scape
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor scape » 07 nov 2006 17:36

met echte vrienden kun je een half uur zwijgen of samen kapot vervelen. Daarna zeg je "relaxt"

Andréa B.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Andréa B. » 07 nov 2006 17:36

Moontjuh schreef:zelf je beste maatjes spreek je bijna of niet meer.

*Kucht... Mistertje v.d. H. bedoellie toch zeker niet? :roll: :wink:
Moontjuh schreef:(annie het doe me ergens aan denken :D:D:D)

3x raden waar dit;
Als ik nu iets geks zeg, had ze daar vorig jaar misschien wel boos omgeworden, nu moeten we er samen om lachen.
over ging... 8) :mrgreen:

begin met een P, tis een winkel, zit op de dijk... 8)
I'm a flower.
Quickly fading.
Here Today.
Gone Tomorrow.

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 07 nov 2006 18:11

- iemand waarvan je weet dat hij dag en nacht een luisterend oor wil bieden
- iemand die mij weet te vinden in moeilijkheden
- iemand die met je huilt maar ook met je kan lachen
- iemand die altijd voor je bidt
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 07 nov 2006 20:11

Echte vrienden zijn de mensen die onvoorwaardelijk van je houden, en jij van hen. Die altijd voor je klaarstaan, en jij voor hen. Die jou steunen met alles in het leven, en jij hen. Je loopt ze gewoon een keer tegen het lijf, of zij jou, soms op de gekste plekken en in de gekste omstandigheden.

Echte vrienden zijn ook: elkaars bier opdrinken en zorgen voor een nieuwe voorraad ;)
'I was born too late to a world that doesn’t care.'

Dreamster
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Dreamster » 07 nov 2006 20:56

Vrienden zijn zo fijn...

Goede en niet goede...allebei!
It is risky not to take risk. If you don't take risk, risk will take you.

http://www.Dreamster.hyves.net

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 07 nov 2006 22:50

Omdat ik mijn liefste vriendinnetjes maar maximaal eens per week (kan) zie(n), zijn zij niet degenen die ik dag en nacht zou kunnen bellen.
Maar ik weet dat het mijn vriendinnen zijn, omdat ze eerlijk tegen mij zeggen als ik iets stoms heb gedaan, of als ik iets stoms zeg, of als ik iets negatiefs heb gedaan, waar zij last van hadden.
En een belangrijk punt is voor mij, dat zij, ook al schiet het er bij mij wel eens bij in, steeds weer mailen of bellen met de mededeling dat het deze week hoog tijd is om bij te kleppen.
En als we dan bij elkaar zijn....is 3 dagen te weinig om te kletsen. Met echte vriendinnen raak ik helemaal nooit uitgepraat...
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 07 nov 2006 23:00

mw schreef:- iemand waarvan je weet dat hij dag en nacht een luisterend oor wil bieden
- iemand die mij weet te vinden in moeilijkheden
- iemand die met je huilt maar ook met je kan lachen
- iemand die altijd voor je bidt

je hebt het over jezelf :shock: :mrgreen:

maar ben het helemaal met je eens ;)
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 07 nov 2006 23:32

Echte vrienden zijn mensen die je niet hoeft te vertellen dat je je klote voelt.
Echte vrienden zijn mensen die zeggen dat ze vinden dat je stom bent geweest.
Echte vrienden zijn mensen waarmee je kunt huilen (van het lachen).
En waarmee je kunt lachen (door je tranen heen).
Echte vrienden hoef je niet iedere week te zien.
Echte vrienden kun je wel iedere dag zien.
Echte vrienden zijn zo verschillend.
En ze zijn zo gaaf :D
pobody's nerfect

Terug naar “Archief”